Auto bluetooth of AUX verbinden via USB of 12v aansteker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoJaccoNL
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-07-2020
Hoi allen,

Ik ben jullie hulp nodig. Mijn vriendin heeft een Fiat Punto uit 2009 gekocht waar wel een carkit in zit, maar deze heeft niet de mogelijkheid om muziek te streamen over de radio.

Nu wilt ze graag haar muziek via Spotify op de radio af laten spelen, maar ook nog handsfree kunnen bellen via de CarKit of de radio.

De auto bevat geen AUX poort maar wel een USB poort.

Wat is hier de beste optie voor? Ik lees dat er verschillende mogelijkheden zijn zoals via een FM-tuner in je 12v poort of een USB bluetooth receiver. Ik weet alleen niet of je in deze gevallen ook nog telefonische gesprekken kan voeren?

Ik zie ook USB sticks met een AUX poort erin, heeft iemand daar ervaring mee? Dat je bluetooth met de carkit verbonden blijft maar de muziek via AUX en USB gestreamd wordt?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Jacco :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 17:26
Ik neem aan dat de originele radio van Fiat er nog in zit en dat er later een carkit in geplaatst is?
Afhankelijk van het type carkit zou je ook je Spotify kunnen luisteren via de radio, mocht je gebeld worden tijdens het Spotify-en, geeft je telefoon/carkit zelf de voorkeur aan het telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 18:02
De USB poort zal waarschijnlijk alleen maar werken met een opslagapparaat (waar je mp3'tjes op zet) en niet met een USB audioadapter.
Een FM transmitter met Bluetooth voor in de 12v poort is denk ik de beste optie. Of een carkit die wel muziek ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n FM transmitter is het net niet zeg maar. Je zou kunnen kijken of er voor jou situatie/radio een aux/Bluetooth interface beschikbaar is die je zo aan kan sluiten. Kijk b.v. eens op www.motrade.nl

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
FM zendertje is prut, heb ik ook een tijdje gehad en als je in een gebied komt waar er ineens een radiostation in de buurt van jou frequentie zit dan heb je ruis door je muziek of helemaal geen muziek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gewoon volledige carkit eruit flikkeren en vervangen door setje dat wel a2dp ondersteunt

http://www.autoradioauxka...nterface-8Pin-aansluiting

Zijn vast goedkoper die het ook kunnen...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoJaccoNL
Dank voor de snelle reacties!

Nee het lijkt er niet op dat de Carkit later is ingebouwd. Er zit nu een zogeheten ‘blue & me’ systeem in. Dit is via de boordcomputer (dashboard) bedienbaar en niet via de radio zelf.

Ik zie bijvoorbeeld dat bol.com deze USB aanbiedt maar weet niet of dat ook daadwerkelijk functioneert in een auto:
https://www.bol.com/nl/p/...nnector/9200000063078657/

Voor degene die het over een interface hebben:
Komt het dan ook goed met bediening? Het lijkt er niet op dat deze radio dat ondersteunt. En hoeveel werk is het om die in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24

Polycom

Poes van goud

Afbeeldingslocatie: https://www.car-interface.com/vendita/img/cms/AUTORADIO/FIAT%20AUTORADIO/Punto%202012.jpg

Hoi, als je bovenstaande radio hebt kan je zelf heel simpel een AUX kabel aansluiten (heb ik t.d.t. ook zelf gedaan).

Zie: YouTube: Come collegare il cavo AUX nelle Grandi Punto/ EVO e autoradio FIAT/...

of als je dat andere model hebt:

Zie: YouTube: HIDDEN FEATURE | How to install AUX cable in Fiat / Alfa Romeo / Lan...

Bonus edit: Een mooie carkit oplossing is de "left mount" van Brodit, dan heb je geen stomme carkit in het midden van je gezichtsveld.

[ Voor 56% gewijzigd door Polycom op 03-01-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

In mijn Mito heb ik een 'Bluetooth Musik Adapter Interface Alfa Romeo 147 156 159 Brera Mito GT Spider' gekocht via ebay, die plug je achter in de radio. Die zal er ongetwijfeld ook voor Fiat zijn (if not dezelfde) Daarna denkt de auto dat je een CD wisselaar hebt en kun je via dat ding bluetooth audio afspelen. Zelfs bediening via het stuur (indien aanwezig) werkt. Het originele linkje naar ebay werkt helaas niet meer, dus ff via google zoeken.
Het blue&me systeem blijft dan ook gewoon werken, dus dan heb je en carkit en muziek via BT 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Tsjilp op 07-01-2020 16:44 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoJaccoNL
Heb tegen alle adviezen in toch het USB besteld nadat ik in een youtube video had gezien dat dit zou moeten werken met Blue & Me. Nu ben ik erachter dat je daar wel een 2e generatie Blue & me voor nodig hebt, helaas hebben wij een 1e generatie.

Ben bang dat er dan toch een interface moet komen, alleen nog iemand vinden die het voor me kan inbouwen. Bedankt voor het meedenken allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:43
Ik zou toch een Roidmi 3S overwegen, als ik jullie was. Ik heb al tijden de 2S, en ben daar zeer te spreken over. Verbinding is stabiel, en je hebt geen ruis. Ik heb hem meestal op 107,9FM staan, en als je lange afstanden aflegt hebt je heel soms wel eens dat je een ander radiostation tegenkomt die frequentie gebruikt. Voor de prijs kun je het gewoon proberen, en werkt het niet kun je hem met WKOA terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Die adapter die ik gepost heb plug je achter in de radio. Die radio trek je er zo uit met 2 pennen (als je die niet hebt: kun je bij elke auto shop / pompstation / action) krijgen. Die stekker past maar op 1 manier, dus kan niet fout gaan.
Daar heb je echt niet iemand voor nodig om het voor je te laten doen.

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1