Ik kan in iOS niet zoeken op een pagina

Pagina: 1
Acties:

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
Als ik op mijn iPhone een pagina op Tweakers open en wil zoeken op een woord (bijvoorbeeld mijn gebruikersnaam in de comments van een artikel), springt de pagina niet naar het zoekwoord toe. Het werkt zonder problemen op alle andere pagina's die ik bezoek, dus ik begrijp niet waarom het niet werkt op Tweakers.net.

Gezien het op alle andere pagina's werkt, moet het volgens mij iets zijn dat door Tweakers is geïmplementeerd.

Ik gebruik een iPhone 11 Pro

Zie ook deze video:

1) Ik surf naar Tweakers
2) Ik scroll naar en klik op "Donderdag" om te laten zien dat het tekst is die op de huidige pagina te vinden is
3) Ik zoek op donderdag
4) Ik krijg één resultaat
5) Ik klik op donderdag onder "On this page"
6) Er gebeurt niets
7) Ik klik op de pijltjes rechts van het zoekveld onderin het scherm, maar er gebeurt wederom niets

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Interessant. Ligt in elk geval niet specifiek aan jou, want ik zie het ook (iOS 13.3, iPhone 11).

Het lijkt overigens enkel een probleem als je zoekt op iets wat klikbaar is (zoals die "donderdag", maar inderdaad ook gebruikersnamen en dergelijke). Zowel op frontpage als forum.

Zoeken op woorden die gewoon in de platte tekst van een artikel zitten werkt wel goed.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 13:20
Ook hier werkt het niet, Iphone Xr 13.2
Het werkt wel in Chrome en Firefox

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• RVervuurt
Orion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:41:
Interessant. Ligt in elk geval niet specifiek aan jou, want ik zie het ook (iOS 13.3, iPhone 11).

Het lijkt overigens enkel een probleem als je zoekt op iets wat klikbaar is (zoals die "donderdag", maar inderdaad ook gebruikersnamen en dergelijke). Zowel op frontpage als forum.

Zoeken op woorden die gewoon in de platte tekst van een artikel zitten werkt wel goed.
Goed gespot, op gewone tekst werkt het inderdaad wèl!

Edit: even getest op nu.nl en daar kan ik wel zoeken in klikbare tekst.

Edit 2: zou het kunnen komen door rel="nofollow" in de links naar gebruikersnamen, tijdstippen etc.?

Edit 3: Nee, dat kan het probleem niet zijn, want de link naar "donderdag" op de voorpagina (die ik in het filmpje probeer te zoeken) heeft geen nofollow.

[ Voor 23% gewijzigd door RVervuurt op 03-01-2020 10:01 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RVervuurt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:56:
Goed gespot, op gewone tekst werkt het inderdaad wèl!
Het komt mij wat onwaarschijnlijk over dat het aan onze html zou liggen. Het is namelijk deze niet al te bijzondere constructie: <h2><a ...>Donderdag ...</a></h2>

Kan je dat ook nog op andere sites testen of zoeken op teksten in links aldanniet werkt (ah, heb je al getest)? En werkt het alleen in die titels niet of helemaal niet op de homepage, kan je dus ook niet zoeken naar woorden in artikelkoppen?

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 03-01-2020 10:02 ]

• RVervuurt
ACM schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Het komt mij wat onwaarschijnlijk over dat het aan onze html zou liggen. Het is namelijk deze niet al te bijzondere constructie: <h2><a ...>Donderdag ...</a></h2>

Kan je dat ook nog op andere sites testen of zoeken op teksten in links aldanniet werkt? En werkt het alleen in die titels niet of helemaal niet op de homepage, kan je dus ook niet zoeken naar woorden in artikelkoppen?
Ik kan op de voorpagina ook niet op titels zoeken (geprobeerd met "Dell"). Safari vindt ze trouwens wel, maar springt er niet naartoe.
De combinatie h2- en a-tags zou geen probleem moeten zijn, want dat werkt zonder problemen hier:
https://jsfiddle.net/gk3r5vh0/embedded

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ACM schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Kan je dat ook nog op andere sites testen of zoeken op teksten in links aldanniet werkt (ah, heb je al getest)? En werkt het alleen in die titels niet of helemaal niet op de homepage, kan je dus ook niet zoeken naar woorden in artikelkoppen?
Zoeken op een woord in de artikelkop (op de artikelpagina dus, waar dat geen link is) werkt prima.

Zoeken op een woord in de artikel kop op de frontpage (met dus de artikellisting) werkt niet goed. Overigens lijkt hij wel een hit te hebben, maar mist de highlighting en springt hij er ook niet naartoe. Tot je wat wijzigt aan je search, dan springt ie soms wel naar de juiste plek, maar nog steeds zonder highlight.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2020 10:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RVervuurt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Ik kan op de voorpagina ook niet op titels zoeken (geprobeerd met "Dell"). Safari vindt ze trouwens wel, maar springt er niet naartoe.
De combinatie h2- en a-tags zou geen probleem moeten zijn, want dat werkt zonder problemen hier:
https://jsfiddle.net/gk3r5vh0/embedded
En in een artikel als deze?
nieuws: Google blokkeert Xiaomi-integratie na privacylek met beveiligingscamera

Kan je daar ook niet zoeken op bijvoorbeeld 'tegenover' ?

• RVervuurt
Dit lukt wel en dan wordt ook de hele link gemarkeerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9aOUZX.jpg

Ik kan echter bijvoorbeeld niet zoeken op "Feedback" of "Kiswum" net boven het artikel.

[ Voor 5% gewijzigd door RVervuurt op 03-01-2020 10:20 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RVervuurt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:19:
Dit lukt wel en dan wordt ook de hele link gemarkeerd:
[Afbeelding]

Ik kan echter bijvoorbeeld niet zoeken op "Feedback" of "Kiswum" net boven het artikel.
Lekker vaag zo :P

En op Julian?
Daar zit geen rel op, maar zit wel in dezelfde container als die andere twee links.

Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd dat het niet een bug in iOS is. Het zal vast door een samenloop van omstandigheden komen die bij Tweakers voorkomt, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken.

En ik zou ook geen manier weten om hier wat aan te doen, want zoals je al beaamt is de html niet bepaald spannend.

• RVervuurt
Op Julian kan ik ook niet zoeken.

Ik heb even een link op Tweakers en een link op Nu.nl vergeleken en het blijkt dat zij divs en spans gebruiken binnen links, dus dat zou kunnen dat het het beter zoekbaar maakt.

Daarom een andere pagina gezocht die directe links gebruikt (dus gewoon tekst tussen <a> en </a>) en dat was op Budgetgaming.nl. Hier kan ik zonder problemen zoeken in a-tags op de voorpagina.
Het enige verschil dat ik daar kan spotten, was dat hun links een `title`-attribute hebben met dezelfde waarde als de text tussen de tags. Ik weet niet of dat scheelt, maar het is het proberen waard?

Edit: Ik kan trouwens ook niet zoeken op links IN de comments. Onder dat artikel van de Xiaomi-camera's heeft iemand een Youtube-link geplaatst. Deze wordt gevonden, maar Safari springt wederom niet naar de link toe.

[ Voor 15% gewijzigd door RVervuurt op 03-01-2020 10:35 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Eens zien of de title verschil maakt:
google
nos

Lijkt niet te helpen.

Met name:
nos

Ik zie weinig verbetering...

[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2020 10:49 ]

• RVervuurt
Blijkbaar zit de "find on page" ook in het share-menu verborgen, dus die heb ik ook even geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

MAAR!

Als je op het inputveld klikt en dan het inputveld leegmaakt met het kruisje, springt ie opeens wèl naar het zoekwoord. Dit doet mij denken dat het inderdaad toch een bug in Safari is, maar toch heel raar dat het alleen op Tweakers gebeurt...

[ Voor 4% gewijzigd door RVervuurt op 03-01-2020 10:53 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RVervuurt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:53:
Blijkbaar zit de "find on page" ook in het share-menu verborgen, dus die heb ik ook even geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

MAAR!

Als je op het inputveld klikt en dan het inputveld leegmaakt met het kruisje, springt ie opeens wèl naar het zoekwoord. Dit doet mij denken dat het inderdaad toch een bug in Safari is, maar toch heel raar dat het alleen op Tweakers gebeurt...
[YouTube: RPReplay Final1578045125]
Dat is wat ik bedoelde met mijn laatste zinnen in Orion84 in "Ik kan in iOS niet zoeken op een pagina" ja. Filmpje is duidelijker :P

• RVervuurt
Orion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:00:
[...]

Dat is wat ik bedoelde met mijn laatste zinnen in Orion84 in "Ik kan in iOS niet zoeken op een pagina" ja. Filmpje is duidelijker :P
Ah, die edit had ik gemist :)
Pagina: 1