Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 15:38
Dag allemaal,

Ik heb nog laatst zelf een pc gebouwd.
Als koeler heb ik ; Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB gekocht en als behuizing:
Sharkoon TG4 Red Midi Tower Behuizing

Sharkoon is toch iets te klein voor mijn systeem. Heeft iemand en advies voor en nieuwe behuizing ?
Liever met open van boven. (Ruimte voor waterkoeling)
budget is tot 80-90 euro.
Alvast bedankt :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasagi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:07:
Sharkoon is toch iets te klein voor mijn systeem. Heeft iemand en advies voor en nieuwe behuizing ?
Want? Waar loop je tegenaan?
Wat zijn de specificaties van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Het is eigenlijk kleiner dan dat ik het had verwacht. het ziet er wel heel mooi uit maar toch wil ik iets grotere + er is geen plek voor waterkoeling. omdat ik vaak bezig ben met video render, heb ik wel extra koeler nodig. systeem is :
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 TOMAHAWK MAX
1660 Super Ventus 6gb xs oc
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasagi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:24:
Het is eigenlijk kleiner dan dat ik het had verwacht. het ziet er wel heel mooi uit maar toch wil ik iets grotere + er is geen plek voor waterkoeling. omdat ik vaak bezig ben met video render, heb ik wel extra koeler nodig. systeem is :
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 TOMAHAWK MAX
1660 Super Ventus 6gb xs oc
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB
Dus, als ik het goed begrijp heb je het systeem gebouwd en later de waterkoeling aangeschaft?
Tip voor toekomstige builds, check of de koeler in de behuizing gemonteerd kan worden.
Verder vraag ik mij als eerste af wat de maximale cpu temperatuur onder load is en of je die waterkoeling ook echt nodig hebt?
Ik render ook video en en produceer muziek, ik zie geen noodzaak voor een waterkoeler, de temperaturen blijven met een goede luchtkoeler prima binnen de perken en ik hoor de pc nauwelijks (Cryorig H7).
Dit zou een optie kunnen zijn: pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Window Grijs
Of: pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Ik heb alle onderdelen in een keer besteld. Ik had die kast wel wat groter verwacht. Ik gebruik nu de stock koeler van AMD. Met render (full load) word het rond 80-85. Voor en korte tijd is het geen probleem maar soms render ik wel paar video's die langer zijn dan 10 minuten voor Youtube. Het word of en nieuwe koeler of en nieuwe kast maar toch vind ik een grote kast wat leuker. vandaar dat ik en nieuwe behuizing zoek. Anders kan inderdaad en betere koeler ook prima voor de behuizing die ik nu gebruik. Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:40
oeps.

[ Voor 96% gewijzigd door mitsumark op 03-01-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Hasagi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:32:
Ik heb alle onderdelen in een keer besteld. Ik had die kast wel wat groter verwacht. Ik gebruik nu de stock koeler van AMD. Met render (full load) word het rond 80-85. Voor en korte tijd is het geen probleem maar soms render ik wel paar video's die langer zijn dan 10 minuten voor Youtube. Het word of en nieuwe koeler of en nieuwe kast maar toch vind ik een grote kast wat leuker. vandaar dat ik en nieuwe behuizing zoek. Anders kan inderdaad en betere koeler ook prima voor de behuizing die ik nu gebruik. Bedankt voor je advies.
Ook voor langere tijd is dat geen probleem hoor. Hij is gemaakt om tot 95 graden tegaan.
80-85 is geen probleem. En ja hij zal misschien enkele jaartjes minder lang leven. Maar dan wil je voor renederen echt wel weer een andere.

En kijk eens rond in de pricewatch welke kasten er leuk uit voor jou. Want zeker in de 80-90 euro prijs klassen heb je niet echt een miskoop. Tenzij hij niet mooi is.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 04-01-2020 20:47 ]

Pagina: 1