Beste, ik heb een marantz met twee pre outs voor Subwoofers, nu heb ik een swissonic sub 10 besteld met 2 ingangen. Kan ik nu beide pre outs (die eigenlijk bestemd zijn voor 2 subwoofers) aansluiten op 1 sub met 2 ingangen? Mvg: Theo
@gladdit dat is niet nodig, dit is zo gedaan dat je een gewone stereo audio kabel zou kunnen gebruiken.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het kan wel, maar heeft absoluut geen meerwaarde verder
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Thanks, ik had ergens gelezen dat er 6db bij kwam wanneer je de 2e ingang van de sub ook aansluit? Niet dat ik dat nodig heb, maar aansluiten op de sub pre out is sowieso geen optie, heb net wat getest met oude versterker en 2 boxjes. Die werken alleen als je er overige speakers op "klein" zet, dat is niet de bedoeling, ik gebruik gewoon een extra "front" pre uitgang
ja klopt die 6db, maar daar heb je niets aan. Je kan die ook krijgen door het level van de sub hoger te zetten.
Het is niet dat de sub uberhaupt 6db harder kan (als in dat-ie 110db kan ipbv 104db), hij staat alleen 6db harder (dus draai je het volume terug met de levelknop of met de receiver).
Het is niet dat de sub uberhaupt 6db harder kan (als in dat-ie 110db kan ipbv 104db), hij staat alleen 6db harder (dus draai je het volume terug met de levelknop of met de receiver).
Is het nu 3 dB of 6 dB? Ik lees verschillende waardes/verhalen. SVS (merk) zou 6 dB doen omdat deze het ingangsvoltage samenvoegt waar andere het niet samenvoegen en op 3 dB komen.JvS schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:52:
ja klopt die 6db, maar daar heb je niets aan. Je kan die ook krijgen door het level van de sub hoger te zetten.
@gladdit Voor de volgende keer: open een nieuw topic in plaats van er eentje uit 2017 te kicken en te kapen. Thnx!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Geen idee, ik dacht ook dat het 3db was, maar leek me niet echt relevant om over te discussieren omdat het de meest nutteloze 3/6db erbij is ooit
True, maar juist door die 6 dB ging ik twijfelenJvS schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:08:
Geen idee, ik dacht ook dat het 3db was, maar leek me niet echt relevant om over te discussieren omdat het de meest nutteloze 3/6db erbij is ooit
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zeker 6 dB, dubbele spanning van hetzelfde signaal.
Alleen op de front preouts? Als je graag double bass wilt is daar gewoon een instelling voor.
Alleen op de front preouts? Als je graag double bass wilt is daar gewoon een instelling voor.
Ik vind dat toch altijd nog apart hoe dat werkt, twee afzonderlijke signalen begrijp ik, maar het effect zou dacht ik ook optreden bij gebruik van een splitter of niet?Jag schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:29:
Zeker 6 dB, dubbele spanning van hetzelfde signaal.
Het oude topic van 2017 is vandaag gekicked/gekaapt. Oorspronkelijke poster had het idd over pre-outs in het algemeen, de kaper heeft het over subwoofer pre-outs.Alleen op de front preouts? Als je graag double bass wilt is daar gewoon een instelling voor.
Afgesplits naar eigen topic
Wise enough to play the fool
Ja dat komt omdat die 2 signalen electronisch (actief) opgeteld worden. Dus je krijgt de dubbele spanning = 6dB erbij.LA-384 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:03:
[...]
Ik vind dat toch altijd nog apart hoe dat werkt, twee afzonderlijke signalen begrijp ik, maar het effect zou dacht ik ook optreden bij gebruik van een splitter of niet?
Pagina: 1