UTP patchkast openen + nieuwe utp kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:06
In mijn nieuwbouwhuis hebben ze deze patch kast ingebouwd. Hier heb ik twee vragen over:

1. Ik probeer hem open te krijgen maar ben bang dat ik hem kapot maak. Heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand hoe dit open kan?

Patchkast

2. ik wil nog een loze leiding opvullen met UTP. In de woonkamer zal die verbonden worden met een UNIFI in wall access point. Ik twijfel of ik cat6e flexibel zal kopen of toch voor stug.

UNIFI

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1. Lekker handige foto, met die kabels ervoor. :D Maar achter de rode kabel lijkt me een klemsysteem te zitten, of zo? Schroevendraaier ertussen en openklikken?

2. In de muur gebruik je normaliter stugge kabel, begreep ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 15:07
Dat is een normale AK2 lasdoos met datadeksel van Attema, even de platte schroevendraaier in die gleuf zetten en iets opzij wippen. Zit aan beide kanten, en is die zo los.

Je kunt nog 3x een keystone hierin kwijt. Helaas moet je wel een adapterring in de uitsparing plaatsen die geschikt is voor de keystone.

edit:

https://www.attema.com/nl...apters-consolidation-box/

Je hebt dus verschillende type adapters, afhankelijk waar je je keystone koopt zullen ze ook de adapters wel hebben. En anders kun je vaak wel vinden welke type adapter je nodig bent voor de keystone zodat die goed past.

[ Voor 33% gewijzigd door S-te-fan op 02-01-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:06
@S-te-fan Super. Ik ga eens even googelen om die adaptering te bestellen. Ik was 2 jaar geleden helaas te zuinig. Heb naar elke verdieping een UTP kabel lopen maar wil in de woonkamer de wandcontactdoos helaas toch aan de andere kant van de kamer zodat ik hem mooi kan wegwerken achter de bank....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Room42 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:44:
...
2. In de muur gebruik je normaliter stugge kabel, begreep ik.
Ja, want soepele kabel trek je kapot

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 15:07
giantgiantus schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:58:
@S-te-fan Super. Ik ga eens even googelen om die adaptering te bestellen. Ik was 2 jaar geleden helaas te zuinig. Heb naar elke verdieping een UTP kabel lopen maar wil in de woonkamer de wandcontactdoos helaas toch aan de andere kant van de kamer zodat ik hem mooi kan wegwerken achter de bank....
Als ik het me goed herinner dan is adapter C (19,4mm) een veelvoorkomende maat voor algemene (en merkloze) keystones.

Maar dat weet ik niet meer 100% zeker, dus dat zou je even moet nameten als je de keystones al hebt, of navragen bij aankoop.

was een mooi moment om het 1 en ander even uit te zoeken, want die oplossing van zo'n AK2 doos zou bij mij ook wel handig zijn.
Pagina: 1