Chromecast of mi box 3 na budget TV box? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:37
Beste mede tweakers.

Ik heb recentelijk mijn ps4s de deur uit gedaan. Omdat ik terug ga naar pc om te gamen. Mijn vrouw gebruikte de ps4s ook om netflix videoland en disney plus te bekijken.

Dit was helemaal goed als ik met een passende oplossing zou komen. Dus ik dacht. Even snel een 2 tal mxq pro 4k te halen. En kreeg ik er nog kodi op de koop bij dacht ik...
Nou ik kwam van een koude kermis thuis. Kodi draait hij prima. Maar eigenlijk alle officiele apps draaien totaal niet.

Dus nu vroeg ik mij af(om een beetje budget te blijven) of cromecast nog iets is(de echte van google). Of dat ik beter kan uitwijken naar zoiets als een mi box 3?

Ik heb in het verleden wel eens een nvidia schield gehad. En daar zat ook een cromecast functie op. Voor videoland. Maar dat ging toch regelmatig mis. Lag/ligt dat aan videoland(de ps4 app was ook niet geweldig). Of is Cromecast minder stabiel als een hoop mensen roepen. Even een mobiel pakken is geen probleem. Maar het moet wel stabiel werken anders heb ik er nog niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:56
Ik moet eerlijk zeggen dat een chromecast het eigenlijk gewoon moet doen. Maar mijn advies aan jou is: gebruik je wifi? Kan je een apparaat gebruiken die je met een ethernet kabel kan gebruiken? Wie weet werkt dat voor jou veel beter. Zelf heb ik namelijk nauwelijks klachten met onder andere Videoland en heb best wel wat mediastreamers gebruikt.

Een chromecast kan je ook met ethernet gebruiken als je een USB+Ethernet adapter gebruikt. Dit dacht ik ergens gelezen te hebben. Met een Chromecast Ultra komt dat uit de doos dus dan werkt het sowieso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Goed om te horen dat het goed werkt bij jou. Denk dat ik dan die route ga.

Bedankt voor de snelle reactie.

Heb gister 2 chromecasts opgehaalt bij BCC en bevallen erg goed.

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 05-01-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Michael Knight schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:24:
Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het juiste subforum! :)
Ooh ik dacht dat juist het algemene aankoop advies was. En dit sub forum voor EAA die betrekking hebben tot htpc en mediacenters.

Dank voor het schopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een mibox en als hdmi sec aanstaat werkt die prima. Met iig gewoon uit de play store netflix, kodi en videoland. Disney+ weet ik niet, maar omdat het ook gelijk een chromecast ultra is kun je ook gewoon casten. Ik heb er een USB ethernet adapter aan hangen omdat ik graag zoveel mogelijk stabiel bekabeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Maar waarom zou je Videoland via de ingebouwde chromecast van de Shield gebruiken, als je er gewoon de app op kunt draaien?????

Als je verschillende tv apps wilt draaien, zou ik gaan voor een mediaspeler die draait op iOS, Android, of Android TV. Dat kan zijn een Apple TV 4k of de nieuwe Nvidia Shield, maar die zijn beide erg duur. Kijk bijv. eens bij Minix. Zij hebben een aantal nieuwe mediaspelers die prima zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Jorgen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 01:55:
Maar waarom zou je Videoland via de ingebouwde chromecast van de Shield gebruiken, als je er gewoon de app op kunt draaien?????

Als je verschillende tv apps wilt draaien, zou ik gaan voor een mediaspeler die draait op iOS, Android, of Android TV. Dat kan zijn een Apple TV 4k of de nieuwe Nvidia Shield, maar die zijn beide erg duur. Kijk bijv. eens bij Minix. Zij hebben een aantal nieuwe mediaspelers die prima zijn.
Omdat er toen geen app voor was.
Pagina: 1