Toon posts:

Sharp system 7700 mogelijk op een AV receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na 20 jaar lang plezier te hebben gehad van mijn inmiddels 40 jaar oude Sharp system 7700 rack, is de stereotoren pas overleden. De bijbehorende speakers 8ohm, 130W (CP 7700HMK2), en eindversterker (sharp system 7700) doen het echter nog. Omdat ik toch maar een keer met de tijd mee moet, zat ik er aan te denken om een AV receiver of iets in die trant te kopen. Is het een goed idee om de versterker te behouden en hier een receiver voor te zoeken? Of kan ik gewoon beter opnieuw beginnen.

Ook heb ik nog een Technics 1200 platenspeler. Zijn hier receivers voor met goede preamps die vinyl nog ouderwets mooi kunnen laten klinken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien even nuttig om te vermelden: Een AV receiver omdat ik vanaf meerdere bronnen altijd het geluid naar de stereo gesplitst heb en beeld naar de TV.

Hier zoek ik nu een vervanger voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:35
Ik zou sowiezo de hele toren vervangen door een receiver met phono ingang voor je platenspeler. Boxen kan je houden. Maar ik mis een beetje van wat je eigenlijk precies met je receiver, de informatie die je nu geeft is wat te summier en dat is van belang van hoeveel en welke ingangen je precies nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal ingangen (min 2x HDMI: pc, tv decoder) 1x composiet gamecube, 1x phono, en wat spare HDMI en tulp ingangen, want je weet maar nooit. Maakt dat uit voor de keuze van de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:17:
Het aantal ingangen (min 2x HDMI: pc, tv decoder) 1x composiet gamecube, 1x phono, en wat spare HDMI en tulp ingangen, want je weet maar nooit. Maakt dat uit voor de keuze van de versterker?
Dan kan je straks naar de elektronicazaak. Je hebt het antwoord hier al gegeven. Deze ingangen heb je nodig. Qua geluid zal het elkaar niet veel ontlopen. Overigens: het is geen probleem om een surround receiver te kopen, op die dingen kan je gewoon de instellingen veranderen en 2.0 afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
En evt met pre outs voor je fronts also he je huidige Sharp power amp wilt houden :)

Phono ingang kan je evt ook een losse unit voor gebruiken, maakt de keuze wat makkelijker.
Pagina: 1