Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerousdawtie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-01-2023
Goedendag,

Ik heb sinds een paar maanden een S10, tweedehands gekocht en eigenlijk sinds het begin al een probleem waarvan ik dacht dat het aan mijn kabel lag. Ik kan hier nu niet meer mee terug naar de desbetreffende verkoper, ik kan namelijk niet bewijzen dat het al zo was.

Maar goed dat terzijde, de oplader blijft niet vastzitten in de poort, ja vrij losjes. Met huis tuin en keuken laden weinig problemen, echter in de auto met de trillingen etc schiet hij daardoor soms zo los dat hij traag gaat opladen en dus eerder leeg loopt dan laad.

Ik ben langs de mediamarkt geweest en die zagen geen vuil in de connector, wel dat hij een millimeter scheef lijkt te staan waardoor de kabel waarschijnlijk niet vastklikt. Iemand een idee of suggestie om dit op te lossen?
Reparatie hebben ze het over een hele nieuwe connector solderen en dat kost €150,- (wat niet zo erg is) maar wel dat ik hem een week kwijt ben (dat is wel erg).

Iemand tips of een idee ik hoor ze graag! O-)

Beste antwoord (via Dangerousdawtie op 05-01-2020 20:04)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt me ook dat zoiets onder garantie valt. Zeker aangezien de S10 maximaal een jaar oud is.
Ik had iets vergelijkbaars met mijn S8, en hoewel ik de poort zelf al schoon had proberen te maken, hebben ze die bij het service center onder een microscoop nog beter schoongemaakt en nu klikken de laders er wel weer gewoon in. Het kan dus best zijn dat er toch iets vuil in zit wat je lastig met het blote oog kan zien.
Een paar workarounds:
- na schoonmaken een magnetische kabel gebruiken, zodat de connector steeds in je telefoon blijft zitten en er dus geen vuil in kan (dat heb ik nu bij mijn S8. Niet heel mooi en je voelt hem iets uitsteken, maar het werkt)
- Zoveel mogelijk draadloos laden. Gaat vaak niet zo snel als bedraad, maar is werkbaar als je meestal een draadloze lader voorhanden hebt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Probeer het eens bij een Samsung service center. Als er geen schade zichtbaar is valt het misschien onder garantie. Desnoods bel je Samsung eerst met de vraag.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt me ook dat zoiets onder garantie valt. Zeker aangezien de S10 maximaal een jaar oud is.
Ik had iets vergelijkbaars met mijn S8, en hoewel ik de poort zelf al schoon had proberen te maken, hebben ze die bij het service center onder een microscoop nog beter schoongemaakt en nu klikken de laders er wel weer gewoon in. Het kan dus best zijn dat er toch iets vuil in zit wat je lastig met het blote oog kan zien.
Een paar workarounds:
- na schoonmaken een magnetische kabel gebruiken, zodat de connector steeds in je telefoon blijft zitten en er dus geen vuil in kan (dat heb ik nu bij mijn S8. Niet heel mooi en je voelt hem iets uitsteken, maar het werkt)
- Zoveel mogelijk draadloos laden. Gaat vaak niet zo snel als bedraad, maar is werkbaar als je meestal een draadloze lader voorhanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerousdawtie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik zal eens een service center bezoeken, het is normaliter niet vreselijk storend omdat hij wel goed laad en net op en neer naar Parijs geweest en is hij niet los gevallen in de auto, als je hem maar onder een kleine hoek erin doet en daarna niet meer aanzit.