Kan iemand mij vertellen hoe ik de temp van m'n proc kan meten in een HP VEi8? Volgens mij zit er namelijk geen thermometer in de bios (dwz: geen weergave). Als ik zo eens aan de koelribben voel (ja inderdaad, alleen passive cooling op een p3 600 LOL) vind ik 'm redelijk warm. Loopt ook makkelijk vast. Is er een manier om die koelribben te vervangen voor een active cooling en zit daar een aansluiting voor op het mamaplankie? Waar kan ik die evt vinden (hoe ziet ie d'r uit?)
IK HEB VERDOMME VOOR 1 KEER (nouja, de 2e eigenlijk, maargoed) DE FUCKING SEARCH GEBRUIKT EN KRIJG MAAR 1 RESULT OP 'VEi8'. NOU JIJ WEER!!!!!!
Ja sorry hoor, ik wordt er een beetje gek van....
edit:
en nog niet eens iets dat ermee te maken heeft....
vooral asociaal gaan doen, daar krijg je replies mee
ik zeg toch waar het van komt: er wordt altijd meteen gezegd dat je de search moet gebruiken... alleen vraag ik me af of er dan even gekeken wordt door de persoon in kwestie of er überhaupt wel results zijn (en of die iets met het probleem te maken hebben...). Dus: ja ik heb de search gebruikt. Nee ik heb geen antwoord gevonden. Ja het probleem bestaat nogsteeds. Ja jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Heb je hier al eens gekeken:
http://www.support.vectra.hp.com/vectrasupport/indexes/Driver382.html
Er staat wel iets van een hardware diag tool bij. Maar het kan ook zijn dat jouw bord gewoon geen temperatuurmeting heeft.
http://www.support.vectra.hp.com/vectrasupport/indexes/Driver382.html
Er staat wel iets van een hardware diag tool bij. Maar het kan ook zijn dat jouw bord gewoon geen temperatuurmeting heeft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ja, die tool heb ik al eens vaker gebruikt, maar daar zit ook geen tempmeter in
. Bij mij reist het donkerbruine vermoeden dat er gewoon geen tempmeter op m'n bord zit...
. Maar goed: is active cooling een optie? Zo ja: hoe?
Je moet wel even zelf proberen voordat je Search gaat roepen, want in dit geval is er gewoon niks te vinden. Dit model computer is vrij zeldzaam op GoT.Op donderdag 02 augustus 2001 22:03 schreef limp_bizkit het volgende:
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
ik had je best willen helpen, maar daar heb ik nu opeens niet zoveel zin meer in.Op donderdag 02 augustus 2001 22:05 schreef bart1234 het volgende:
IK HEB VERDOMME VOOR 1 KEER (nouja, de 2e eigenlijk, maargoed) DE FUCKING SEARCH GEBRUIKT EN KRIJG MAAR 1 RESULT OP 'VEi8'. NOU JIJ WEER!!!!!!
edit:
Ja, dat is zeker wel mogelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat HP een computer aflevert die niet voldoende gekoeld is en crasht. Kan het niet aan Windows/software liggen dat ie crasht? Heb je er bepaalde hardware bij gezet?Op donderdag 02 augustus 2001 22:25 schreef bart1234 het volgende:
Maar goed: is active cooling een optie? Zo ja: hoe?
Als je nou even gekeken had of er iets relevants bij de results stond had je mijn uitval (waarvan ik me nu ook wel gerealiseerd heb dat ie een beetje overdreven was) kunnen voorkomen. En hulp: graag of niet. Dus als je me niet helpen wilt: ik ben de laatste die je verplicht. Maw: het is je eigen keus of je me helpt of niet. Met alle respect.Op donderdag 02 augustus 2001 22:27 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
ik had je best willen helpen, maar daar heb ik nu opeens niet zoveel zin meer in.
Nope, geen nieuwe harde waren. En het is een desktop, en dan met dit weer? D'r zit in de hele kast maar 1 fan, rechtsachter bij de voeding, dus dat is niet geweldig. Plus dat ik hem de hele dag behoorlijk heb lopen stressen... dus dan wordt ie warm... Toen heb ik de huis-tuin-en-keuken ventilator erop gezet (juist, eerst cover eraf) en nou loopt ie al een paar uur retestabiel...Op donderdag 02 augustus 2001 22:28 schreef Exirion het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker wel mogelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat HP een computer aflevert die niet voldoende gekoeld is en crasht. Kan het niet aan Windows/software liggen dat ie crasht? Heb je er bepaalde hardware bij gezet?
De beste oplossing voor jou lijkt me een CPU koeler die je gewoon op een molex plug van je voeding aan kunt sluiten. Dan heb je geen mainboard connector nodig, en als je behuizing een beetje ventilatie heeft moet dat meer dan voldoende zijn.Op donderdag 02 augustus 2001 22:35 schreef bart1234 het volgende:
Maar da's natuurlijk geen blijvende oplossing...
Ik heb zelf ook een Vectra VEi8 ( Slot 1 500MHz ) versie.
En die draaide al 9 maanden ( 24/7 stressed door een koe ) volledig stabiel, voor print, internet, webhosting en email.
Hij werd inderdaad erg warm, maar is NOOIT gecrashed. Dus misschien is er iets mis met jou systeem ofzo.
Wel heb ik er zelf nu 1 8cm cooler ( 9v ) in gehangen, en dat scheelt reeete veel.
Maar daarvoor was het nooit een probleem.
En HP houd daar heus wel rekening mee hoor.
En die draaide al 9 maanden ( 24/7 stressed door een koe ) volledig stabiel, voor print, internet, webhosting en email.
Hij werd inderdaad erg warm, maar is NOOIT gecrashed. Dus misschien is er iets mis met jou systeem ofzo.
Wel heb ik er zelf nu 1 8cm cooler ( 9v ) in gehangen, en dat scheelt reeete veel.
Maar daarvoor was het nooit een probleem.
En HP houd daar heus wel rekening mee hoor.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
lijkt mij ook
Maareh... waar vind ik zo'n koeler, hoe krijg ik de koelribben eraf, en: wat doe ik als ik maar 1 molex connectortje over heb? Ik geloof dat er splitters/T-stukkies/van 1 naar 2 connnector-verloopstukkies bestaan....??
Wat je misschien ook kunt doen..
Heb ik ook ff geprobeert.
Koop een AGP slotkoeler ( voor onder je videokaart zegmaar ) En plaats die net achter je CPU, zodat je een goede airflow krijgt vanaf je voeding langs je CPU naar die koeler, en die lucht uit de computer trekt. Dit werkt echt SUPER.
Koop een AGP slotkoeler ( voor onder je videokaart zegmaar ) En plaats die net achter je CPU, zodat je een goede airflow krijgt vanaf je voeding langs je CPU naar die koeler, en die lucht uit de computer trekt. Dit werkt echt SUPER.
bij de 500 mhz versie van de vei8 hoort op de voeding een duct te zitten direct naar de proc, de voeding zal veel luch wegtrekken.. overigens zit er volgens mijn (spiekt even op een vei8) een i815 mobo-tje in
Sinlath | Opinions may contain latency
Ja, er zit inderdaad een luchtsluis naar de CPU, maar die AGP koeler trekt nadat de lucht voorbij de "hete" CPU is geweest, weer uit de kast, zodat de kast niet te warm wordt, en dus de CPU ook niet heter.Op donderdag 02 augustus 2001 22:53 schreef Sinlath het volgende:
bij de 500 mhz versie van de vei8 hoort op de voeding een duct te zitten direct naar de proc, de voeding zal veel luch wegtrekken.. overigens zit er volgens mijn (spiekt even op een vei8) een i815 mobo-tje in
En dat mobo'tje zou goed kunnen, 1 ISA en 3 PCI d8 ik.
Is al een hele tijd niet uit en open geweest
D'r zit inderdaad zo'n duct in, maar mijns inziens komt die luchtstroom helemaal niet langs die proc!!! (ik bij de weg de 600mhz versie) En d'r zit inderdaad 1 isa en 3 pci slots in...Op donderdag 02 augustus 2001 22:56 schreef Wierdo_NL het volgende:
[..]
Ja, er zit inderdaad een luchtsluis naar de CPU, maar die AGP koeler trekt nadat de lucht voorbij de "hete" CPU is geweest, weer uit de kast, zodat de kast niet te warm wordt, en dus de CPU ook niet heter.
En dat mobo'tje zou goed kunnen, 1 ISA en 3 PCI d8 ik.
Is al een hele tijd niet uit en open geweest
Dus: een 'pci'-koeler (laatst een review geweest d8 ik...) plaatsen is dé oplossing? Waar koop ik zo'n ding?
Waar hang ik dat ding aan op? Ik ben niet zo into case modding.... vandaar...Op donderdag 02 augustus 2001 22:49 schreef Wierdo_NL het volgende:
Wat je misschien ook kunt doen..
in een backplane bracket.. met andere woorden op een plek waar je een pci kaart zou stoppen.Op vrijdag 03 augustus 2001 13:48 schreef bart1234 het volgende:
[..]
Waar hang ik dat ding aan op? Ik ben niet zo into case modding.... vandaar...
Sinlath | Opinions may contain latency
ah ja... dat dacht ik al, maar ik denk, laat ik het voor de zekerheid ffies vragen.... Maar dan heb ik nog geen antwoord op de vraag waar ik zo'n ding kan bemachtigen.... Iemand?
Kijk hier maar eens, ik weet niet zeker of dit dezelfde is als ik bedoel, maar dan moet je maar ff een beetje doorzoeken op internet.
http://www.eynstein.nl/a/369.html
http://www.eynstein.nl/a/369.html
Mijn dank is groot. Zo'n koeler heet dus: slotplaatkoeler (correct me if I'm wrong). Ik vind trouwens die onderste in die koelerindex much more impressive...
Ja, die van mij heette AGP-slotkoeler ( voor de videokaart ) Maar die is er niet meer.
Maar deze zal het werk ook wel doen zo te zien.
Maar deze zal het werk ook wel doen zo te zien.
K. Dan weet ik genoeg!! Hartelijk Bedankt voor de hulp allemaal en Tot GoT's...
Pagina: 1