Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:22
Van de feestdagen had ik foto's gemaakt. Na meerdere bursts viel me op dat de laatste foto een grijs vlak was met een vraagteken en een tekst, iets van "foto niet geldig of foto onbekend." Daarnaast werd een enkele foto tweemaal weergegeven, na het verwijderen van een van die twee bleef er een over. Echter werd een andere foto dubbel weergegeven.Tijdens het scrollen maakte de camera ook regelmatig een sprong door de foto's.

Na wat wissen van foto's, ook van die dubbele, leek het probleem opgelost. Is er stomweg iets mis gegaan? Of is er wat mis met de SD-kaart?
Bij dat laatste ben ik uiteraard bang dat een volgende keer het mis gaat in de foto's pleiten zijn.

Eerste optie utteraard is het formateren van de kaart en wat testen. En hopen dat het niet de camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dan zou ik dat SD kaartje wel low-level formatten met een llf tooltje o.i.d.
Dan weet je zeker of er nog rotte plekken gevonden worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Standaard tests die je kan doen:
Heeft eenander kaartje hetzelfde probleem
Speelt het nog na formatteren in de camera
Op de computer heb je hetzelfde probleem met de foto’s?

Klinkt trouwens als een database probleem.format zal dan wel helpen. `Je formatteert hem toch wel na iedere foto sessie? Of in elk geval regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:22
@Blue Knight Dat soort testen zal ik uit gaan voeren. De SD-kaarten formateer ik regelmatig in de camera.

Misschien in dit geval eerst de tip van @ehtweak, formateren in de camera en dan een en ander testen.