Bose soundbar 500 geluid wisselen van TV en Google assistent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal en de beste wensen voor 2020.

Ik heb een Bose soundbar 500 aangeschaft en heb deze verbonden met de TV dmv HDMI ARC en een optische geluidskabel. Daarnaast is deze verbonden met de Google Home (geen kabel).

Het probleem waar ik mee zit is dat als ik via de Google Home de radio gebruik (bv, Hey Google, speel radio 538) het geluid via de Google Home komt en niet meteen via de Bose 500. Nadat ik wat handelingen verricht heb van de Bose speaker aan en uitzetten en/of wat spraakopdrachten (bv, Hey Google, Bose aan/uit) komt het voor dat het geluid ineens spontaan via de Bose 500 gaat lopen. Als ik daarna de Radio uitzet en de TV aanzet moet ik de Bose afstandsbediening pakken en op de knop van de TV op de afstandsbediening drukken om het geluid van de TV vervolgens weer over de Bose te krijgen. Ik krijg het probleem ook niet gesimuleerd want het probleem lijkt steeds ergens anders te liggen.

De Bose soundbar is verbonden via de Bose App met de Google assistent en toegevoegd aan de Home app van Google.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of hoe ik kan wisselen tussen het geluid van radio (Google Home) en TV?

Bedankt alvast voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

waarom heb je de bose optisch en hdmi aangesloten?

Helaas is dit probleem nog steeds niet opgelost , voorganger heeft hetzelfde 'probleem'.

Standaard zou de bose op tv stand moeten staan en zodra je tv aan zet zou je bose aan moeten gaan, helaas gaat dit niet 100% correct. Enige reden dat ik de bose afstandsbediening gebruik.

US forums staan er vol mee, maar denk niet dat ze het gaan fixen. Er is nl gevraagd om een knop in de app te maken. Volgens mij heeft een tweaker het zelf wel aan de praat gekregen. Zelf je commandos programmeren.

Je radio gaat niet via google he? Je geeft alleen maar google de opdracht om radio af te spelen. Luister maar wat je assistent terug koppelt.. speelt radio 538 af via TuneIn.

Ik teken nergens meer voor