Aansluiten Bowers Wilkins V201 speakers aan laptop/mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.902 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1317062

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 Bowers Wilkins V201 speakers gekregen. Ik heb alleen hier niet echt verstand van, ik vraag me af welke kabels ik nodig heb en hoe ik deze kan aansluiten aan een verbinding wat in mijn laptop op telefoon past.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Specificaties:

Main principle Hi-Fi-High End products
Wave bands - without
Details Hi-Fi equipment
Power type and voltage No Power needed
Loudspeaker 2 Loudspeakers
Power out 60 W (100 W max.)
from Radiomuseum.org Model: 200 series V201 - Bowers & Wilkins B&W; Worthing
Material Wooden case
Shape Book-shelf unit.
Dimensions (WHD) 208 x 367 x 208 mm / 8.2 x 14.4 x 8.2 inch
Notes
2 way hi-fi bookshelf loudspeakers housed in vented wooden cabinets.

Description: bass reflex
Frequency range: 53 Hz - 22 Khz (-6dB)
Sensivity: 90db (2.83 V, 1m)
Impedance: 8 Ω
Drive units woofer: 16 cm - tweeter 7 cm
Power handling: 60 W (DIN), 100 W (peak)
Made in England.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 1317062 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:29:
Hoi,

Ik heb 2 Bowers Wilkins V201 speakers gekregen. Ik heb alleen hier niet echt verstand van, ik vraag me af welke kabels ik nodig heb en hoe ik deze kan aansluiten aan een verbinding wat in mijn laptop op telefoon past.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Specificaties:

Main principle Hi-Fi-High End products
Wave bands - without
Details Hi-Fi equipment
Power type and voltage No Power needed
Loudspeaker 2 Loudspeakers
Power out 60 W (100 W max.)
from Radiomuseum.org Model: 200 series V201 - Bowers & Wilkins B&W; Worthing
Material Wooden case
Shape Book-shelf unit.
Dimensions (WHD) 208 x 367 x 208 mm / 8.2 x 14.4 x 8.2 inch
Notes
2 way hi-fi bookshelf loudspeakers housed in vented wooden cabinets.

Description: bass reflex
Frequency range: 53 Hz - 22 Khz (-6dB)
Sensivity: 90db (2.83 V, 1m)
Impedance: 8 Ω
Drive units woofer: 16 cm - tweeter 7 cm
Power handling: 60 W (DIN), 100 W (peak)
Made in England.
Simpel, je hebt nog iets van een versterker nodig en een paar kabels, Zonder dat ding geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je ook wat voor soort kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Gefeliciteerd met je speakers.

Nu heb je de volgende dingen nodig om aan de praat te krijgen
- versterker (stereo)
- kabels voor speakers (luidsprekerkabel)
- 3.5mm jackplug naar rood-witte tulpstekkers
- elektriciteit dus 230volt!!!

[ Voor 17% gewijzigd door MedionAkoya op 02-01-2020 21:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
MedionAkoya schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:53:
Gefeliciteerd met je speakers.

Nu heb je de volgende dingen nodig om aan de praat te krijgen
- versterker (stereo)
- kabels voor speakers (luidsprekerkabel)
- 3.5mm jackplug naar rood-witte tulpstekkers
- elektriciteit dus 230volt!!!
Met die 3.5 mm jackplug kom je al in een gebied met meerdere mogelijkheden en hier ben ik nu weer net geen fan van het aansluiten van audio aan de analoge poort van de pc. Zelf heb ik altijd best wel problemen ondervonden hiermee en denk dat deze analoge poort nu net de slechtste oplossing is en je beter kan kiezen voor een digitale variant, afhankelijk van welke digitale uitgangen erop je pc zit je versterker erop aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zonder 3.5 mm plug wordt een oplossing die én laptop én telefoon bedient niet gemakkelijker.

Ik mis nog of TS gaat voor een oplossing met optimale geluidskwaliteit, of liever een snoertje en een versterker bij de kringloop wil kopen, omdat het low-budget moet.

Ik zelf zou zeker de kringloop-route eerst proberen, als dan de kwaliteit omhoog moet kun je altijd nog verder kijken.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
thunder7 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:06:
Zonder 3.5 mm plug wordt een oplossing die én laptop én telefoon bedient niet gemakkelijker.
Dit kan met een externe DAC. Maar inderdaad, zou ook wel eens willen weten wat het budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn budget is niet zo hoog :) ik zou het zo goedkoop mogelijk willen aansluiten met wel goed geluid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
Anoniem: 1317062 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:09:
Mijn budget is niet zo hoog :) ik zou het zo goedkoop mogelijk willen aansluiten met wel goed geluid
In dat geval: een hifi versterker van de kringloopwinkel, twee speakerdraden (voor tussen luidspreker en versterker) en een kabeltje van 3,5mm naar 2x tulp. Die kabel past tussen versterker en je computer/telefoon.

Niet moeilijker maken dan het is :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30
Ja of je koopt een miniAmp van eBay of Amazon. Die doen het ook uitstekend. Er is vast iemand hier die een goede suggestie heeft welke :).

Maar de "duurzame" oplossing van de kringloop is uiteraard ook prima. Dan is het apparaat vaak wel wat groter :)

Ik zou idd gewoon een 3.5mm jack in je pc steken. Bedenk wel dat die niet gemaakt zijn voor 1000x in en uit pluggen, minijacks zijn gevoelige wezens :+. Dan kan je beter iets hebben met meerdere inputs (bijv van de kringloop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En met voor soort kabel moet ik de versterker met de speakers verbinden? Ik heb een zwarte en een rode uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Anoniem: 1317062 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:45:
En met voor soort kabel moet ik de versterker met de speakers verbinden? Ik heb een zwarte en een rode uitgang
Daar hoeft alleen maar iets van draad tussen, zonder stekker. Op zowel je versterker als je speakers zitten aansluitingen waar je met een veerklemmetje of een soort schroef de draad in/onder kunt klemmen.

edit: even een plaatje van die V201's opgezocht: bij je luidsprekers kun je die rode en zwarte dop losdraaien, dan zie je in het metaal een gaatje waar de draad doorheen kan. De betere versterkers hebben ook dat soort aansluitingen, maar soms zijn het ook kleine veerklemmetjes, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-reichelt.de/bilder/web/artikel_ws/C160/PT_916.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door dreamscape op 03-01-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Van versterker naar laptop:
Meestal van RCA (rood en wit) op de versterker naar 3,5mm jack.
Sommige versterkers hebben ook een line-out, dan kan je 3,5 mm jack naar jack gebruiken.

Welke versterker ga je gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Beta op 03-01-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:51
Beta schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:48:
Van versterker naar laptop:
Meestal van RCA (rood en wit) op de versterker naar 3,5mm jack.
Sommige versterkers hebben ook een line-out, dan kan je 3,5 mm jack naar jack gebruiken.

Welke versterker ga je gebruiken?
waarom zou je je telefoon op de line-out van een versterker willen aansluiten? Je bedoelt een line-in denk ik. Dat is gewoon een ingang, dat zegt verder niet zoveel over de fysieke aansluiting ;) Een line-in kan 3.5mm jack zijn, maar ook RCA of zelfs XLR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er geen draad bij gekregen, het zijn 2 losse speakers met een zwarte en rode uitgang. Moeten in allebei deze uotgangen draadjes? En watvoor? Dus van de speaker naar de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1317062 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:54:
Ik heb er geen draad bij gekregen, het zijn 2 losse speakers met een zwarte en rode uitgang. Moeten in allebei deze uotgangen draadjes? En watvoor? Dus van de speaker naar de versterker
Speakerkabel, zoals al vaker gezegd is hierboven :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

Barrycade

Through the...

Even de lokale bouwmarkt voor inlopen als je terugkomt van de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat snap ik haha, maar ik zie verschillende soorten kabels. Dus ik vroeg me af hoe de rood zwarte uitgangen heten (kabels die erbij horen). En hoe ik deze kan aansluiten op een versterker. Want de meeste versterkers hebben een rood witte output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1317062 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:04:
Ja dat snap ik haha, maar ik zie verschillende soorten kabels. Dus ik vroeg me af hoe de rood zwarte uitgangen heten (kabels die erbij horen). En hoe ik deze kan aansluiten op een versterker. Want de meeste versterkers hebben een rood witte output
Met speakerkabel. Een seconde op Google zou hier geen kwaad kunnen.

Zelfde geldt voor de achterkant van een versterker; de rood/wit tulp poorten zijn ingangen, geen uitgangen. Uitgangen zijn doorgaans de rood/zwarte klemmetjes danwel schroefaansluiting.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat heb ik ook wel gevonden, maar hoe gaat zoiets in een versterker dan. Zie daar nergens iets voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:04

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1317062 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:17:
Ja dat heb ik ook wel gevonden, maar hoe gaat zoiets in een versterker dan. Zie daar nergens iets voor
Afhankelijk van de aansluiting is het een kwestie van een klemmetje naar beneden halen, kabel er in en klemmetje terug laten schieten of het is terminal losdraaien, kabel er tussen en terminal weer vast draaien. Dit wordt alleen wel erg basic zo, dit is met een simpele Google ook te vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Een versterker heeft ofwel diezelfde draaidoppen als je luidsprekers, of van die veerklemmetjes die ik hierboven heb gepost. Versterkers met andere aansluitingen moet je laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Deze kabel heb je nodig om de laptop, of pc, aan te sluiten op de versterker:

https://www.allekabels.nl...5-mm-naar-tulp-kabel.html

Vervolgens heb je dit soort kabels nodig om de versterker aan te sluiten op de speakers:

https://www.gamma.nl/asso...ter-transparant/p/B547086

1. Steek de 3.5mm plug in de audio uitgang van je pc / laptop
2. Steek de tulpstekkers van dezelfde kabel in de versterker (kan bijvoorbeeld op de aux ingang)
3. Steek de luidspreker kabel in de luidspreker uitgang van de versterker en de ingang van de luidspreker. Let hierop dat je de linkerkant op de linker speaker aansluit en doe voor de rechterkant hetzelfde.
4. Houdt de kleurcodering van de speaker uitgang en speakeringang gelijk. Sluit dus rood op rood aan en zwart op zwart.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 23:25
Er zijn mini versterkers met ingebouwde geluidskaart, techmoan heeft er over gesproken:
YouTube: REVIEWS: Mini Amp & Graphic Equalizer

Deze bijvoorbeeld:
€ 17,16 30%OFF | 2019 Nobsound Mini Bluetooth 5.0 Digitale Versterker Hifi Stereo Draadloze Audio Ontvanger Power Amp 50W + 50W Auto geluid Versterkers
https://a.aliexpress.com/T0kKMpwt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-05 12:40
Die Nobsound heb ik er ook aan hangen . Al drie jaar.

Voor dat geld een heel fijn versterkertje.... met USB + jack3,5 + bluetooth dus bijna elke laptop en desktop kan ermee overweg.
De volumeknop is met een beetje voorzichtigheid te genieten anders overstuur je de Speakers. (beveiliging voor oversturen / teveel Watt)

Ik gebruik hem overigens ook voor mijn keuken als extra ZONE waar twee oude technics SB-F1 staan die uit de woonkamer hun bluetooth krijgen

8ohm speakers gaat prima

en voor je mobiel telefoontje natuurlijk ook

het nadeel is een heel erg kort stukje 220volt kabel / stekker naar je externe voeding <= 0,5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:04

FeaR

In GoT we trust

Topic is niet heel oud - twee maanden - maar TS is sinds 06-01 13:35 niet meer op GoT geweest. Hit and run, kansloos.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.