Toon posts:

Goedkope oplossing TV-out naar TV zonder scart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een eenvoudige (dus goedkope) manier om de TV-out van mijn videokaart (AV & S-Video) naar een grote TV met helaas alleen een COAX-kabel ingang te verbinden?

Verwijderd

Ja dat wil ik ook wel eens weten. Dat zou wel beter zijn dan.

:)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
volgens mij kan dit niet

mischien via de video?
pc naar video video naar tv

Verwijderd

Jawel, die is er wel... goedkoop weet ik niet... maar je moet je 75 Ohms signaaltje om zetten naar UHF

-----EDIT-----
Daar zijn speciale apparaatjes voor...

Of via de videorecorder...

Verwijderd

oplossing is al een voorbij gekomen... gebruik de search even :Y)

Verwijderd

Er zijn verloopstukjes van S-VHS >> Coax, als het goed is bij Gamma, Praxis en dat soort shops.

Verwijderd

hoe zit het dan met kwaliteitsverlies enzo?

ik bedoel ik zou er niet dol op zijn al die extra dingetjes ertussen, maar soms kun je niet anders...

Jaaa een andere TV :)

• AFR
  • Niet online

AFR

Oplossing is eenvoudig.

Als je een echte S-VHS aansluiting hebt heb je een verloopstukje van S-VHS naar CVBS nodig (=tulpaansluiting) of een actieve converter. Zie [topic=194949]

Het CVBS signaal kun je vervolgens mbv een modulator samen met de audio omzetten naar een normaal TV-signaal zodat je het videosignaal van je PC gewoon op je PC kunt bekijken. De centrale antenne, net zoals bij een video-recorder, gewoon doorgelust.

Een modulator kun je bij Conrad bestellen (fl. 49,95) of gewoon bij de lokale electroboer halen. Ook kun je een modulator uit een oude Commodore 64 slopen.

Let op: de meeste modulators hebben alleen mono-geluid.

Verwijderd

volgens mij ben ik de enige die geluk heeft... ATI Radeon heeft svideo en een composite uitgang.. en tv heeft allebei de aansluitingen.. :D

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 02 augustus 2001 18:33 schreef limp_bizkit het volgende:
volgens mij ben ik de enige die geluk heeft... ATI Radeon heeft svideo en een composite uitgang.. en tv heeft allebei de aansluitingen.. :D
ik heb een geforce en heb ook mazzel m'n tv heeft ook beide :P
en je hebt ook van die handige scart stekkertjes
kan je tulp kabels en zo'n composite kabel in stoppe ( 10 a 20 gulden )

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Voor 25 gulden op de rommelmarkt een oude videorecorder kopen met een scart ingang en de tv hang je weer aan de coax uitgang.. Op die manier heb ik een jaar lang op mijn oude televisie kunnen kijken..

Nu heb ik een TV met een scart in . En ik kan je zeggen dat de kwaliteit omhoog schoot

AKA Rinkel weblog

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
zo'n scart blokje als boven gezegd halen --> stop je in de tv en in dat blokje kan weer svideo of composiet.
Pagina: 1