Tweakers Awards

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Vraagje aan de redactie over het doel en de samenstelling van de Tweakers Awards.

Wellicht is deze vraag al eens eerder gesteld. Ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van wat de insteek van deze verkiezing nu precies is.

Is dit bedoeld als
- een soort populariteits verkiezing?
- als 'Beste product'
- of is het bedoeld als 'Best Buy?'

Verder vraag ik me echt af hoeveel nut het heeft om bijvoorbeeld 4 Synology NASsen en 5 BeQuiet voedingen te selecteren. De meeste merken hebben verschillende producten in hun gamma in de verschillende prijsklasses. Opgeteld kan een merk dan wel de meeste stemmen verzamelen, maar een merk wat maar 1 device in de lijst heeft staan kan hier dus voordeel uit halen. Lijkt me een vrij kromme manier om prijzen uit te delen aan fabrikanten.

Alvast dank voor jullie feedback. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Het idee erachter is 'Beste product'
De realiteit komt echter altijd neer op 'een soort populariteits verkiezing?'

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"We moeten een verkiezing hebben! Verkiezingen zijn hip (destijds)! Laten we de community hun beste producten kiezen!". En nu gebruiken bedrijven/merken het om mee te pochen. :D

Het heeft w.m.b. echt geen enkele waarde en is puur een bezigheidstherapie. Leuk om de community wat activiteiten/interactie te bieden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Het zal men ook zijn opgevallen dat er geen vermelding voor Website van het Jaar op de FP was... dat terwijl Tweakers wel was genomineerd. Mocht het wel zo zijn dan hou ik mij graag aanbevolen.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32

WoutF

Hoofdredacteur
tweaker2010 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:42:
Vraagje aan de redactie over het doel en de samenstelling van de Tweakers Awards.

Wellicht is deze vraag al eens eerder gesteld. Ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van wat de insteek van deze verkiezing nu precies is.

Is dit bedoeld als
- een soort populariteits verkiezing?
- als 'Beste product'
- of is het bedoeld als 'Best Buy?'

Verder vraag ik me echt af hoeveel nut het heeft om bijvoorbeeld 4 Synology NASsen en 5 BeQuiet voedingen te selecteren. De meeste merken hebben verschillende producten in hun gamma in de verschillende prijsklasses. Opgeteld kan een merk dan wel de meeste stemmen verzamelen, maar een merk wat maar 1 device in de lijst heeft staan kan hier dus voordeel uit halen. Lijkt me een vrij kromme manier om prijzen uit te delen aan fabrikanten.

Alvast dank voor jullie feedback. :)
Het is een publieksprijs. En hoewel we geen inzicht hebben in ieders motivatie bij stemmen, zal dat uiteindelijk een combinatie van kwaliteit en populariteit zijn. Wat betreft de lijsten: we hebben er dit jaar voor gekozen om populariteit binnen de PW als startpunt te nemen, aangevuld met suggesties uit de community en redactie. Binnen sommige markten, waaronder die van NASsen, krijg je dan veel vermeldingen van een enkele fabrikant. Dat geldt overigens voor bijvoorbeeld cpu's of gpu's. Als je suggesties hebt voor hoe dat beter/anders zou kunnen dan hoor ik ze graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is meer een award voor meest verkochte product. 99% van de mensen heeft dit jaar maximaal 1 van de producten per categorie gekocht/gebruikt dus is dat praktisch de enige optie waar je op kunt stemmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is een populariteitsverkiezing waaruit geen enkele nuttige conclusie te trekken valt. Bekijk voor de grap eens de 'Voedingen' waar je op kan stemmen:

- 11 keuzes in totaal
- 5x Be Quiet
- 4x Corsair
- 1x Cooler Master
- 1x Fractal Design

Waar is de BitFenix Formula Gold 450W? Maar dat even terzijde.

De Corsair AXi is er weer in terug te vinden, een voeding serie uit 2012 waarvan alleen het AXi 1200w model nog te koop is. Ja technisch gezien is dit inderdaad één van de allerbeste voedingen op de markt, maar voor vrijwel niemand een slimme keuze. De Corsair RM550X is een goede voeding voor de meeste mainstream PCs, de SF series voor SFF builds en de AXI voor een gestoord high-end systeem.

Dus waar moet je nou in godsnaam op stemmen? Hoe kies ik tussen totaal verschillende doeleinden binnen dezelfde categorie? Kies ik nu de AXi omdat dit rete goede voedingen zijn, of toch de RM550X omdat dit een solide keuze is voor meer mensen?

Zo zijn er meerdere categorieen met problemen. Bij muizen heb je een Apple mouse 2, de Log MX vertical maar ook enkele gaming muizen. Zakelijk gebruik ik een MX vertical, maar thuis een gaming muis; beide voor mij 'onmisbaar'. Toch kan je er vergif op innemen dat onder Tweakers de nieuwe Logitech MX Master 3 zal gaan winnen, omdat dit een extreem goede productiviteitsmuis is. De Logitech G502 Hero kan nog in de buurt komen omdat het een populaire gaming muis is. Maat het is gewoon gek om één van beiden als winnaar aan te wijzen als het gebruiksdoeleind totaal verschillend is.

Ik denk echt dat de insteek van de stemmingen duidelijk moet worden. Met de huidige vraagstelling is het een 'publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten.'. Dus in dat opzicht kies ik toch maar voor de Corsair AXi series, want 'beste'? Dan laat ik dus ook de aanschafprijs en eventuele prijs/kwaliteit niet meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Het is een publieksprijs. En hoewel we geen inzicht hebben in ieders motivatie bij stemmen, zal dat uiteindelijk een combinatie van kwaliteit en populariteit zijn. Wat betreft de lijsten: we hebben er dit jaar voor gekozen om populariteit binnen de PW als startpunt te nemen, aangevuld met suggesties uit de community en redactie. Binnen sommige markten, waaronder die van NASsen, krijg je dan veel vermeldingen van een enkele fabrikant. Dat geldt overigens voor bijvoorbeeld cpu's of gpu's. Als je suggesties hebt voor hoe dat beter/anders zou kunnen dan hoor ik ze graag :)
@WoutF allereerst bedankt voor je reactie. :)

Hieronder mijn suggestie hoe het anders/beter zou kunnen:

1. Laat per merk in de specfieke productcategorieen een soort voorverkiezing/nominatie* plaatsvinden.
2. Hieruit selecteer je per merk 1 product met de meeste stemmen
3. Vervolgens selecteer je 4 a 5 merken welke de meeste stemmen hebben gehaald in de nominatie
4. Blijft over een keuze tussen 4 a 5 producten per categorie welke meedingen naar de Tweakers Awards.

*deze voorverkiezing/nominatie zou je eventueel op het forum kunnen laten plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

stin00 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:41:
Waar is de BitFenix Formula Gold 450W? Maar dat even terzijde.
tweaker2010 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:59:
[...]

@WoutF allereerst bedankt voor je reactie. :)
*deze voorverkiezing/nominatie zou je eventueel op het forum kunnen laten plaatsvinden.
plan: Bepaal de genomineerden voor de Tweakers Awards 19/20!

Ik snap alleen niet waarom de nominatietopics zijn verplaatst i.p.v. gesloten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tuurlijk is het een soort populariteit-verkiezing. Dat zijn alle awards, toch? The Game Awards en de Steam Awards idem ditto. Vaak zijn het

1. Grote fanbase die bepaald
2. Q3 en Q4 producten blijven beter hangen dan Q1 en Q2
3. Marketing
Pagina: 1