Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

30km/u zone, gebrek aan handhaving, slechte weg inrichting

Pagina: 1
Acties:

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:50

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik woon in een 30km per uur zone/straat, de Opwettenseweg in Nuenen
https://goo.gl/maps/fq7NA7T5shMYyqrQ7

Maar ik denk dat ik selectieve dissectie heb want het merendeel van de mensen lijkt te doen alsof er 130km op het bord (en straat) staat terwijl ik toch echt die 1 niet zie staan :? |:(
Er liggen een aantal drempels, er staan een aantal bordjes met 30km en bij het oprijden van de weg staat er 30km/u op de weg geschilderd.
Het is 1 van de toegangswegen tot het dorp, een van de hoofd fietsroutes van schooljeugd van en naar Eindhoven.
En boven al een straat waar gewoon mensen aan / in wonen.

Mensen met kinderen en huisdieren.
Mensen die hun huizen kochten toen deze weg er al lag maar in de loop van de jaren een enorme toename van het verkeer hebben gezien.
Maar ook een enorme toename van de gereden snelheden.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de gemeente:
A gaat handhaven op de snelheid.
B: De weg inrichting zo gaat regelen dat het aannemelijker wordt dat men door een woonwijk rijd en niet over een verlengstuk van de snelweg.

Er loopt (iets van) een buurt initiatief, die binnen kort hun eerste bijeenkomst hebben.
Echter lijkt het er op dat ze willen vast houden aan een 10 jaar oud bestemmingsplan.
Wat er op neer kwam/komt dat deze straat afgesloten (zou) gaat worden voor autoverkeer.

Maar laten we realistisch zijn.
We zijn nu 10 jaar verder en er is behoorlijk wat veranderd:
- De economie echt flink is gegroeid, zeker in deze regio met ASML en dergelijke.
- Nuenen (samen met meer dorpen om Eindhoven) de taak heeft gekregen om een deel van de huisvesting/woningnood op te lossen.
- Er "slechts" 3 echte toegangswegen tussen Eindhoven en Nuenen zijn, waarvan "onze straat" er eentje is.

Mijn inziens is het dus een utopie om te denken dat deze straat echt autoloos/luw gemaakt gaat worden.
Helaas lijkt alles er tot nu toe op dat dit buurt initiatief wil vast houden aan dit oude plan.

Afgelopen raadsvergadering heeft de gemeenteraad dit oude bestemmingsplan van tafel geveegd, andere plannen zijn er echter nog niet (bekend) gemaakt.

Hele post verder:
Hoe kan ik, kunnen we nu het beste aan de gang om van onze straat:
Op zijn minst een veilige woon straat te maken?

De drukte in de spits heb ik zelf geen enkel probleem mee, de echt enorme excessieve snelheden daar buiten wel.
Ik heb geen meetapparatuur maar ze komen hier soms voorbij dat het lijkt alsof je op de tribune aan het rechte stuk van Zandvoort zit..

Bommes wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:02 (7%)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:19
Waarom vraag je de verkeerspolitie niet om op de tijd dat je ze voorbij ziet racen even te komen flitsen?
Vaak zijn het altijd dezelfde mensen en dan los je dat simpel op(zijn vrijwel altijd de bewoners die aan dezelfde straat wonen wat hard rijden).
Je kan gewoon een verzoek inschieten hoor.

offtopic:
Hoofd/toegangswegen horen geen 30 te zijn, 50 kan iedereen nog mee leven.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:02 (24%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
als ik naar de eerste 2 drempels alleen al kijk.. hebben die totaal geen nut mbt tot snelheids beperken..

en de rest van de weg is ook niet echt ingericht als zijnde 30km gebied....
wat meestal wel effectief is zijn van die bloembakken / betonblokken waarom men moet gaan slalommen.. gezien de fiets stroken aan weerszijde zijn die misschien niet de meest handige oplossing..

maar een paaltje (en een stukje verhoogde scheiding) tussen de fietsstroken zou dit effect ook wel kunnen creëren....

verder woon ik in een 30km zone.. drempel die echt wel behoorlijk stevig is.. en nog weten ze hier ook de 60 aan te tikken.. vooral leuk als ze de drempel verkeerd inschatten... KRAAAAK KRAS BONK!

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:06
Dit is zo'n typisch geval van een 50km/h weg waar ze het bordje vervangen hebben. De weg is simpelweg niet ingericht om 30km/h te rijden.

Ik zou daar ook gewoon 50km/h rijden. Om te beginnen zou je daar steilere drempels moeten plaatsen, wat er nu ligt voegt weinig toe. Evt. in combinatie met chicane's

Een chicane bij het inrijden van Nuenen zou al wat zijn. Je komt nu zonder belemmering uit een 60km/h gebied (waar de meesten ook gewoon 70/80 rijden)

FastFred wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:07 (59%)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• XyperActive
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 14:01
Komt er ook vrachtverkeer langs? Anders iets in de vorm van een wegversmalling. voorbeeld hieronder. Je hebt ze ook wel in de vorm dat de fietsers wel achter de wegversmalling langs kunnen gaan.

https://www.google.com/ma...4AMmFg!2e0!7i13312!8i6656

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14:28
Bij onze gemeente hangen ze wel eens kastjes op die de snelheid meten van voertuigen. Op basis daarvan kunnen ze dan eventueel besluiten de inrichting te veranderen. Je zou eens kunnen vragen of dit bij jullie ook een optie is?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Kan je de gemeente niet vragen om meer, of steilere, drempels te laten aanleggen? Eventueel optische vernauwingsmaatregelen, of bloembakken etc laten aanbrengen, om de snelheid eruit te halen?

Virussen? Scan ze hier!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Het is inderdaad vooral een slecht ingerichte weg, 30 is ook niet geloofwaardig.
Echter 80 of nog harder is dit ook niet.. |:(

Voor zover ik ooit gehoord heb hebben er al eens van die bloembakken gestaan, wat vele ongelukken tot gevolg had.

@XyperActive Ja er rijd ook wel wat vrachtverkeer, niet super veel maar er komt wel wat voorbij.
Inspired schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:04:
Bij onze gemeente hangen ze wel eens kastjes op die de snelheid meten van voertuigen. Op basis daarvan kunnen ze dan eventueel besluiten de inrichting te veranderen. Je zou eens kunnen vragen of dit bij jullie ook een optie is?
Er hebben een tijd terug een aantal van die kastjes gehangen waarop de snelheid weer werd gegeven..
Dat leek echter juist anders om te werken, er waren echt mensen bij die probeerde 3 cijfers in beeld te krijgen leek het wel.. :(

Zonder aanpassing aan de inrichting gaat het echt niet veranderen denk ik.
Hoe kan ik/ we de gemeente dan bewegen om dat te gaan doen?
Of op zijn minst te bewegen tot het maken van een nieuw plan voor deze weg?

Bommes wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:08 (33%)

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-01 22:57
Bommes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:52:
Ik heb geen meetapparatuur maar ze komen hier soms voorbij dat het lijkt alsof je op de tribune aan het rechte stuk van Zandvoort zit..
Zijn er al metingen gedaan? Het is vaak ook perceptie. Ik rij regelmatig motor en de hoeveelheid mensen die met hun vinger op hun hoofd tikken is aanzienlijk. Dit terwijl m'n motor volledig standaard is en voldoet aan de normen van vandaag de dag qua geluid.

Overigens hoeft het nog niet te betekenen dat het handhaven van de snelheid de veiligheid vergroot. Je kan nooit en te nimmer realiseren dat niet 1 iemand ooit te hard zal rijden.

Zelf ken ik een straat die kilometers lang 30kmph is waar iedereen 50 rijdt. Hier fietsen zo'n beetje alle scholieren (a 1000 stuks) die naar de middelbare school gaan. Nog nooit wat gebeurt.

En een andere straat ook waar ook een dorpscommitee zich ontzettend druk om maakt. Overal stickertjes met 30 geplakt en zelfgemaakte bordjes. Iedereen rijdt standaard 50 terwijl je er 30 mag. Er is overigens ook nog nooit wat gebeurt ondanks kleine kinderen, veel fietsers etc.

Ik zeg, probeer te genieten van waar je woont :) de gemeente is er niet voor jou en zal pas wat doen als het hun zelf wat oplevert

Waterkoker wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:10 (12%)

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:48
B: De weg inrichting zo gaat regelen dat het aannemelijker wordt dat men door een woonwijk rijd en niet over een verlengstuk van de snelweg.
Ik woon ook aan een doorgaande weg met een dergelijk probleem, ook toevallig in de buurt van Eindhoven. De weginrichting is hier jaren geleden aangepast, van hoe het er bij jou uit ziet naar een inrichting met gescheiden fietsstrook. Ook van 50 naar 30kmh. Uiteraard is het verkeer wat er overheen gaat niet aangepast (ondanks dat we al 30 jaar wachten op een rondweg), afgezien van dat het vele malen drukker is geworden. Een paar dingen over die aanpassing:
  • Weg is een stuk smaller geworden, 2 vrachtwagens kruipen langs elkaar
  • Regelmatig grote schade aan auto's die in de parkeervakken langs de weg staan (spiegels eraf is nog het minste)
  • Maximum toegestande snelheid is van 50 naar 30 gegaan, werkelijk gereden snelheid is waarschijnlijk alleen maar gestegen. Ik heb er nog nooit iemand daadwerkelijk 30 zien rijden tenzij het niet anders in, inclusief de politie
  • Er liggen drempels, maar die zijn prima met 80 te nemen
  • Het is enkel veiliger geworden voor fietsers
We moeten het er mee doen, er wordt eindelijk gewerkt aan een rondweg die de verkeersdrukte door die straat wat moet verlichten, maar het effect zal de komende jaren waarschijnlijk nauwelijks merkbaar zijn. Ongelukken gebeuren er eigenlijk niet (onder andere door de gescheiden fietsstrook), maar voor zover ik weet gebeurde dat voor de herinrichting ook niet/nauwelijks. Schade aan geparkeerde auto's daarentegen is met een factor 20 gestegen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Waterkoker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Zijn er al metingen gedaan? Het is vaak ook perceptie.

Overigens hoeft het nog niet te betekenen dat het handhaven van de snelheid de veiligheid vergroot. Je kan nooit en te nimmer realiseren dat niet 1 iemand ooit te hard zal rijden.

Zelf ken ik een straat die kilometers lang 30kmph is waar iedereen 50 rijdt. Hier fietsen zo'n beetje alle scholieren (a 1000 stuks) die naar de middelbare school gaan. Nog nooit wat gebeurt.

En een andere straat ook waar ook een dorpscommitee zich ontzettend druk om maakt. Overal stickertjes met 30 geplakt en zelfgemaakte bordjes. Iedereen rijdt standaard 50 terwijl je er 30 mag. Er is overigens ook nog nooit wat gebeurt ondanks kleine kinderen, veel fietsers etc.

Ik zeg, probeer te genieten van waar je woont :)
Ik geniet zeker van waar ik woon, dat is het probleem ook niet :+
De snelheden zijn niet gemeten door mij zelf, zoals ik al eerder schreef hebben er ooit van die kastjes gehangen. Daarop te zien hoe hard mensen reden.
Echter weet ik wel en dat zie ik ook dagelijks dat er gewoon mensen gaan inhalen als ze vinden dat er niet snel genoeg wordt gereden.
Als ik zelf hier rijd en de auto met 41km/u op de cruisecontrol zet en er is ruimte dan wordt ik door de ene na de andere ingehaald.

Ik ben zeker niet van plan om over al stikkertjes te gaan plakken, want ik besef me juist dat deze 30km/u niet realistisch is.
Echter zou 80km/u dat ook zeker niet zijn.
Dat er iets moet gebeuren is me wel duidelijk.
In het jaar dat we hier wonen heb al 2 dood gereden huisdieren van de weg kunnen schrapen. Gelukkig niet van mij/ons.

Wij hebben geen parkeer mogelijkheid voor de deur (achter ons huis ook niet).
Dus als ik iets wil laden en lossen moet ik de auto voor de deur op de straat zetten, alarmlichten aan en dergelijke.
Heel eerlijk, dat durf ik bijna niet te doen.
Als je ziet wat er dan gebeurd dat slaat echt alles. Zeker als er veel kinderen fietsen dan is het de ene na de andere toeterende auto die zich er met flinke snelheden langs af slalomt waarbij de fietsers maar de voortuin van de overburen inschieten om hun lijf te redden.. :X

Bommes wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:16 (13%)

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-01 22:57
Mooi dat je geniet :)

Het is dat ik jou verhaal ontzettend herken en dat de gemeentes in mijn omgeving 0,0 doen ondanks een gedeelte van het dorp zich hiervoor al jarenlang inzet.

Af en toe maakt de gemente een extra chicane of zetten paaltjes neer waar je tussendoor moet zichzaggen. Wat dan opvalt is dat er eenzijdige ongelukken gebeuren. Hier in de buurt Zelfs iemand zwaargewond geraakt omdat die tegen een obstakel opgeklapt was. Een auto in de sloot geraakt omdat die in de dichte mist ineens een obstakel (bloembak) op de weg moest ontwijken. En een oudere vrouw met de fiets haar heup gebroken had omdat de gemeente een ander vorm drempel had geprobeerd. Alle oplossingen, zover je het een oplossing had kunnen noemen, waren dan ook meteen weggehaald. Auto's gingen even hard en er gebeurde meer ongelukken

Niet dat ik je wil ontmoedigen maar het is een lastige weg om een straat veiliger te maken en nog lastiger om de gemeente in actie te krijgen.

Overigens is zo'n weg waar hard wordt gereden een rondje om de kerk weg. Mensen kunnen het uit hun duimpje en maken het hun eigen. Objecten, drempels, gekleurde fietspaden etc gaat weinig uitmaken. Zodra ze dat toepassen went men daar weer aan en je bent terug bij af. Zelf denk ik dat het meer te maken heeft met opvoeding, normen en waarden.

In Gran Canaria werd ik op blinde bochtige bergweggetjes door de locals aan alle kanten zoek gereden. Tevens in Oostenrijk etc.

Oh ja, huisdieren zijn kamikaze piloten wat dat betreft. Als je aan een drukke weg woont met je ze liever binnenhouden. Mn ouders hebben een boerderij en daardoor katten nodig tegen ongedierte. Afgelopen 2 jaar zijn er 6 platgereden

Waterkoker wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:44 (6%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:32

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

FastFred schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:02:
Dit is zo'n typisch geval van een 50km/h weg waar ze het bordje vervangen hebben. De weg is simpelweg niet ingericht om 30km/h te rijden.
Dat ja. Het is gewoon een doorgaande weg door het plaatsje Opwetten, ook nog eens ingericht als voorrangsweg (effectief, door de haaientanden en bomborden). Waarbij ze voor het gemak maar even de bebouwde kom van Nuenen hebben opgerekt tot het begin van Opwetten. Waardoor die 30km zone dus deels gewoon tussen de weilanden door loopt, tussen Opwetten en Nuenen zelf. Dat strookt totaal niet met hoe een 30km zone er uit hoort te zien.

Zonder handhaving is dat natuurlijk gedoemd te mislukken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 23:10
Doorgaande weg tot 30 zone bombarderen en dan vreemd vinden dat mensen zich daar niet aan houden.
Hier precies hetzelfde gehad, bewoners klagen steen en been over hardrijders.Politie aan het controleren, blijken de bewoners zelf de grootste boosdoeners te zijn.

Project is afgerond met de mededeling dat de bewoners zelf maar aan de snelheid moeten gaan houden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:50
Het inderdaad geen weg die ingericht is om 30km/h te rijden, dus als een of andere ambtenaar bedenkt dat het een 30 zone moet worden en alleen de bordjes 50 door 30 laat vervangen dan gaat dat niet werken. Bovendien is de Opwettenseweg een verbindingsweg die 2 oost-west hoofdwegen (Europalaan en A270) verbind, dus ik kan me voorstellen dat daar veel niet-bestemmingsverkeer komt.

Ik zou het toch via de gemeente aankaarten en kijken of ze iets aan de weginrichting kunnen doen (mits de hele buurt er zo over denkt natuurlijk). Dat zal wel een lang traject zijn.

Bij mij in de buurt (niet ver van jou vandaan) zijn recentelijk ook van die bordjes opgehangen die je snelheid weergeven. En dan samen met een rode of groene smiley. Ik vind dat eigenlijk wel werken. Je zit zo boven de 30 en zo'n knipperende indicatie met rode smiley geeft je een trigger: niet te hard, je zit in een woonwijk. Ik weet niet of de gemeente daar een rol in gespeeld heeft of dat de bewoners dat zelf gedaan hebben, ze waren daarvoor al redelijk actief met zelf gemaakte 30 bordjes en zo.

• sbijlsma
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Ik fiets elke werkdag 2x door de Opwettenseweg en ik moet zeggen dat tijdens de spits het druk is maar er niet excessief hard wordt gereden. Vervelendste zijn scholieren die 3 dik fietsen en als er file staat, auto's die de fietsstrook niet vrijlaten. Waardoor je op de andere weghelft moet gaan fietsen.

De gemeente Nuenen zou van deze straat best een fietspad willen maken, maar het probleem is dat de andere 2 toegangswegen bewust door Eindhoven zijn afgeknepen. De Europalaan / Sterrenlaan is van 2 naar 1 rijstrook gegaan. De A270 eindigt in stoplichten. Dan kan de gemeente Nuenen niets anders doen dan de weg openhouden.

Het probleem van de geringe ruimte zit hem net voorbij de watermolen (vanuit Ehv gezien) waar aan beide kanten de huizen dicht langs de weg staan. Als de huizen aan op die plek aan 1 kant gesloopt zouden worden dan zou de weg als geheel breder gemaakt kunnen worden en anders ingericht bijvoorbeeld een vrijliggend fietspad en een smalle weg voor de auto's met chicanes zoals bv de kosmoslaan in Ehv.
Uitkopen van bewoners is voor de gemeente waarschijnlijk te duur. En zo zit de zaak in een patstelling.

Mijn suggestie zou zijn om de gemeente te bewegen de Geldropseweg weer aan te sluiten op de N270. Dat is wel een echte brede weg. En van de Opwettenseweg 1 richtingverkeer maken alleen naar Eindhoven. Vervolgens daar waar ruimte is een vrijliggend fietspad te maken en 1 smalle rijstrook voor auto's
Verkeer dat van Eindhoven naar Nuenen wil kan dan via de Geldropseweg Nuenen in rijden (of de SvO laan).

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:38

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bommes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Ik geniet zeker van waar ik woon, dat is het probleem ook niet :+
De snelheden zijn niet gemeten door mij zelf, zoals ik al eerder schreef hebben er ooit van die kastjes gehangen. Daarop te zien hoe hard mensen reden.
Het eerste waar ik aan moest denken, was deze:
Echter weet ik wel en dat zie ik ook dagelijks dat er gewoon mensen gaan inhalen als ze vinden dat er niet snel genoeg wordt gereden.
Als ik zelf hier rijd en de auto met 41km/u op de cruisecontrol zet en er is ruimte dan wordt ik door de ene na de andere ingehaald.

Ik ben zeker niet van plan om over al stikkertjes te gaan plakken, want ik besef me juist dat deze 30km/u niet realistisch is.
Echter zou 80km/u dat ook zeker niet zijn.
Dat er iets moet gebeuren is me wel duidelijk.
In het jaar dat we hier wonen heb al 2 dood gereden huisdieren van de weg kunnen schrapen. Gelukkig niet van mij/ons.

Wij hebben geen parkeer mogelijkheid voor de deur (achter ons huis ook niet).
Dus als ik iets wil laden en lossen moet ik de auto voor de deur op de straat zetten, alarmlichten aan en dergelijke.
Heel eerlijk, dat durf ik bijna niet te doen.
Als je ziet wat er dan gebeurd dat slaat echt alles. Zeker als er veel kinderen fietsen dan is het de ene na de andere toeterende auto die zich er met flinke snelheden langs af slalomt waarbij de fietsers maar de voortuin van de overburen inschieten om hun lijf te redden.. :X
Om eerlijk te zijn ben ik van mening dat drempels zelden werken. Bij mij in de straat (ook 30km/u, maar wel echt woonwijk) wordt dat ook zelden aangehouden als ik zie hoe ze over de drempel voor mijn huis stuiteren. En dit zijn geen lage, lullige drempels, je hoort regelmatig voorbumpers over de stenen schrapen en ik heb zelf met de bodem van mijn (niet verlaagde!) auto één van de drempels geraakt terwijl ik echt langzaam reed.

Als ik de straat bekijk, zie ik compleet nutteloze drempels (die kan je nog met 60+ nemen) en een relatief brede, asfaltweg. Dat is eerder een 50km-weg dan een 30-weg en ik zie ook niet direct een reden waarom die 30 zou moeten zijn. Door het 30 te maken is het ook nog eens moeilijk te handhaven, want flitskasten werken niet betrouwbaar onder de 50km/u.

De enige oplossing is dat de weg compleet opnieuw moet worden aangelegd of hergewaardeerd tot 50 met handhaving.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:05

Er loopt (iets van) een buurt initiatief, die binnen kort hun eerste bijeenkomst hebben.
dit dus!

Zorg dat je op die eerste bijeenkomst ook gelijk publiekelijk werkzame aktie-mogelijkheden gaat bespreken.

Ik heb enige tijd terug in de ouderraad van de kleuterschool van mn dochters gezeten en dar hebben we toen ook een aktie opgezet tegen het te snel rijden aan de weg die voor de kleuterschool lag, die ook officieel 30 was, maar doordat het tussen twee stadsdelen lag en een dorgaande weg was voor velen vaak ook te snel bereden werd..

Uiteindelijk hebben we toen ook een brief opgesteld aan de gemeentereaad die ook naar de lokale pers gegaan is, waar de klacht in beschreven werd...
Binnen drie weken stond toen de politie wel te controleren ... Iets dat overigens een aantal van de ouders van die kleuterschool niet beviel, omdat die een bon kregen ;) :P

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• FastFred
Ik ben nog ff wat verder wezen klikken op Streetview.

Bij de kruising Wolvendijk/N270 staat direct na het kruispunt een inimini bordje 'zone 60', die ziet niemand zo. Het fietspad is vanaf hier gescheiden van de rijbaan, de weg is breed en kaarsrecht. Daar zou ik ook 80 rijden.

Vervolgens komt er 1 wegversmalling 450m na het kruispunt, om de snelheid eruit te halen omdat de fietsers daar van het fietspad over gaan op de rijbaan. De weg heet vanaf hier de Opwettenseweg.

Vervolgens nog 150m ongelimiteerd door tot het kombord dat half in de struiken verstopt zit aan 1 kant. Hier start de 30 zone. Er verandert vanaf hier niets aan de indeling van de weg, een paar flauwe drempels en that's it. Nergens een herhaling dat je er maar 30 mag (in tegenovergestelde richting tel ik er maar 1)

Dat het een voorrangsweg is, helpt ook niet mee. De meeste straten die ze bij mij in de buurt van 50 naar 30 gebracht hebben daar hebben ze bij iedere T-splitsing of kruising een flinke drempel neergelegd (of die lag er al) en de voorrang weg gehaald.

Na de eerste rijtjeswoningen aan de linkerzijde blijft de weg ingedeeld als een 60-zone maar nergens is verder duidelijk dat je er nog steeds maar 30 mag. Je rijd hier tussen de weilanden.

Die indeling is gewoon ruk, een beetje vergelijkbaar met deze situatie, maar hier mag je wel gewoon 60 blijven rijden, maar zitten er her en der weg versmallingen in om de snelheid eruit te halen.

FastFred wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:59 (9%)

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 23:06
RM-rf schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:47:
[...]

dit dus!

Zorg dat je op die eerste bijeenkomst ook gelijk publiekelijk werkzame aktie-mogelijkheden gaat bespreken.

Ik heb enige tijd terug in de ouderraad van de kleuterschool van mn dochters gezeten en dar hebben we toen ook een aktie opgezet tegen het te snel rijden aan de weg die voor de kleuterschool lag, die ook officieel 30 was, maar doordat het tussen twee stadsdelen lag en een dorgaande weg was voor velen vaak ook te snel bereden werd..

Uiteindelijk hebben we toen ook een brief opgesteld aan de gemeentereaad die ook naar de lokale pers gegaan is, waar de klacht in beschreven werd...
Binnen drie weken stond toen de politie wel te controleren ... Iets dat overigens een aantal van de ouders van die kleuterschool niet beviel, omdat die een bon kregen ;) :P
Die ouders hebben dan liever een gewond kind of erger dan een bon...

Volgens mij kun je ook een onafhankelijke verkeersexpert inschakelen en deze de straat laten beoordelen.
Ook auto's tellen die langsrijden en auto's tellen die te hard rijden tellen (lasergun aanschaffen). Als je zo'n rapport hebt, heb je ook bewijs.

PSN: plexforce (ps4)

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Dit speelt toch al jaren?

En nee ik woon niet in Nuenen maar wel vlakbij, en ik heb ook nog geruime tijd voor Dienst Dommelvallei (het samenwerkingsverband van Nuenen, Geldrop-Mierlo en Son en Breugel gewerkt.

Het afsluiten van de weg is volgens mij ook (recent) weer van tafel gegaan.

Je best bet is dit tot een prio te laten worden van je volksvertegenwoordigers, en gebruik maken van je recht tot inspraak bij de raadsvergaderingen.

Daarnaast wil veel aandacht op social media ook nog wel eens helpen, waarbij het verstandig is om meneer Houben te taggen op bv Twitter:

https://twitter.com/Maart...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

En ook de verantwoordelijke wethouder uiteraard.

Kwestie van een lange adem en de aanhouder wint.

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 23:10
Wat hier eigenlijk moet gebeuren is gewoon een nieuwe weg om de buurt te ontzien van onnodig verkeer.
Maar ja, dat kost centjes. En dat is iets waar gemeentes niet van bulken tegenwoordig.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• KnoxNL
arbraxas schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:52:
Wat hier eigenlijk moet gebeuren is gewoon een nieuwe weg om de buurt te ontzien van onnodig verkeer.
Maar ja, dat kost centjes. En dat is iets waar gemeentes niet van bulken tegenwoordig.
En zeker Nuenen niet :+

https://www.ed.nl/geldrop...ogelijk-op-knip~a5f6b8a2/

https://www.ed.nl/geldrop...zuinigingen-aan~aad0815b/

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:11
Softbal kanon :)?

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik woon in een 30km per uur zone/straat, de Opwettenseweg in Nuenen
https://goo.gl/maps/fq7NA7T5shMYyqrQ7

Maar ik denk dat ik selectieve dissectie heb want het merendeel van de mensen lijkt te doen alsof er 130km op het bord (en straat) staat terwijl ik toch echt die 1 niet zie staan :? |:(
Er liggen een aantal drempels, er staan een aantal bordjes met 30km en bij het oprijden van de weg staat er 30km/u op de weg geschilderd.
Het is 1 van de toegangswegen tot het dorp, een van de hoofd fietsroutes van schooljeugd van en naar Eindhoven.
En boven al een straat waar gewoon mensen aan / in wonen.

[Afbeelding]

Mensen met kinderen en huisdieren.
Mensen die hun huizen kochten toen deze weg er al lag maar in de loop van de jaren een enorme toename van het verkeer hebben gezien.
Maar ook een enorme toename van de gereden snelheden.

Echter lijkt het er op dat ze willen vast houden aan een 10 jaar oud bestemmingsplan.
Wat er op neer kwam/komt dat deze straat afgesloten (zou) gaat worden voor autoverkeer.

- De economie echt flink is gegroeid, zeker in deze regio met ASML en dergelijke.
- Nuenen (samen met meer dorpen om Eindhoven) de taak heeft gekregen om een deel van de huisvesting/woningnood op te lossen.
- Er "slechts" 3 echte toegangswegen tussen Eindhoven en Nuenen zijn, waarvan "onze straat" er eentje is.

Mijn inziens is het dus een utopie om te denken dat deze straat echt autoloos/luw gemaakt gaat worden.
Helaas lijkt alles er tot nu toe op dat dit buurt initiatief wil vast houden aan dit oude plan.

Afgelopen raadsvergadering heeft de gemeenteraad dit oude bestemmingsplan van tafel geveegd, andere plannen zijn er echter nog niet (bekend) gemaakt.
[Afbeelding]

Hele post verder:
Hoe kan ik, kunnen we nu het beste aan de gang om van onze straat:
Op zijn minst een veilige woon straat te maken?

De drukte in de spits heb ik zelf geen enkel probleem mee, de echt enorme excessieve snelheden daar buiten wel.
Het doet me heel erg hieraan denken, en daar mag je 50. De weg ligt wel vol met drempels dus mensen rijden er gemiddeld 40.
https://www.google.com/ma...HpXNmw!2e0!7i13312!8i6656

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• FastFred
offtopic:
Nja, dat is hier niet anders. Een trap in de openbare ruimte, die bij ijzel echt gevaarlijk is, heeft sindskort wat losse tegels in de treden. Melding gemaakt bij gemeente. Krijg je reactie terug 'te duur, we laten de trap binnenkort wel weghalen en dan loop maar 100 meter verder naar je auto' :/ Ben benieuwd wie er aansprakelijk is als m'n bejaarde buurman volgende week z'n heup breekt op die trap.

FastFred wijzigde deze reactie 03-01-2020 13:05 (7%)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Gemeenten hebben zich een jaar of 15 geleden gemakkelijk ervan af gemaakt door overal, maar borden met 30 km/u (zone) te plaatsen. Voor de inrichting van de wijk en wegen was geen geld, dus dat hebben ze, maar achterwege gelaten.
Politie handhaaft pas in 30 km/u zone als die ook daadwerkelijk als zo is ingericht.

Als je als buurt of wijk de gemeente niet zover kunt krijgen dat de weg niet volgens de richtlijnen ingericht wordt, kun je niets meer, behalve je verlies nemen en verhuizen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
sbijlsma schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:43:
Ik fiets elke werkdag 2x door de Opwettenseweg en ik moet zeggen dat tijdens de spits het druk is maar er niet excessief hard wordt gereden. Vervelendste zijn scholieren die 3 dik fietsen en als er file staat, auto's die de fietsstrook niet vrijlaten. Waardoor je op de andere weghelft moet gaan fietsen.
Klopt in de spits is er de ruimte niet om hard te rijden.
En heel eerlijk is het dus maar goed dat di scholieren 3 fietsen bred rijden, dan kan er niemand langs inhalen en gaat de snelheid omlaag.
De gemeente Nuenen zou van deze straat best een fietspad willen maken, maar het probleem is dat de andere 2 toegangswegen bewust door Eindhoven zijn afgeknepen. De Europalaan / Sterrenlaan is van 2 naar 1 rijstrook gegaan. De A270 eindigt in stoplichten. Dan kan de gemeente Nuenen niets anders doen dan de weg openhouden.
Ceck, die hele Europalaan herinrichting snap ik echt niets van. Daar wil je echt niet in de spits met je auto van Nuenen naar Eindhoven rijden.
Het probleem van de geringe ruimte zit hem net voorbij de watermolen (vanuit Ehv gezien) waar aan beide kanten de huizen dicht langs de weg staan. Als de huizen aan op die plek aan 1 kant gesloopt zouden worden dan zou de weg als geheel breder gemaakt kunnen worden en anders ingericht bijvoorbeeld een vrijliggend fietspad en een smalle weg voor de auto's met chicanes zoals bv de kosmoslaan in Ehv.
Uitkopen van bewoners is voor de gemeente waarschijnlijk te duur. En zo zit de zaak in een patstelling.
Liever die huizen niet slopen.. daar woon ik.. :P ;)
Mijn suggestie zou zijn om de gemeente te bewegen de Geldropseweg weer aan te sluiten op de N270. Dat is wel een echte brede weg. En van de Opwettenseweg 1 richtingverkeer maken alleen naar Eindhoven. Vervolgens daar waar ruimte is een vrijliggend fietspad te maken en 1 smalle rijstrook voor auto's
Verkeer dat van Eindhoven naar Nuenen wil kan dan via de Geldropseweg Nuenen in rijden (of de SvO laan).
Zeker een goede optie.. (y)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:30
Drempels laten aanpassen. Met een moderne auto merk je dat soort drempels amper. Daarnaast kun je ook verhuizen. :+

Ik zou persoonlijk ook de snelheid eens gaan meten, want soms lijkt het ook dat het aanzienlijk harder gaat. Pasgeleden had ik ook nog iemand die mij met handgebaren duidelijk maakte dat ik rustiger moest rijden, terwijl ik 35 reed waar ik 30 mocht.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-01-2020 16:48 (52%)

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:43:
Drempels laten aanpassen. Met een moderne auto merk je dat soort drempels amper. Daarnaast kun je ook verhuizen. :+

Ik zou persoonlijk ook de snelheid eens gaan meten, want soms lijkt het ook dat het aanzienlijk harder gaat. Pasgeleden had ik ook nog iemand die mij met handgebaren duidelijk maakte dat ik rustiger moest rijden, terwijl ik 35 reed waar ik 30 mocht.
Dan had die persoon toch gelijk? >:)

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:40

qadn

Pinnacle of Perversion

Waterkoker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:36:

Af en toe maakt de gemente een extra chicane of zetten paaltjes neer waar je tussendoor moet zichzaggen. Wat dan opvalt is dat er eenzijdige ongelukken gebeuren. Hier in de buurt Zelfs iemand zwaargewond geraakt omdat die tegen een obstakel opgeklapt was. Een auto in de sloot geraakt omdat die in de dichte mist ineens een obstakel (bloembak) op de weg moest ontwijken. En een oudere vrouw met de fiets haar heup gebroken had omdat de gemeente een ander vorm drempel had geprobeerd. Alle oplossingen, zover je het een oplossing had kunnen noemen, waren dan ook meteen weggehaald. Auto's gingen even hard en er gebeurde meer ongelukken
Huh, lijkt mij juist een indicatie dat mensen inderdaad te hard rijden en het dus binnenkort (na een paar keer boem) wel leren.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@ alle reageerders:
Begrijp ik nu goed dat de politie niet gaat handhaven als de weg niet als een 30km/u weg is ingericht??

Ik heb zelf via mijn werk best wel wat te maken met de gemeente Nuenen, wel een andere afdeling maar even goed.
Als ik zie hoe de zaken daar lopen denk ik niet dat er iets te bewegen valt om de weg inrichting aan te passen.
Wat ik me nog afvraag:
Een gemeente besluit om een eerder plan naast zich neer te leggen, en dus de weg niet autoluw te maken.
Is er dan niet een mogelijkheid om als aanwonende dus belanghebbende een nieuw plan af te dwingen/forceren?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bommes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:01:
@ alle reageerders:
Begrijp ik nu goed dat de politie niet gaat handhaven als de weg niet als een 30km/u weg is ingericht??
Klopt:
In een uitzending van het tv-programma ‘De Monitor’ van 14 mei gaf Egbert-Jan van Hasselt, projectmanager infrastructuur bij de Nationale Politie, aan, dat er geen handhaving plaatsvindt in 30km/u-zones, wanneer deze niet voldoen aan de inrichtingseisen.

“Het Openbaar Ministerie (OM) heeft aangegeven dat als het niet voldoet aan die eisen, we zeer terughoudend moeten zijn met het gebruik maken van verkeershandhaving om een misser in de inrichting te corrigeren”, zegt de baas van de verkeerspolitie tegen het tv-programma.
zie https://www.verkeerskunde...ege-gebrekkige-inrichting

Dus al rijden ze 100+ km/h, terwijl je er maar 30 mag, zal de politie niet ingrijpen zolang de weg niet als 30 km/h is ingericht.

wildhagen wijzigde deze reactie 03-01-2020 17:06 (15%)

Virussen? Scan ze hier!

• JvdBe
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:34
Gezien de opmerkingen heb ik eigenlijk maar twee bijdragen:

1) Wees blij dat je nog ergens door kunt rijden, tegenwoordig wordt het bijna overal nodeloos de maximumsnelheid verlaagd.

2) Vraag de gemeente niet om drempels, die dingen maken echt verschrikkelijk veel herrie.

• toolkist
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Klopt:

[...]

zie https://www.verkeerskunde...ege-gebrekkige-inrichting

Dus al rijden ze 100+ km/h, terwijl je er maar 30 mag, zal de politie niet ingrijpen zolang de weg niet als 30 km/h is ingericht.
Als je binnen de bebouwde kom rijdt ga je echt wel een boete krijgen als je daar met 100 per uur rijdt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

toolkist schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Als je binnen de bebouwde kom rijdt ga je echt wel een boete krijgen als je daar met 100 per uur rijdt.
Niet volgens het artikel, als de weg er niet op ingericht is, zal men niet gaan handhaven. Dat zegt die woordvoerder toch zelf in de quote?

Virussen? Scan ze hier!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
JvdBe schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:06:
Gezien de opmerkingen heb ik eigenlijk maar twee bijdragen:

1) Wees blij dat je nog ergens door kunt rijden, tegenwoordig wordt het bijna overal nodeloos de maximumsnelheid verlaagd.

2) Vraag de gemeente niet om drempels, die dingen maken echt verschrikkelijk veel herrie.
Je opmerking 2 kan ik volgen..je eerste comment.. |:(
Ik neem aan dat jij ook ergens woont? als ze daar keihard door de straat komen scheuren zou jij ook niet echt heel blij zijn.

Ik ben niet zo naïef om te willen dat er hier het hele stuk 30 gereden moet worden, maar zo tussen de huizen, waar de straat slechts een paar meter breed is zou het niet meer dan normaal zijn dat de inrichting dusdanig wordt/is dat de snelheid er uit gaat.

• FastFred
toolkist schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Ja als ze het zien wel, maar als je een verzoek indient om een keer met een lasergun te gaan posten dan doen ze dat niet, omdat die weg niet is ingericht voor een limiet van 30km/h.

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:36
heb zelf jaren geleden in een zelfde situatie gezeten. De weg/complete wijk waar ik woon is 30km/h, maar omdat het niet ver weg is van de snelweg en iedereen nog moet "wennen", en er 1 hoofdweg lijkt met voorrang (dus niet, alles is gelijkwaardig, dus rechts heeft voorrang)

Regelmatig lagen er 1 of 2 auto's op hun kop in de tuin/grasveld, en ik maak echt geen geintje hierover. Eerste paar jaar als er een hard geluid van buiten kwam, ja hoor, weer een ongeluk voor mijn deur.

Anyway,

De oplossing was heeeeel simpel. Drempels aanleggen, en de bestaande verhogen. Sinds die rijd iedereen er netjes 30 op een paar mensen na. Geen auto's meer in de tuin/grasveld.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Overigens is er een perfect alternatief:
https://goo.gl/maps/cQFDd6jkoc1ysooVA
De Geldropsedijk.
https://goo.gl/maps/r2zRoqwui1qVC64U7
Fietspaden gescheiden van de hoofdrijbaan, nette rotondes inplaats vsan kruisingen en zelfs een eigen oprit de N270 op.
Die laatste is ingericht als bussluis maar met een kleine aanpassing is die hele Geldropsedijk zo zonder al te veel aanpassingen in te richten als vervanger van de Opwettenseweg.
Ook met een heel stuk minder overlast voor bewoners want die wonen er een flink aantal meters verder weg van.
En niet geheel onbelangrijk, er staan een stuk minder huizen naast die Geldropsedijk.

Bommes wijzigde deze reactie 03-01-2020 17:33 (12%)

• JvdBe
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:34
Bommes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Je opmerking 2 kan ik volgen..je eerste comment.. |:(
Ik neem aan dat jij ook ergens woont? als ze daar keihard door de straat komen scheuren zou jij ook niet echt heel blij zijn.
Ik heb 25 jaar aan een provincialeweg gewoond waar de maximumsnelheid 80 was, ik heb me daar altijd geïrriteerd als er niet doorgereden werd.

Ik woon nu aan een doodlopendeweg (uitgezonderd bestemmingsverkeer) buiten het dorp, daar vindt ik het nog steeds irritant :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@JvdBe ik neem aan dat je wel begrijpt dat er een behoorlijk verschil zit tussen een provinciale weg en een "normale" doorgaande weg?

• toolkist
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:23:
[...]

Niet volgens het artikel, als de weg er niet op ingericht is, zal men niet gaan handhaven. Dat zegt die woordvoerder toch zelf in de quote?
En toch gebeurt het wel.
Bron? Eigen ervaring, nou ja bij de straat waar m'n ouders aan wonen. 30km, volgens de politie niet zo ingericht, maar na een keer klagen tijdens een wijk vergadering (waar de wijk agent ook bij was) dat er veel te hard gereden werd zijn ze toch gaan laseren. Iedereen die max 50 reed kreeg een waarschuwing, wie harder reed een boete.
FastFred schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:30:
[...]

Ja als ze het zien wel, maar als je een verzoek indient om een keer met een lasergun te gaan posten dan doen ze dat niet, omdat die weg niet is ingericht voor een limiet van 30km/h.
Wel dus ;)

• KnoxNL
Bommes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:31:
Overigens is er een perfect alternatief:
https://goo.gl/maps/cQFDd6jkoc1ysooVA
De Geldropsedijk.
https://goo.gl/maps/r2zRoqwui1qVC64U7
Fietspaden gescheiden van de hoofdrijbaan, nette rotondes inplaats vsan kruisingen en zelfs een eigen oprit de N270 op.
Die laatste is ingericht als bussluis maar met een kleine aanpassing is die hele Geldropsedijk zo zonder al te veel aanpassingen in te richten als vervanger van de Opwettenseweg.
Ook met een heel stuk minder overlast voor bewoners want die wonen er een flink aantal meters verder weg van.
En niet geheel onbelangrijk, er staan een stuk minder huizen naast die Geldropsedijk.
De Geldropse Dijk is idd een prima weg. Ik heb er alleen geen ervaring mee in de spits.

Maar als die weg (wat ik vermoed) net zo druk is als andere ontsluitingswegen in de spits, dan werkt dat tegen je en zal men altijd een weg eromheen zoeken.

Zelfs als bij jou de weg zodanig ingericht wordt dat je er alleen nog maar 30 kunt zal het verkeer blijven, voorspel ik. Wel langzaam, dat dan weer wel ;)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:29

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter moet even goed bedenken in hoeverre zijn probleem en oplossing overeenkomt danwel verschilt met de plannen om het sluipverkeer te verminderen. Hij geeft immers aan dat zijn probleem van te hard rijden zich voornamelijk buiten de spits afspeelt. Dat doet vermoeden dat het heel specifiek (bestemmings)verkeer betreft.

Topicstarter zal zich ook in het recht moeten verdiepen. Hij heeft het bijvoorbeeld over bestemmingsplan terwijl hij waarschijnlijk verkeersbesluit oid bedoelt.

Met die kennis kun je nagaan welke besluiten open staan voor bezwaar en inspraak.

Tevens kan ook zelf een voorstel tot een verkeersbesluit gedaan worden (gemeente Eindhoven heeft mijn niet ontvankelijke zienswijze zo eens naar tevredenheid opgepakt).

Uiteraard doe je dit alles het best in vereniging. Dan krijg je ook eenvoudiger toegang tot de politiek.

en over de Sterrenlaan: WTF... een mooie weg opofferen voor een busbaan op een weg met lage OV-behoefte 8)7

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:58

MLLL

My first Sony PSP 1

Waterkoker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:36:

Oh ja, huisdieren zijn kamikaze piloten wat dat betreft. Als je aan een drukke weg woont met je ze liever binnenhouden. Mn ouders hebben een boerderij en daardoor katten nodig tegen ongedierte. Afgelopen 2 jaar zijn er 6 platgereden
Onze katten werden juist doodgereden op zeer rustige wegen, ik woon nu aan een zeer drukke doorgaande weg met 2 katten de ene is 9 jaar en de andere 6. De twee doodgereden katten haalde hun eerste jaar niet eens.

Ik heb ze ook snel naar buiten laten gaan, volgens mij liepen ze toen ze twee maanden waren al buiten, miauw

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:11
Bij mijn oom hebben ze de 80 weg 50 gemaakt en een drempel erin gelegd. Hij en z’n buren hebben nu scheuren in het huis door de vrachtwagens die de drempel met 80 nemen. De drempel is nu weer weg. Maar een drempel geeft idd veel herrie en mogelijk schade aan je huis.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-01 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het makkelijkste: koop een enorme bloempot bij de tuinwereld, plak er wat reflectors op en zet er iets flink zwaars in.

Zet die om en om aan weerszijden van de straat, en je hebt je eigen wegversmalling gemaakt. Als de gemeente niet langskomt om de snelheid te handhaven, dan merkt ook niemand die bloempot op. (En als je het goed doet, dan ziet het er officieel uit, en merkt niemand dat het particulier geplaatst is).

Zoiets:

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Hier in het centrum mag je in de winkelstraat ook 50 km/u maar dat is totaal onverantwoord. Ben al in gesprek met gemeente geweest om sowieso borden te laten plaatsen met 30 km/u of minder, zebrapaden want de weg is gewoon simpelweg niet ingericht voor 50 km/u.
Je moet je toch niet voorstellen als er tussen geparkeerde auto's mensen of erger kinderen oversteken? Dat is laatst volgens mij al namelijk gebeurd.
Dit stuk moet de gemeente herinrichten qua weg want met alle geparkeerde en inparkerende auto's, auto's welke laden en lossen, etc is het soms chaos maar de gemeente doet er helemaal niets aan.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Jeroenneman ik denk dat je gewoon aansprakelijk bent als je zo iets doet en er klapt iemand op of er ontstaat op een andere manier een ongeluk.

Vraag me hierdoor wel af of je niet gewoon hier mag parkeren langs de straat??
Zo ja dan maken we zo wel een chicane.. paar goed verzekerde lease auto's op strategische plaatsen geparkeerd >:)
Ik wil die van mij(n werk) wel opofferen ;)

Net terug van een eindje met mijn hond wandelen.
Heenweg langs de Opwettenseweg richting het dorp.
Weer tussen de huizen een stuk verderop komt er een Landrover mij tegemoet.
Daarachter zo een grote Amerikaanse Van.
Die Van geeft gas, haalt de Laro in en hoekt weer naar rechts omdat er een auto en fietsers van de andere kant aan kwamen.
40 meter verder moet meneer weer in zijn ankers want drempel.

Waarom dan...?
Serieus, ze komen samen (die Van en de Laro) 1 km verderop bij Eindhoven bij het stoplicht bij de N270 terecht.
Alleen staan ze dan in een andere volgorde voor het rode licht te wachten.. 8)7

Bommes wijzigde deze reactie 04-01-2020 11:19 (30%)

• kendo
  • Laatst online: 14:13
Jeroenneman schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:13:
Het makkelijkste: koop een enorme bloempot bij de tuinwereld, plak er wat reflectors op en zet er iets flink zwaars in.

Zet die om en om aan weerszijden van de straat, en je hebt je eigen wegversmalling gemaakt. Als de gemeente niet langskomt om de snelheid te handhaven, dan merkt ook niemand die bloempot op. (En als je het goed doet, dan ziet het er officieel uit, en merkt niemand dat het particulier geplaatst is).

Zoiets:
[Afbeelding]
En bij het eerste de beste ongeluk met schade, is de plaatser de sjaak ;)

De situatie op de foto is idd. een goede methode, je ziet ze hier in de omgeving dan ook massaal opduiken.
Mits dat bord er ook bij geplaatst is, dan is er geen enkele onduidelijkheid meer in het geval van voorrang. Het probleem is juist dat dat bijna nergens dat bord erbij geplaatst is. Waardoor het recht van de brutaalste nog steeds geldt. En we weten allemaal wat voor soort volk dat recht opeist.

Alle drempels, versmallingen, en obstakels zie ik meer als een beperking voor automobilisten die zich wel netjes aan de ter plaatse geldende regels houden. Voor iemand die al schijt heeft aan de regels, maakt een drempel meer of minder echt niet uit. Ik zie dat hier in de buurt ook dagelijks. Het is een mentaliteitsprobleem, gevoed door het totale gebrek aan handhaving. Er zitten toch geen consequenties verbonden aan asociaal rijgedrag.

Blijven aankaarten bij de gemeente, desnoods met de buurt.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-01 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kendo schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:14:
[...]

En bij het eerste de beste ongeluk met schade, is de plaatser de sjaak ;)

De situatie op de foto is idd. een goede methode, je ziet ze hier in de omgeving dan ook massaal opduiken.
Mits dat bord er ook bij geplaatst is, dan is er geen enkele onduidelijkheid meer in het geval van voorrang. Het probleem is juist dat dat bijna nergens dat bord erbij geplaatst is. Waardoor het recht van de brutaalste nog steeds geldt. En we weten allemaal wat voor soort volk dat recht opeist.

Alle drempels, versmallingen, en obstakels zie ik meer als een beperking voor automobilisten die zich wel netjes aan de ter plaatse geldende regels houden. Voor iemand die al schijt heeft aan de regels, maakt een drempel meer of minder echt niet uit. Ik zie dat hier in de buurt ook dagelijks. Het is een mentaliteitsprobleem, gevoed door het totale gebrek aan handhaving. Er zitten toch geen consequenties verbonden aan asociaal rijgedrag.

Blijven aankaarten bij de gemeente, desnoods met de buurt.
Tja, de gemeente plaatst zelf ook zulke wegversmallingen op genoeg plaatsen. Vandaar ook mijn opmerking om wel even op de reflectors te letten. En als puntje bij paaltje komt, weet natuurlijk niemand wie die bloempot neer heeft gezet. (Ik ga er even vanuit dat TS de buurt wel heeft geïnformeerd over zijn zorgen?).

Hoe makkelijk het soms kan zijn, dat zie je in genoeg volksbuurten. Zolang de gemeente niets doet, losse mensen het zelf maar op (soms wat onhandiger dan mogelijk, maar goed).

Als je dat niet aandurft: iedere dag naar de gemeente bellen, brieven/mails, weet ik het. Val je wethouder oid lastig op Twitter, ga naar de lokale krant, organiseer iets met de buurt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@kendo de drempels hebben inderdaad geen effect.
De meeste blazen er gewoon kei hard overheen.

Ik heb 1 keer de fout gemaakt te seinen naar zo een flapdrol die mij inhaalde.
Gevolgd was een remproef, vervolgens stopte hij, stapte uit en bedreigde mij staand naast mijn auto.
Zwaaiend met zijn vuisten en tierend stond meneer dat in zijn basic fit training pak :F
Toen ik hem zei dat je hier 30 mocht rijden en er gewoon mensen met kinderen wonen kreeg ik de reactie dat hem dat geen flikker interesseerde.
Na een paar minuten tieren gaf hij het op, klom terug in zijn Volvo XC90 (met kinderstoelen achterin zag ik later) en stoof er van door..

Om vervolgens naast mij te staan bij het stoplicht... _O-

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12:58
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:23:
[...]

Volgens mij was het zo dat mensen die het voor laten komen, uiteindelijk gelijk krijgen van de rechter. Op dat moment is er al veel geld uitgegeven aan een rechtzaak die je dan verliest.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• kendo
  • Laatst online: 14:13
Jeroenneman schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Tja, de gemeente plaatst zelf ook zulke wegversmallingen op genoeg plaatsen. Vandaar ook mijn opmerking om wel even op de reflectors te letten. En als puntje bij paaltje komt, weet natuurlijk niemand wie die bloempot neer heeft gezet. (Ik ga er even vanuit dat TS de buurt wel heeft geïnformeerd over zijn zorgen?).

Hoe makkelijk het soms kan zijn, dat zie je in genoeg volksbuurten. Zolang de gemeente niets doet, losse mensen het zelf maar op (soms wat onhandiger dan mogelijk, maar goed).

Als je dat niet aandurft: iedere dag naar de gemeente bellen, brieven/mails, weet ik het. Val je wethouder oid lastig op Twitter, ga naar de lokale krant, organiseer iets met de buurt.
Ik zou mijn vingers er niet aan willen branden, op het moment dat ze een onderzoek instellen, komen ze al heel snel bij jou uit. Ik laat het liever over aan de instantie die over dit soort zaken gaat, hoe frustrerend dat soms ook is. ;)
Bommes schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:25:
@kendo de drempels hebben inderdaad geen effect.
De meeste blazen er gewoon kei hard overheen.

Ik heb 1 keer de fout gemaakt te seinen naar zo een flapdrol die mij inhaalde.
Gevolgd was een remproef, vervolgens stopte hij, stapte uit en bedreigde mij staand naast mijn auto.
Zwaaiend met zijn vuisten en tierend stond meneer dat in zijn basic fit training pak :F
Toen ik hem zei dat je hier 30 mocht rijden en er gewoon mensen met kinderen wonen kreeg ik de reactie dat hem dat geen flikker interesseerde.
Na een paar minuten tieren gaf hij het op, klom terug in zijn Volvo XC90 (met kinderstoelen achterin zag ik later) en stoof er van door..

Om vervolgens naast mij te staan bij het stoplicht... _O-
idd. waag het eens om je aan de regels te houden, of anderen te attenderen op hun gedrag, dan slaan meteen alle stoppen door. :'(

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:09

Het grootste probleem is gewoon "toegangsweg". Veel dorpen en kleine steden hebben het probleem dat er huizen aan de rand van het dorp/stad langs een doorlopende weg zijn gebouwd, en daarna willen de bewoners dat er minder verkeer over gaat rijden terwijl het een toegangsweg is.

Als je deze weg autoluw wil maken, moet je er voor zorgen dat andere wegen aantrekkelijker worden. Dat kan door de alternatieve routes te verbeteren/versnellen, óf door de huidige weg veel minder aantrekkelijk te maken om te gebruiken.
Dat laatste kan je het meest effectief doen met steile verkeersdrempels, zoals door dit soort dingen neer te leggen: https://www.verkeersborde...klep-100-cm-voor-2-kabels . Leg er genoeg op die weg neer, en het frequente verkeer zal dan snel een andere route nemen.
Misschien kan je dan als suggestie aandragen of men als proef die dingen tijdelijk willen neerleggen.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True