Vraag

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Vanwege ergernis van de traagheid van mijn 3 jaar oude motorola (moto X force) ben ik op zoek naar een nieuwe android smartphone. Mijn huidige telefoon functioneert eigenlijk nog prima alleen is deze ondertussen onwerkbaar traag bij sommige applicaties. Ik maak dan steeds wel geheugen vrij maar dat lijkt het probleem niet op te lossen. Dus ik vraag me ook wel af wat deze traagheid veroorzaakt maar misschien worden de applicaties toch elk jaar weer zwaarder om te draaien?

Wat ik belangrijk vind aan een nieuw toestel is:
zeker weer 3 jaar mee vooruit kunnen, dus ook verzekerd van android updates zo lang mogelijk
water en stofdicht
3,5mm jack
goede fotos
liefst zo clean mogelijk android versie zonder bloatware
minstens 6gb geheugen
ruimte voor sd card
goed scherm

het budget is ergens rond de €400 (mag +100 of -100)
Qua specs wil ik graag weer een telefoon die vlot reageert en de applicaties weer kan trekken.
Ik gebruik de telefoon niet voor games

Zit nu vooral te kijken naar Xiaomi, dat lijkt iig op het gebied van prijs/prestatie de beste optie. Maar misschien zijn er nog merken en modellen die ik over het hoofd zie.

Nog een aanvullende vraag: Mijn 2 jarig sim-only contract loopt ook af binnenkort. Loont het tegenwoordig nog om tegenwoordig een nieuw abo samen met een nieuwe telefoon te kopen? Of is het prijsvoordeel te verwaarlozen?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Snelste telefoon binnen je budget is denk ik de Xiaomi Mi 9t Pro, maar volgens mij niet waterdicht.

Zowiezo in jou budget is het beperkt wat alles heeft en ook nog eens goede updates voor 3 jaar is hopeloos.
Hier een filter met waterdicht, 3,5 mm jack onder de 400 Euro met Android 9 (10 zit er al niet meer bij):
categorie: Smartphones

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Ok zal ook eens wat spelen met de filters. Zal niet met de telefoon het water ingaan maar wil wel dat deze tenminste spatwaterdicht is.3 jaar android updates is misschien wat te ambitieus? Een 3e jaar zonder updates is ook wel te overleven schat ik.