Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramalmelo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 18:01
achter mijn Experia box van KPN zit al een poos een Touch P5.
Sinds enkele weken kan ik die niet meer benaderen vanaf mijn PC's (via 192.168.0.1/webpages/login.html
ook niet via ....pages/index.html. Bladwijzers die op mijn pc niet veranderd zijn.

Bijna alles werkt als vanouds (zowel bedraad, bijv. de NAS en desktops, als via wifi: telefoons, tabletts en 2 camera's), maar in het schermpje van de TProuter staan alleen 2 camera's als "verbonden"
andere apparaten kent ie kennelijk niet. Het gekke is dat juist die 2 TP camera's zelf ook niet meer te benaderen zijn, niet via de PC's nog via de TP-camera app.
Een derde TPcamera heeft zich verbonden aan de Experia (192.168.2.20) en is daarmee in beeld, alleen niet via de gewenst router.

Camera's resetten, opnieuw verbinden via de QR code, via UID etc: ze blijven hardnekkig buiten beeld.
TProuter reset en opnieuw starten geeft geen verbetering, eenmaal had hij zelfs een andere MAC adres .....:99 ipv ....:98 wat achterop staat.

Via Advanced Port Scanner zie ik alle apparaten, ook de camera's, waarbij die "derde" camera een adres binnen de TProuter heeft, en NIET het Experia adres!

Let wel: het schermpje van de TP-Link router gaf alleen die 2 verbonden apparaten. Sinds kort ook een Medion tablett waarmee ik probeerde in te loggen.
Bij inloggen vanaf de vaste PC krijg ik soms alleen de blauwe achtergrond van de webpagina te zien, geen inlog kader o.i.d. Via het schermpje van de router zelf kan ik alle instellingen zien en wijzigen zonder foutmeldingen. Het resultaat is daarna niet verbeterd.

Een tijd terug heeft op dit forum ook iets dergelijks gespeeld, maar dat was toch weer anders.
Weet iemand welke instelling er bij mij in de fout is gegaan?

aanvulling: Ik ben er inmiddels achter dat de TOUCH P5 3, bijna gelijke, MAC adressen heeft:
....97 voor de internet kant
....98 voor de beheerderskant
en ...99 voor de WIFI kant

en het schoot mij te binnen dat soms in het schermpje te volgende tekst verschijnt:
"WAN poort is niet aangesloten"
Dus toch maar uit zijn lijden verlossen en naar de stort? :(
of inzetten als Extender? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door bramalmelo op 03-01-2020 15:47 . Reden: aanvulling ]