Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FS2020 Systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 11:16
Komend jaar komt Flight Simulator 2020 op de markt (naar men zegt 😊). Na jaren geen tijd (werk, kinderen, ...) wil ik mijn oude hobby oppakken en me aanmelden voor de Tech Alpha. Wil dus ook een nieuw systeem aanschaffen. Nu is het al een tijd geleden dat ik een systeem bouwde. Vraag aan jullie is of onderstaande beter/goedkoper kan zonder aan (met name) grafische performance in te boeten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd: eigenlijk voornamelijk FS2020 draaien. Dat wil ik in eerste instantie op 1 scherm op 4K. Overclocken is (op termijn) mogelijk wenselijk, maar niet in eerste instantie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik voor max €2000 klaar zijn incl. verzenden. Assembleren doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, alles nieuw. Heb alleen MacBooks en een NAS en geen PC onderdelen. Geen extra videokaart (SLI) oid. Zo basic mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Los van de processor (Intel) heb ik geen specifieke voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht aan stilte, dus het liefst een systeem dat weinig herrie maakt. Verder wil ik op termijn mogelijk het geheugen uitbreiden, dus 4 DIMM sloten gewenst.

Ga je overklokken?
Later mogelijk, in eerste instantie niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb op basis van reviews etc. componenten bij elkaar geraapt. Vraag is of er iets is dat nog goedkoper kan onder behoud van performance.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900KS Boxed€ 595,-€ 595,-
1MoederbordenMSI MEG Z390 Godlike€ 579,-€ 579,-
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming€ 816,90€ 816,90
1BehuizingenNZXT H700 Wit€ 143,85€ 143,85
1WaterkoelingNZXT Kraken X72€ 185,-€ 185,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16€ 118,90€ 118,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesSamsung PM981 1TB€ 151,50€ 151,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.686,10

[ Voor 19% gewijzigd door Muyz op 02-01-2020 15:17 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ja zowat ieder onderdeel kan goedkoper...

Waarom beantwoord je niet gewoon op de vragen die er standard komen als je hier een topic maakt?
- Wat is je budget?
- Op welke resolutie ga je spelen, hoeveel schermen...
- Ga je overclocken (hopelijk wel met zo'n debiel duur mobo en cpu koeler...)
- Andere eisen...

Om een of andere reden kies je dan toch voor traag geheugen...

De vorige FS games waren vooral CPU intensief. Het zou dan ook maar eens kunnen dat je beter af bent met een AMD mocht de game een top ondersteuning hebben voor meer cores/threads, ... moeilijk te zeggen nu.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@Muyz

Wil je alleen FS2020 spelen? Dat zal wel een CPU intensieve game worden maar qua grafische kaart ben je ook heel goed uit met een RX5700XT.

Deze bijv.
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Is ook een stuk goedkoper.

Daarnaast kan je kijken of je toch voor AMD wil gaan in plaats van Intel. Je kan deze review lezen daarvoor op Tweakers.
reviews: Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

Ook het gekozen moederbord voor een Intel i9 is wel heel erg duur.

Deze komt ook heel goed uit de test
pricewatch: Asus PRIME Z390-A

Wil je toch een AMD Ryzen 9 3900x ipv intel dan zou ik die installeren op dit moederbord

pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE

of deze
pricewatch: Asus Prime X570-PRO

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11 12:10
Ik denk dat je met een doorsnee PC een grotere kans heb om als alpha tester te worden geselecteerd dan met een high end PC. Microsoft heeft het liefst systemen waar fouten aan het licht komen en dat gebeurt eerder op een beperkt systeem dan met een high end.

Ook ik wil Flightsim weer gaan oppakken, maar omdat de specs voorlopig nog niet helder zijn wacht ik nog met aankoop van een nieuw systeem. Als je nu wat koopt is dat over 9 maanden al weer deels verouderd zodat je dan goedkoper uit bent. Als je kijkt naar de specs van de nieuwe Xbox, waar FS2020 ook op moet draaien, dan is een AMD platform meer voor de hand voor FS2020. Ook voor de GPU is het nog koffiedik kijken. FS2020 gaat geen raytracing gebruiken, de vraag is of een dure Nvidia kaart dan specifiek nodig is.

Kortom, wil je nú een snel systeem om te gamen, ga er dan voor. Wil je echter specifiek voor FS2020 het allerbeste, dan is het nu een grote gok of je de juiste keuze maakt. Ik verwacht dat FS2020 pas in Q3 op de markt komt maar zeker niet voor juni.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Ik denk dat @Allard een aantal goede punten maakt hier.

Mocht je nu echt graag al vanaf de alpha-fase betrokken willen zijn bij FS2020, dan is wellicht eerder het aanschaffen van een abonnement op een pc-streamdienst voor op een van je MacBooks een optie (ervan uitgaande dat je internetverbinding en de voorwaarden van Microsoft het toestaan).

Het zou zonde zijn als je nu veel geld uitgeeft aan een systeem terwijl je pas echt kunt genieten bij de uiteindelijke release, wanneer de onderdelen die je nu gekozen hebt mogelijk goedkoper zijn of vervangen zijn door betere.

Tegelijkertijd: mocht je nu wel al veel uren willen steken in de alpha en latere beta, dan is het alsnog het overwegen waard, met deze punten in het achterhoofd.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 11:16
@Eugene_85 Thanks; ik ga ook eens naar het AMD alternatief kijken. Ben misschien van oudsher iets te Intel-minded.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Pagina: 1