Op een laptop die ik tweedehands heb gekocht wil ik graag Windows 10 schoon installeren. De laptop is oorspronkelijk geleverd met Windows 7 Home Premium, waar later Windows 10 home overheen is geïnstalleerd. Er zijn geen installatiemedia bij aanwezig, alleen een dvd met drivers. Op de onderkant zit een sticker met een registratiecode voor 'Windows 7 Home Prem'. Laptop en OS zijn 64 bits.
Kan ik - zonder eerst windows 7 opnieuw te installeren - direct Windows 10 installeren vanaf een dvd (die ik hier heb liggen van een andere computer) met Windows 10 Pro? Dat zou wel heel makkelijk zijn. Ik heb ook nog ergens een oude laptop liggen met een registratiecode voor Windows 7 Pro 32 bit en bijbehorende installatie-dvd's.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Kan ik - zonder eerst windows 7 opnieuw te installeren - direct Windows 10 installeren vanaf een dvd (die ik hier heb liggen van een andere computer) met Windows 10 Pro? Dat zou wel heel makkelijk zijn. Ik heb ook nog ergens een oude laptop liggen met een registratiecode voor Windows 7 Pro 32 bit en bijbehorende installatie-dvd's.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?