ExpressVPN of ProtonVPN?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zit twijfelen tussen welke VPN service ik het beste kan kiezen.
ExpressVPN heb ik al 3 jaar, en is qua snelheid vrij redelijk...
Maar nu kom ik toevallig ProtonVPN tegen, en die is iets goedkoper zag ik.

- Nu zie ik dat ProtonVPN ook nog eens de optie heeft om via Tor te verbinden.
Ik heb hier wat vragen over, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen:

• Als ik verbind met een Tor server, wat voor meerwaarde zou het dan nog hebben om te browsen via de Tor Browser? Is dit niet een beetje dubbel op??
• Is verbinden via een Tor server en dan bv gewoon surfen via Safari (ik gebruik een Mac), net zo veilig als verbinden via een normale server en dan via Tor Browser surfen?

--> En hoe is het met de algehele snelheid van ProtonVPN tegenover ExpressVPN?

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 16:32
Waar gebruik je de VPN precies (voor)? Waarom is snelheid zo belangrijk?

De Tor Browser werkt principieel anders dan een VPN. Waar je bij een VPN al je internetverkeer langs 1 willekeurige derde partij naar keuze routeert, zorg je er met de Tor Brower voor dat je verkeer via verschillende servers / computers loopt.

Om goed te kunnen adviseren zou ik moeten weten wat je usecase is. Een Tor Browser voor dagelijks internetgebruik zou ik niet aanraden, omdat je dan helemaal niet weet wie je verkeer eventueel afluistert of manipuleert. Bij een VPN provider weet je nog aan wie je elke maand/jaar geld overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Zo nu en dan bekijk ik mijn webmail weleens, vandaar mijn mogelijke interesse in Tor.
Raden jullie me in dit geval ProtonVPN via een Tor server aan, of gewoon een normale server en dan de Tor Browser?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

houd er wel rekening mee dat je steeds vaker de toegang/verbinding geweigerd wordt bij veel sites/shops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om je webmail te bekijken :? Geen van beide. Daar is tls voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Ok, puur technisch gezien...

ExpressVPN via een normale server en Tor Browser
OF
ProtonVPN via een normale server en Tor Browser / Tor server en normale browser / normale server en normale browser

- Puur technisch gezien is ProtonVPN de betere keuze, of zie ik dat verkeerd?
(daar kun je namelijk zelf nog kiezen of je een normale of Tor server gebruikt)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 03-01-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:52
technisch gezien is het beste om geen vpn te gebruiken om je webmail te bekijken, en zeker geen tor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Puur technisch gezien hangt het zwaar af van je usecase... Als je illegale meuk wil downloaden, ga gewoon zelf een uurtje langer Google-hits lezen ;)

Vanaf openbaar / niet vertrouwd netwerk werken: zelf een vpn servertje neerzetten. Of any vpn als je de aanbieder vertrouwt.
Ali Illegali bittorrenten: vpn die je vertrouwt geen logs bij te houden.
Een terroristische aanslag voorbereiden: geen tor. Immers kan je commerciele tor-aanbieder de eerste (want dan van die commerciele aanbieder) en laatste nodes (want redelijke kans dat de exit node tegenwoordig 'van' een geheime dienst is) niet vertrouwen.

Tor is onvoldoende als je browser nog een boel verraadt.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 03-01-2020 20:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Wat betreft Tor... is ExpressVPN in combinatie met Tor Browser, dus beter (veiliger) als een Tor server via ProtonVPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja of nee, hangt af van de use case

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 16:32
Ik begrijp nog steeds niet wat je probeert te doen? Als je privacy thuis wil: gebruik dan GEEN vpn dienst en GEEN tor. Of vertrouw je $vpnprovider echt meer dan je eigen internetprovider? Je weet 100% zeker dat je provider die zegt dat ze geen logs bijhouden, echt geen logs bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:22:
Ik zit twijfelen tussen welke VPN service ik het beste kan kiezen.
ExpressVPN heb ik al 3 jaar, en is qua snelheid vrij redelijk...
Maar nu kom ik toevallig ProtonVPN tegen, en die is iets goedkoper zag ik.

- Nu zie ik dat ProtonVPN ook nog eens de optie heeft om via Tor te verbinden.
Ik heb hier wat vragen over, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen:

• Als ik verbind met een Tor server, wat voor meerwaarde zou het dan nog hebben om te browsen via de Tor Browser? Is dit niet een beetje dubbel op??
• Is verbinden via een Tor server en dan bv gewoon surfen via Safari (ik gebruik een Mac), net zo veilig als verbinden via een normale server en dan via Tor Browser surfen?

--> En hoe is het met de algehele snelheid van ProtonVPN tegenover ExpressVPN?
als je iets wilt wat goedkoop is en betrouwbaar en alle platformen ondersteunt en applicaties heeft voor alle platformen
kijk dan eens naar fastestvpn

https://fastestvpn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Hackus schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:13:
houd er wel rekening mee dat je steeds vaker de toegang/verbinding geweigerd wordt bij veel sites/shops
En dat niet iedere VPN in China werkt, omdat sommige VPN providers zich gewoon aan de regels per land houden :X Dus dan zit je daar met je betaalde VPN en werkt hij niet, omdat het niet mag van de lokale overheid :(

Misschien iets om rekening mee te houden? Want dan heb je gewoon niks aan je VPN en dien je Baidu te gebruiken, welke ook met Engelse zoektermen werkt. Alleen vele malen minder goed als Google.

Het zal wel niet van toepassing zijn bij TS, maar ik wilde het maar even melden. Omdat ik die ervaring had met een VPN, welke in April 2019 nog wel in China werkte. En nu niet meer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 04:47:
[...]

En dat niet iedere VPN in China werkt, omdat sommige VPN providers zich gewoon aan de regels per land houden :X Dus dan zit je daar met je betaalde VPN en werkt hij niet, omdat het niet mag van de lokale overheid :(

Misschien iets om rekening mee te houden? Want dan heb je gewoon niks aan je VPN en dien je Baidu te gebruiken, welke ook met Engelse zoektermen werkt. Alleen vele malen minder goed als Google.

Het zal wel niet van toepassing zijn bij TS, maar ik wilde het maar even melden. Omdat ik die ervaring had met een VPN, welke in April 2019 nog wel in China werkte. En nu niet meer dus.
nou dat is niet omdat ze zich zo graag aan de regels houden maar meestal omdat ze niet zo goed zijn om de beperkingen te omzeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-06 22:35

jurroen

Security en privacy geek

Wat je zegt raakt kant noch wal. Je wilt een commerciele VPN provider of Tor gebruiken voor webmail? Wat je daarmee vooral bereikt is dat de webmail aanbieder (mail provider) niet langer jouw IP adres te zien krijgt, maar van de VPN / Tor exit. Daarmee voorkom je niet dat partijen je volgen, een profiel van je maken en je in kaart brengen. Om dat tegen te gaan is er meer nodig.

Kun je aangeven wat het beoogde doel is? Wees zo specifiek als mogelijk, dat zorgt dat ik (en anderen) je kunnen adviseren en verder helpen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Niet alleen in China. ook hier in NL worden 'verdachte' IP-adressen geblokkeerd. alles wat lijkt op TOR of
buiten 'dat land' vaak al. ook mobiele netwerken uit buitenland(binnen EU)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Waarvoor thuis zelf geen VPN hiervoor draaien? of mag niemand zien dat je vanaf huis je email checked etc?
Ik heb altijd voorkeur voor eigen VPN (diverse mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Het gaat hoofdzakelijk om het volgende:

Ik een geode vriend een screenshot opsturen via email, maar diegene mag niet achterhalen dat het van mij afkomstig is. --> het is gevoelige info, en ik wil niet dat onze vriendschap hierdoor op het spel komt te staan.
(exif/meta-data is al verwijderd)
Ik zal hiervoor een eenmalig gmail-account opzetten, die ik direct weer verwijder zodra de email verzonden is...

- Wat kan ik in deze situatie het beste doen om mijn privacy te waarborgen?

[ Voor 13% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 04-01-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:04
The_Prodigy1982 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:52:

Ik een geode vriend een screenshot opsturen via email, maar diegene mag niet achterhalen dat het van mij afkomstig is. --> het is gevoelige info, en ik wil niet dat onze vriendschap hierdoor op het spel komt te staan.
Ik zal hiervoor een eenmalig gmail-account opzetten, die ik direct weer verwijder zodra de email verzonden is...

Niet via Gmail sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

The_Prodigy1982 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:52:

Plaatje zonder account hosten op imgur
Prepaid simkaart kopen
Linkje van plaatje naar vriend sms'en
Simkaart weggooien

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:12
Is ProtonMail dan niet iets wat aansluit bij je doeleinden?

Al klinkt het wel een gek, als het een goede vriend is kan je hem toch van de gevoelige info op de hoogte stellen...daar ben je immers een goede vriend op.

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021

Ik denk dat dit veel te maken heeft met hoe tech-savvy je vriend is en hoeveel moeite je verwacht dat hij zal doen om erachter te komen wie het heeft gestuurd.

Ik verwacht zelf dat als je inderdaad een hele nieuwe Gmail account aanmaakt dat niet op wat voor manier dan ook herleidbaar is tot jou en je een VPN-server of de Tor-browser gebruikt, je wel goed zit.

De technieken die ik ken om iemand op te sporen/tracken zijn: IP-adres, cookies, GPS-locatie en browser fingerprinting. In jouw geval moet je natuurlijk ook opletten dat je email en het e-mailadres niks verhullen over jou als persoon.

Ik weet niet wat voor middelen jouw vriend tot zijn beschikking heeft, maar ik denk dat in jouw geval alleen het eerste en laatste relevant is.

Vandaar dat ik verwacht dat je met zowel een VPN als Tor (allebei of tegelijk kan ook) wel goed zit.

Wat ik persoonlijk zou doen, als ik kijk naar de opties die je voordraagt, is ExpressVPN gebruiken zonder Tor. Zelf vertrouw ik ExpressVPNs logbeleid, omdat ze juridisch gezien simpelweg niet verplicht zijn om logs bij te houden. Verder gaat het verzenden van data bij Express, door hun TrustedServer technologie over RAM, en wordt data dus automatisch regelmatig gedelete. Persoonlijk stelt dit beleid mij meer gerust dan mijn data versturen over een netwerk waarvan ik totaal niet weet welke partijen daar inzicht in hebben. Maar goed, je moet zelf natuurlijk kijken waar je je het best bij voelt.

Top VPN's van 2020 vergeleken

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Mits je geen interesse hebt in Netflix: Mullvad
Mits je interesse hebt in Netflix: eXpress vpn / NordVPN
Gratis? Windscribe (Echter heb ik de indruk dat ze veel te veel loggen)

Zowel Mullvad en Express VPN hebben duidelijk getoond dat ze zo weinig mogelijk opslaan en dat ze voor eender welke reden dan ook uw data niet uitlenen aan derden.

Weet wel als je een niet-HTTPS website benaderd, dat je ISP je toch gaat kunnen volgen.

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
De suggesties van PhanTom_ zijn inderdaad ook niet gek. Vooral omdat je privacy erg belangrijk vindt, is Mullvad inderdaad ook een goede provider om naar te kijken. Je hoeft ze bijvoorbeeld vrijwel geen gegevens te geven bij het afsluiten van een abonnement (zelfs geen email).

Iets dat je ook nog kunt overwegen en wat goedkoper is dan de opties die je voordraagt, is Surfshark. Net als ExpressVPN zitten ze (officieel) op de Britse Maagdeneilanden en zijn ze dus niet verplicht om logs of iets dergelijks bij te houden.

Naar mijn idee is Express wel echt de snelste provider die ik ooit heb geprobeerd, maar Surfshark doet er voor mij niet heel veel voor onder. Ik vind ze zeker sneller dan providers als ProtonVPN en NordVPN, vooral met streamen. Ze zijn laatst een klein beetje omhoog gegaan qua prijs (van €1.79 naar €1.88), maar het is nog steeds veruit de goedkoopste premium provider die ik ken: https://order.surfshark.com/

Top VPN's van 2020 vergeleken

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
[...]

You need to step up your game man! :D

Ik gebruik altijd V2Ray en/of Shadowsocks als ik in China ben. Dat gaat echt als de brandweer. :)

Betaalde VPN's kunnen ze inderdaad steeds makkelijker blokkeren, en dat komt dan weer omdat de fingerprint van een VPN zeer herkenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 18:08
PhanToM__ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:12:
Windscribe (Echter heb ik de indruk dat ze veel te veel loggen)
Is dit onderbouwd door bronnen? Want dan ben ik erg geïnteresseerd om die te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Mij lijkt voor jou doeleinde alleen tor en een nieuw mail account (die gemaakt is in tor) voldoende

een vpn + tor browser klinkt in theorie leuk Maar lijkt me een beetje overkill
+ ik weet niet als dit ook echt meer beveiliging bied, t klinkt mooi
En zou je theoretisch ook moeten beveiligen tegen spy exit node in tor omdat de exit node dan je vpn ip krijgt
Maar goed mocht je vpn provider logs bij houden, en makkelijk toegeeft aan overheid etc
Heb je er niks aan

Maar goed ik ga er van uit dat die vriend/kennis geen tor exit node in beheer heeft en controleert+ Hoe groot is de kans dat je dan door die gene zijn exit node gaat
Hij zou theoretisch de mail niet kunnen achterhalen naar jou

Misschien een envelop met een kerstzegel/postzegel zonder retour adres een beter idee?
Lijkt me een stuk makkelijker en eventueel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
guillaume schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:27:
[...]

Is dit onderbouwd door bronnen? Want dan ben ik erg geïnteresseerd om die te lezen.
Voorlopig geen bronnen, maar als je de add-on installeert en ze vragen enorm veel toegang tot je data... Dan is logisch verstand meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
PhanToM__ schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:36:
[...]

Voorlopig geen bronnen, maar als je de add-on installeert en ze vragen enorm veel toegang tot je data... Dan is logisch verstand meer dan genoeg.
Ehm, nee.

De add-on bevat uBlock Origin, moet proxy-instellingen kunnen aanpassen, moet kunnen zien of er andere proxy-extensies zijn geïnstalleerd en geactiveerd (want dat zou leiden tot conflicten). Dat verklaart alle permissies.

Verder heb ik in de code van de (Firefox)-extensie echt niets vreemds kunnen vinden.

Naar mijn mening zou logisch verstand zijn geweest om na te gaan waarom die permissies er zijn en niet om daar direct assumpties aan te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
guillaume schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ehm, nee.

De add-on bevat uBlock Origin, moet proxy-instellingen kunnen aanpassen, moet kunnen zien of er andere proxy-extensies zijn geïnstalleerd en geactiveerd (want dat zou leiden tot conflicten). Dat verklaart alle permissies.

Verder heb ik in de code van de (Firefox)-extensie echt niets vreemds kunnen vinden.

Naar mijn mening zou logisch verstand zijn geweest om na te gaan waarom die permissies er zijn en niet om daar direct assumpties aan te verbinden.
Bij windscribe kreeg ik exact dezelfde melding:
https://support.mozilla.o...as=u&utm_source=inproduct

[ Voor 3% gewijzigd door PhanToM__ op 29-02-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
Als ik windscribe integreer in mijn FF, krijg ik het bovenstaande verzoek.

Als ik de permissies lees, interpreteer ik toch wel dat er enorm veel data wordt gelezen en opgeslagen. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Maar welke van die permissies doet de alarmbellen rinkelen dan? Als je bedoelt "Benader uw gegevens voor alle websites", dan staat er op die pagina ook "Een adblocker aanbieden door de inhoud van elke webpagina die u opent te lezen en code te vinden en te verwijderen ". Dat komt dus omdat er een skeleton-versie van de ad blocker uBlock Origin in de add-on zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16:36
Wat een gedoe om een afbeelding naar een 'goede vriend' te sturen zeg.
Print de afbeelding uit en gooi hem op de post zou ik zeggen.

Random WTF

Pagina: 1