Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Moeilijk te zeggen , en lijkt inderdaad de deklaag te zijn.
However:
Ik zou met dit geen enkel risico nemen , en een architect of bouwkundige naar laten kijken.
De stukken horen daar niet uit te springen....
However:
Ik zou met dit geen enkel risico nemen , en een architect of bouwkundige naar laten kijken.
Dit is puur de dekvloer. Als je aan de onderkant van de vloer dit soort scheuren zou zien, dan kan er wel een probleem zijn.
We hebben zelf een schroevendraaier in de scheur gestoken om te zien hoe los het ligt en toen kwam dat stuk los. De vloer is ook niet echt vlak te noemen(zelfs als je de lijm weg haalt).floorcleaner schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:22:
Moeilijk te zeggen , en lijkt inderdaad de deklaag te zijn.
However:
Is dit dan echt een probleem als het alleen de dekvloer is? Of lekker laten kraken tot het stopt..?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Op zichzelf is die scheur in de dekvloer geen enkel probleem.
Dit is geen laag die niet echt dienst voor iets van structurele stabiliteit. Meer om een rechte vloer te creëren en alle technische leidingen door te laten lopen.
Dit is geen laag die niet echt dienst voor iets van structurele stabiliteit. Meer om een rechte vloer te creëren en alle technische leidingen door te laten lopen.
dus de juiste conclusie lijkt me inderdaad:
Op zijn best zou ik de onderburen eens vragen naar hun plafond te kijken maar die moeite zou ik niet eens nemen.LED-Maniak schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:16:
Puur de dekvloer die is losgeraakt
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Zit er vloerverwarming in? Mocht dit niet zo zijn dan is de Cement dekvloer laag dikte wat aan de dunne kant. Iets van 3 a 4 cm. Deze vloer werkt altijd, krimpen uitzetten. Alleen zal de vloer op wat plekken betere aanhechting hebben. Hierdoor krijg je dan krimpscheuren. Het holle is dan ook vrij normaal omdat de dekvloer dan los op de betonvloer ligt. Het kraken is wel wat vreemd of de laag moet wel heel dun zijn.
Je kunt eventueel een gaatje boren om te kijken hoe dik de laag is. Als er vloerverwarming ligt, raad ik dit niet aan ivm het raken van een leiding. Het boren zal heel makkelijk moeten gaan. Cementdekvloeren zijn niet vaak heel hard of er moest een reden zijn om de sterkte/hardheid te verhogen.
Maar mijn vermoeden is dat dus inderdaad de laag dikte gewoon te dun is om de krachten op te vangen van het werken. Appartementen zie je dit vaak bij aangezien het een kostenbesparing is.
Je kunt eventueel een gaatje boren om te kijken hoe dik de laag is. Als er vloerverwarming ligt, raad ik dit niet aan ivm het raken van een leiding. Het boren zal heel makkelijk moeten gaan. Cementdekvloeren zijn niet vaak heel hard of er moest een reden zijn om de sterkte/hardheid te verhogen.
Maar mijn vermoeden is dat dus inderdaad de laag dikte gewoon te dun is om de krachten op te vangen van het werken. Appartementen zie je dit vaak bij aangezien het een kostenbesparing is.
Pagina: 1