Versterker+speakerset vervangen voor soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Om m'n TV/NAS/LP-speler set-up wat te simplificeren overweeg ik om m'n versterker en speakers te vervangen voor een soundbar. Ik weet alleen niet zeker of ik al m'n apparatuur aangesloten krijg.

De apparatuur die ik heb:
- Samsung Q60R (HDMI en Optical)
- NAS (HDMI, Optical en Jack)
- LP-speler (Tulp, met pre-amplifier)
- Xperia box (HDMI)

Mijn oog is gevallen op een Yamaha YAS-207, en mijn idee zou zijn om de LP-speler direct op de soundbar aan te sluiten met een Tulp-Jack kabel, de NAS met een Optical kabel aan te sluiten, en de televisie op de HDMI-in van de Yahama (Xperia box geluid gaat dan via de televisie).

Ik wil voorkomen dat ik straks de Yamaha in huis heb staan en het niet werkt, en Google helpt niet in deze specifieke situatie, dus ik vraag me af of dit zou werken (of dat er een betere manier is)? Mijn versterker (Pioneer VSX-417-K) en huidige speakers zijn redelijk low-end, maar ik zou er in ieder geval niet in geluidskwaliteit op achteruit willen gaan.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heeft die bar een input selectie? Dat lijkt me wel een must om te kunnen kiezen

Enne niet in geluidskwaliteit op achteruit gaan is bijna onmogelijk. Dit zijn echt mini speakertjes en een subwoofer. Normale speakers (ook simpele) klinken al snel veel realistischer. Je krijgt er alleen een sub bij, dus gaat wel meer laag krijgen.

Afhankelijk van je smaak kan je er dus flink op vooruit (meer bas) of achteruit (lage middentonen) gaan....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Neoptolemos Aankoopadviezen doen we in CEA; je topic is verplaatst.

Verder sluit ik me aan bij de bovenbuurman. Een soundbar en er niet op achteruit gaan t.o.v. van een reguliere opstelling is nagenoeg onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
JvS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:25:
Heeft die bar een input selectie? Dat lijkt me wel een must om te kunnen kiezen

Enne niet in geluidskwaliteit op achteruit gaan is bijna onmogelijk. Dit zijn echt mini speakertjes en een subwoofer. Normale speakers (ook simpele) klinken al snel veel realistischer. Je krijgt er alleen een sub bij, dus gaat wel meer laag krijgen.

Afhankelijk van je smaak kan je er dus flink op vooruit (meer bas) of achteruit (lage middentonen) gaan....
Ah, ik had op basis van de reviews online niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ik heb nu een Eltax Universe 3.0 setje aan m'n versterker hangen.

De bar heeft inderdaad een afstandsbediening waar je de 3 inputs op kunt selecteren.

Edit: Maar de geluidskwaliteit daargelaten, zou dit in ieder geval werken op deze manier?

[ Voor 5% gewijzigd door Neoptolemos op 03-01-2020 09:22 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC