Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een Nederlandse korte animatiefilm over een aantal mensen in een flatgebouw. Het is een best grappig filmpje, waarin je het flatgebouw van buiten ziet en de mensen erin verschillende handelingen verrichten, die weer impact hebben op hun buren. Bijvoorbeeld is de buurman tv aan het kijken, gaat de andere buurman stofzuigen waardoor er ruis op het beeld komt. Als hij slaat op de TV, gaat er in het andere appartement weer de stroom eraf.

Het filmpje is denk ik al zo’n 12/13 jaar oud!

Allemaal dit soort handelingen, in een tijdsbestek van ongeveer 15 minuten. Ik kan me heugen dat het een zeer vermakelijk filmpje was, maar kan het helaas niet meer vinden...

Edit: never mind, echt zojuist gevonden! Het is dus een Belgisch filmpje, en het heet Flat Life. Zie: YouTube: Flat Life

[ Voor 13% gewijzigd door JDFS op 04-01-2020 00:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:17
Is het niet (want niet NL) maar doet met denken aan HBO Voyeur, erg mooi project destijds: Wikipedia: The HBO Voyeur Project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Het filmpje dat je linkt heeft niet de originele muziek, je minst dan veel sfeer. Op Youtube zijn er wel versies met de originele muziek, maar de kwaliteit is dan wat minder. Het is tenslotte ook al een erg oud filmpje. Op dailymotion staan ook enkele versies zoals deze: https://www.dailymotion.com/video/xfuo78