Monitor aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teije
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zoek een?
Een monitor (voor gamen, maar niet persee een gaming monitor)
Het aanbod online is gigantisch en het is lastig om te filteren, bij deze dus een beroep op de kennis van anderen!

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan ~€400,- maar de prijs is flexibel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een A merk, dat moet wel lukken in deze prijsklasse dacht ik zo.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment heb ik een Curved 27" monitor van Samsung, een mooie, maar deze is helaas aan het einde van zijn leven.Tijdens het gebruik van deze monitor heb ik een aantal wensen op kunnen stellen:

Scherm afmeting - 27"
Dit was een mooi formaat voor productiviteit en voor het gamen

Resolutie - 1440p (of hoger)
Mijn huidige 27" monitor heeft 1080p en die is toch wel erg korrelig, zeker voor de prijsklasse waar ik in rond kijk lijkt me. Bij voorkeur 1440p, dit leek een mooie balans tussen prijs/resolutie. 4k monitoren lijken vaak toch wel erg duur te worden, en met een GTX1080 draai je dat toch maar zelden in games.

Refreshrate - 144Hz
Met de GTX1080 zijn veel games wel op 144Hz te draaien, dus lekker om daar gebruik van de maken

Response Time <5ms
Bij voorkeur zo laag mogelijk natuurlijk, maar aangezien ik niet op competitief niveau game is het niet belangrijk om op 1ms te zitten. Als het kosten scheelt, dan mooi. Als er 1ms op een goede monitor zit, ook prima!

Kleuren
Mijn voorkeur gaat naar uit grafische kwaliteit in plaats van meeste performance/frames/etc.

Kunnen jullie mij hier bij helpen?
Ik heb een monitor gezien die er wel mooi uit ziet, maar wel wat boven mijn budget zit. Is deze monitor echt de 'hype' waard?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
De LG is de prijs waard, maar dit vooral omdat het een IPS paneel is die veel kruisjes aanvinkt (refresh rate, response time, 10-bit (8-bit + FRC) kleuren,...). Ga je voor dezelfde specs bij een TN paneel, gaat dit al een pak goedkoper zijn...
Teije schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:02:
Kleuren
Mijn voorkeur gaat naar uit grafische kwaliteit in plaats van meeste performance/frames/etc.
IPS geeft niet per se betere 'grafische' kwaliteit, het blinkt wel uit in kleurweergave en kijkhoeken, maar boet in op maximale helderheid (niet echt een probleem), zwartwaarden en in sommige gevallen ook in uniformiteit (door de IPS glow).

Verder kan je ook nog voor een VA panel kiezen, dat zit zowat tussen TN en IPS zowal qua prijs en voor/nadelen, daar zitten wel al enkele schermen tussen die op die LG lijken kwa specs en binnen je budget vallen, bv de MSI Optix MAG272QP

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 22:57
Geen ervaring specifiek met dit model, maar mijn ervaring met Dell is dat ze erg goede schermen produceren.

pricewatch: Dell S2719DGF Zwart

EU DNS: 86.54.11.100