Toon posts:

Inrichting thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

1,5 jaar geleden heb ik een nieuwbouwwoning gekocht en heb ik hier zelf het netwerk aangelegd. Nu zou ik graag eens horen of ik het zo goed heb gedaan en welke oplossing jullie zouden kiezen voor een probleempje waar ik nu nog tegenaan loop.
...

Vanuit mijn Caiway modem gaat er een glasvezelaansluiting naar de TV en gaat er kabel direct naar de router. Vanuit de router gaat er 1 kabel naar een access point op de 1e verdieping. En komen er 2 kabels vanaf de eerste verdieping van andere kamers naar een patch paneel die ook op de router aangesloten staan. Zie ook de afbeelding:
https://ibb.co/BCFp18M
...

Nu heb ik in de schuur (10 meter van het huis) niet voldoende bereik met de wifi waardoor ik geen verbinding kan maken met een apparaatje wat ik daar heb staan :). Nu dacht ik er aan om een Powerline adapter OF in de meterkast aan te sluiten zodat ik via POE in de schuur ook een goede wifi verbinding heb.
...

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:23:
Nu dacht ik er aan om een Powerline adapter OF in de meterkast aan te sluiten zodat ik via POE in de schuur ook een goede wifi verbinding heb.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken :).
Ik denk er zo over dat PoE en PLC compleet verschillende dingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal hoe je antwoord in een oplossing voorziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan het proberen met powerline adapters. Je hebt er uiteraard dan twee nodig. 1 in de buurt van de router, 1 in je schuur. Afhankelijk van hoeveel snelheid je nodig hebt volstaat het of niet. Powerline haalt vaak niet veel meer dan 20 tot 40% van de geadverteerde snelheid en soms nog minder. Ook kunnen bepaalde apparaten die veel elektriciteit verbruiken storen als ze toevallig op dezelfde groep zitten als 1 van de adapters. Ik heb er zelf nog twee in gebruik om de zolder van wifi te voorzien, en opzich levert het meer dan genoeg bandbreedte voor 4k Netflix etc. Betreft Devolo 1Gbps adapters.

Een ander idee kan een buitenaccespoint zijn en als laatste, meeste werk optie heb je nog een kabel trekken naar je schuur. Dat laatste is in principe de meest stabiele en snelle optie.

[ Voor 24% gewijzigd door rodie83 op 04-01-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rodie83,

Het gaat om een kastje wat wifi moet ontvangen zodat ik waar ook ter wereld de functionaliteiten via de app zou moeten kunnen bedienen.

Ik zat zelf ook met de vraag of het misschien verstandiger is om een set als Netgear Orbi RBK53 Multiroom wifi aan te schaffen, zodat ik buiten ook direct meer bereik heb. Een kabel trekken zie ik niet echt zitten :) en is wat overbodig in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Verwijderd Je hebt ook powerline adapters die fungeren als WiFi accespoint - dat is dan de meest makkelijke oplossing. Zie bijvoorbeeld hier.

Je sluit dan dus 1 bedrade adapter bij je router aan om het signaal in je elektriciteitsnet te krijgen, en 1 wifi adapter in je schuur om daar een draadloos netwerk te creëren. Op dat netwerk sluit je je vervolgens je apparaatje aan.

[ Voor 36% gewijzigd door rodie83 op 06-01-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:14:
Een kabel trekken zie ik niet echt zitten :) en is wat overbodig in mijn geval.
Een kabel trekken is nooit overbodig. Beste resultaat heb je nou met een kabel met daar aan een access point als je wifi wil. Alle overige methoden zijn "last resort" oplossingen voor als het om wat voor reden (kennis, financieel (om het eventueel te laten doen) etc) dan ook niet mogelijk is een kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zal er eens over nadenken. Het gaat er namelijk echt alleen om dat het apparaat in kwestie in mijn wifi netwerk komt zodat ik het elders ook kan bedienen. Ik ga niet zitten gamen in de schuur :P.
De tuin is net helemaal af, denk niet dat men het gaaf gaat vinden als ik de boel weer open haal om een internetkabel te trekken naar de schuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:39:
denk niet dat men het gaaf gaat vinden als ik de boel weer open haal om een internetkabel te trekken naar de schuur ;)
en toch is dat het beste wat je kan doen... (neem aan dat je electra niet in een mantelbuis ligt waar nog wat bijkan?)..
Pagina: 1