Zijn momenteel wat andere topics die eigenlijk hetzelfde willen, maar de een is voornamelijk voor Duitsland en de andere komen net niet helemaal overeen. Dus vandaar toch maar dit topic.
Het idee is om een nieuwe PC te kopen als een soort van cadeautje voor iemand. Hij heeft momenteel een heel oud systeem (>5 jaar oud) en begint dit ook te merken bij het gamen. Momenteel zit ik voornamelijk bij Azerty te kijken omdat ik bekend met ze ben en het goedkoper lijkt dan Alternate bijvoorbeeld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen in 1080p, zullen niet altijd de nieuwste games zijn maar RPG (Outer Worlds, etc). Nieuwe monitor zal voorlopig niet komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg €1000 inclusief assemblage, maar als het nou net €1100 is o.i.d. ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1080p), muis + toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, Windows 10 licentie, moederbord, geheugen, processor, videokaart, voeding en SSD (m2)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, liever wel A merken voor voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wat advies/tips om het systeem te verbeteren. Overigens is dit een beetje een samenstelling van de BBG en andere topics die ik hier heb bekeken.
Ik vraag jullie niet om op Azerty rond te zoeken en alles bij elkaar te klikken, dat doe ik zelf wel. Graag zou ik wat suggesties nog willen op dit systeem en/of het eventueel nog wat beter kan door net een ander ding te nemen. Overigens kost dit systeem + assemblage ~€1.100 wat dus oké is.
Het idee is om een nieuwe PC te kopen als een soort van cadeautje voor iemand. Hij heeft momenteel een heel oud systeem (>5 jaar oud) en begint dit ook te merken bij het gamen. Momenteel zit ik voornamelijk bij Azerty te kijken omdat ik bekend met ze ben en het goedkoper lijkt dan Alternate bijvoorbeeld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen in 1080p, zullen niet altijd de nieuwste games zijn maar RPG (Outer Worlds, etc). Nieuwe monitor zal voorlopig niet komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg €1000 inclusief assemblage, maar als het nou net €1100 is o.i.d. ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1080p), muis + toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, Windows 10 licentie, moederbord, geheugen, processor, videokaart, voeding en SSD (m2)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, liever wel A merken voor voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wat advies/tips om het systeem te verbeteren. Overigens is dit een beetje een samenstelling van de BBG en andere topics die ik hier heb bekeken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 48,90 | € 48,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 550 White 230V - V2 | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,- | € 100,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 978,23 | ||
Ik vraag jullie niet om op Azerty rond te zoeken en alles bij elkaar te klikken, dat doe ik zelf wel. Graag zou ik wat suggesties nog willen op dit systeem en/of het eventueel nog wat beter kan door net een ander ding te nemen. Overigens kost dit systeem + assemblage ~€1.100 wat dus oké is.