Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
Hallo ik heb onlangs via v&a een tp link TL-WR1043ND (duits model) gekocht. Er word geadverteerd dat hij gigabit poorten heeft, in de realiteit kom ik niet veel hoger dan 130 mbps terwijl mijn internet abonnement tot 500 gaat. Als ik de kabel direct in mijn systeem doe haalt hij wel de 500. Is dit een bekend probleem met deze router of is hier een oplossing voor?

mvg Jarno

J.H

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Jarn00bje Sowieso had je je topic als vraag aan moeten maken, dan had je ook wat meer vragen moeten beantwoorden, zoals: Wat had je zelf al geprobeerd? ;)

- Test eens met een andere kabel?

- Windows Network troubleshooter al eens gedraaid?

- Check eens of de netwerkkaart wel op 1000Mbps teamed of dat dit op 100Mbps blijft steken? Dit kun je zien in de status van je netwerkkaart in Windows.

- Reset je winsock eens?
netsh winsock reset

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-01-2020 12:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Met de kabel is niks mee want ik heb ook een gigabit switch er tussen geplaatst en dan krijg ik wel de snelheden. Mijn moederbord heeft wel een gigabit network card. Hij zegt in de status dat hij 1,0 gbps is.

en ik heb de winsock gereset maar dit gaf helaas geen verschil.

Ik heb zelf verder gegoogled en kwam bij een vergelijkbaar model tegen dat de cpu van de router te zwak was om gigabit signaal door te voeren. zou dat het misschien kunnen zijn?

J.H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Waarom heb je een router gekocht?

Het lijkt mij (op het eerste gezicht) een beperkte WAN-LAN throughput. Maar dat is afhankelijk van welk model je exact hebt. Je zou kunnen overwegen om de router als accesspoint te configureren ([HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point), dan haal je betere snelheden (maar heb je geen router functionaliteit).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
Ik zie dat je de V1 van de 1043ND hebt aangeschaft (wit model). Deze heeft helaas slechts een WAN-LAN throughput van 120-130Mbit. Met deze router zul je dus nooit de maximale snelheid van 500Mbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Draadloze snelheden maken niet heel veel uit. Kan ik met de accespoint wel bekabeld gebruiken?
lier schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:05:
Waarom heb je een router gekocht?

Het lijkt mij (op het eerste gezicht) een beperkte WAN-LAN throughput. Maar dat is afhankelijk van welk model je exact hebt. Je zou kunnen overwegen om de router als accesspoint te configureren ([HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point), dan haal je betere snelheden (maar heb je geen router functionaliteit).

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
ThomasJ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:05:
Ik zie dat je de V1 van de 1043ND hebt aangeschaft (wit model). Deze heeft helaas slechts een WAN-LAN throughput van 120-130Mbit. Met deze router zul je dus nooit de maximale snelheid van 500Mbit kunnen halen.
Dit inderdaad, de router die TS gekocht heeft is gewoon flink antiek inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
ik kon hem heel goedkoop krijgen bij mij in de buurt, Ik las in de specsheet dat hij gigabit was verder vond ik het wel prima :/.
Beetje dom achteraf.
ThinkPadd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Dit inderdaad, de router die TS gekocht heeft is gewoon flink antiek inmiddels.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Jarn00bje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:11:
Draadloze snelheden maken niet heel veel uit. Kan ik met de accespoint wel bekabeld gebruiken?
Ja, en nogmaals...mogelijk heb je helemaal geen router (functionaliteit) nodig en kan je daarom deze prima gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
dankje wel voor de hulp :)
lier schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Ja, en nogmaals...mogelijk heb je helemaal geen router (functionaliteit) nodig en kan je daarom deze prima gebruiken.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

blaat. nevermind

Vergeet niet ipv de WAN poort een van de LAN poorten te gebruiken om je ziggo modem op de router aan te sluiten nadat je hem in bridge mode hebt staan.

[ Voor 177% gewijzigd door Shunt op 02-01-2020 14:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
ben zojuist bezig geweest om een ap te maken van mijn router maar zover ik kan vinden in de firmware kan ik de operation mode niet aanpassen :/
Shunt schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:23:
blaat. nevermind

Vergeet niet ipv de WAN poort een van de LAN poorten te gebruiken om je ziggo modem op de router aan te sluiten nadat je hem in bridge mode hebt staan.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Jarn00bje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:33:
ben zojuist bezig geweest om een ap te maken van mijn router maar zover ik kan vinden in de firmware kan ik de operation mode niet aanpassen :/
[...]
Linkje van @lier al bekeken?
Pagina: 1