Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed voorgebouwd zakelijk systeem als basis voor gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fel1ks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 09:50
Achtergrond

Voor het spelen van games koop ik om de zoveel jaar een gebruikte HP Z2xx SFF PC waar ik een SSD en (low-profile) grafische kaart in zet en het geheugen uitbreid. Op deze manier kan ik de meeste games spelen terwijl de PC klein, goed gebouwd en goedkoop blijft. De bottleneck is de GPU: low-profile is er niets beters dan een GTX 1050ti beschikbaar. Deze maakt ook flinke herrie als ie een wat pittiger spel (bv RDR2) te verwerken krijgt. Met Cyberpunk in aantocht lijkt de GPU niet genoeg te gaan zijn en met de herrie lijkt iets groters dan een SFF ook handig.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die goede ervaringen / tips hebben voor wat betreft een (zakelijk) model PC dat zich goed leent voor upgraden in de toekomst, relatief stil blijft bij hogere belasting en niet te groot is. SFF lijkt niet mogelijk, maar dan een mini tower of desktop?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Cyberpunk spelen op 720p 60 Hz :-)
  • media verplaatsen / beheren van / naar NAS en externe opslag, dus USB3 poorten en gigabit ethernet.
  • GPU upgraden, RAM erbij, eventueel CPU in de toekomst
Wat mag het systeem gaan kosten?
€250-300 (exclusief upgrades)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD (SATA)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen met HP gehad, maar Lenovo / Dell / etc zijn ook prima. Zolang het systeem

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Stille kast
  • Ruimte voor een normale (geen low profile grafische kaart maar toch zo klein mogelijk
  • Mogelijkheid om process (op termijn) te upgraden
  • USB 3
  • Gigabit ethernet
Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie suggesties hebben voor een goedkoop, tweedehands (zakelijk?) systeem dat goed te upgraden valt en niet al te groot is. De hoop op een stille SFF met snelle grafische kaart heb ik opgegeven maar een te upgraden desktop of mini-tower zou mooi zijn. Prebuilt/zakelijk spreekt me aan vanwege robuustheid, stilte (tot RDR2) en gratis Windows licentie.

Beste antwoord (via fel1ks op 03-01-2020 11:21)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@fel1ks Verschillende systemen gezien met al GTX1650 LP categorie: Videokaarten toch al stuk beter dan 1050Ti

btw; wat let je om zelf (je huidige gear) om te bouwen in pricewatch: Fractal Design Node 202 waar je meer ruimte hebt voor GPU, dus ruimere keuze

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 02-01-2020 17:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als het voor RDR2 en Cyberpunk 2077 is, dan zou ik met dit buget gewoon een XBOX of PS4 aanschaffen...

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@fel1ks Verschillende systemen gezien met al GTX1650 LP categorie: Videokaarten toch al stuk beter dan 1050Ti

btw; wat let je om zelf (je huidige gear) om te bouwen in pricewatch: Fractal Design Node 202 waar je meer ruimte hebt voor GPU, dus ruimere keuze

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 02-01-2020 17:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fel1ks
Inrage schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:30:
Als het voor RDR2 en Cyberpunk 2077 is, dan zou ik met dit buget gewoon een XBOX of PS4 aanschaffen...
Met te weinig HDMI poorten, teveel apparaten en een zware voorkeur voor toetsenbord en muis richt ik me voor nu op een PC.. O-)

• fel1ks
Hackus schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:40:

Bedankt! Die GTX1650 zijn nieuw voor me, dus goed om te weten.. Die behuizing is ook een mooie optie waar ik nog niet bij stil heb gestaan.. (y)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Alleen gaat het mobo uit een HP SFF niet passen in een Node 202 omdat het groter is dan Mini-ITX.
Pagina: 1