Toon posts:

Matrox Marvel G400 en Macrovision

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een film van videoband wil copieren treed de macrovision in werking, weet iemand hoe je dit kan omzeilen ?
Ik heb al gekeken bij de forum van Matrox, maar daar hebben ze ze ook geen oplossing.
Andere vraag: onder W2000 trild het tv beeld een beetje, hebben daar meer mensen last van ?

Thanks.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

another tweaker ;

Je zegt dat je bij het matrox forum hebt gekeken, maar waar was dat? Heb zelf mijn macrovision patch bij www.matroxusers.com gehaald (en daar weer ergens uit eren forum oid).
Overigens is het NIET illegaal om de patch te gebruiken, want er zit een bugje in al dat soort hardware wat zel eens het signaal van een aangesloten cam als beveiligd wil zien.
Resultaat.. je kan je eigen cam niet eens capturen. Met die gedachten worden deze patches dus geschreven en verspreid.

Suc6!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie, hardstikke bedankt voor de url !.

ik heb namelijk gekeken bij de forum van www.matrox.com . Ik heb inmiddels het bestandje VT154macro.zip gedowned en zal het uitproberen.

Dank je wel.

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

een vriend van me overweegd ook dit kaartje te kopen, werkt deze met alle digitale camarea's ??

Verwijderd

Bij het opnemen van oude banden
waar een kreukel in zit, geeft de matrox ipv
dropped frames de bekende macrovision melding.
Ik ga meteen de patch proberen.

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
KOFFIE JE BENT GEWELDIG !

Geen last meer van Macrovision! Wauw.

Het schijnt inderdaad zo te zijn als het signaal slecht is van de in-line bron dat dan die Macrovision in werking treedt.
Of de Marvel met digitale camera's werkt; alleen als deze ook een analoge uitgang heeft dacht ik, de Marvel ken alleen composite, s-vhs en heeft een antenne ingang, wel alles van hoge kwaliteit vind ik.
Alleen de drivers van NT en W2000 zijn nog slecht; in Nt is het gecaptured beeld niet zo mooi en in 2000 flikkerd het een beetje, jammer als je een BP6 hebt.
Verder ben ik zeer tevreden over de kwaliteit, in vergelijking met een Miro DC10 heb ik liever de Matrox.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm.. Marvel fans :-)

Heb zelf dus de G200 maar het video gedeelt eis exact hetzelfde (alleen de kaart zelf is beter door andere chipset e.d.).
De mijne is nu stuk :-(

Is onderweg naar leverancier. Daarna kan ik weer heerlijk editten!

Tipje: de macrovision patches zijn meestal driver gericht. Met andere woorden: nieuwe driver versie=nieuwe patch.
Handig om te weten als je de nieuwe driver installed.

Veel plezier met je matrox!

Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1