chriistiix schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:47:
Het zal een gokje worden. Zolang er niks is bevestigd weet niemand hoe het exact gaat lopen.
G27 en G29 zijn bijna identiek qua hardware, maar toch werkt G27 niet op PS4.
Ik verwacht persoonlijk dat G29 wel zal werken op PS5, dit i.v.m. de backwards compatibility voor PS4 games & save data.
Het zou een stunt zijn (maar eigenlijk niet eens verassend) als je dan A Kwaliteit accessories niet meer zou kunnen gebruiken.
Ben je ook een PC gamer? Dan komt je G29 sowieso nog wel van pas. Zeker tweedehands zijn deze stuurtjes te vinden voor 150 - 200 eur.
1 ding is zeker, niemand hier kan jou met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren, ook niet uit ervaring van de PS4 launch.
Het heeft niets met de techniek te maken, maar met de licentie. Een tootje zoals de
DriveHub laat dat heel mooi zien.
Middels de Drivehub kan ik mijn Thrustmaster TX (een Xbox en PC stuurtje) gebruiken op de PS4. Andersom kan ook (de Thrustmaster T300 op de Xbox One). Maar het kan nog veel exotischer; hightech pedalen zoals van Heusinkveld en Fanatec gebruiken op de Xbox en PS4, dat terwijl die helemaal niet ondersteund worden door welke console dan ook.
Dit alles werkt doordat de DriveHub gebruik maakt van de licentie die logischerwijs in een PS4 of Xbox Controller zit. Doordat je het stuurtje + pedalen en de originele controller op de DriveHub aansluit en de DriveHub zelf vervolgens verbinding laat maken met de console, weet het vernuftige stukje sofware alles aan elkaar de knopen.
Dus mocht Sony alsnog besluiten om de PS4 stuurtjes geen ondersteuning te laten geven op de PS5, dan ga ik er vanuit dat een DriveHub dat alsnog weet op te lossen
@
kroegtijger heeft natuurlijk gelijk door te zeggen dat niemand je momenteel enige garantie kan geven, er is nog niets bekend over de PS5. Maar @
Jimmy J. heeft zelf als gebruiker meegemaakt hoe vlot er nieuwe firmware voor de DriveHub beschikbaar kwam toen hij meldde dat zijn setje Heusinkveld pedalen niet goed functioneerde op de Xbox One.
[
Voor 8% gewijzigd door
Rossi46 op 03-01-2020 14:48
]