Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07 16:23
Beste tweaker,

Ik heb hier helemaal geen kennis van dus dacht vraag het aan degene die er meer verstand van hebben.
Ik had een Logitech Z-5500, door de jaren heen is daar de subwoofer en 2 speakers opgeblazen.
Nu dacht ik om van 2 speakers een aansluiting te maken als uitgang met 1 kabel naar een monitor.
Dit omdat de monitor een chrome-cast bevat en daar het muziek op afgespeeld wordt.

Hebben jullie suggesties of dit kan en welke mogelijkheden er zijn?

Front-speakers informatie:
248 Watt,
3.5mm (speakerkabel),

Alvast super bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:54

DirtyBird

Praktiserend denker

Volgens mij worden in die set de speakers op de sub aangesloten en daarna gaat het via een controle unit naar de pc/tv/whatever. Je kunt niet zo een speakerkabel in je tv steken. Dat dit bij andere (pc-)speakers soms wel kan komt doordat er een versterker in dergelijke speakers zit. Dat hebben deze speakers niet. Je zult dus altijd met een versterker ertussen moeten werken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
DirtyBird schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:34:
Volgens mij worden in die set de speakers op de sub aangesloten en daarna gaat het via een controle unit naar de pc/tv/whatever.
Dat klopt alle speaker kabels gingen naar de sub die dan 5.1 kabels hebben naar de pc.
DirtyBird schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:34:
Je kunt niet zo een speakerkabel in je tv steken. Dat dit bij andere (pc-)speakers soms wel kan komt doordat er een versterker in dergelijke speakers zit. Dat hebben deze speakers niet. Je zult dus altijd met een versterker ertussen moeten werken.
Ook welke mogelijkheden zijn daar dan in?
Moet ik nog rekening houden met de wattage of andere factoren?

Bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je speakers wegknikkeren en een setje actieve speakers kopen. Mogelijkheden zat, mag je zelf onderzoeke. ;)
Wattage zegt helemaal niks.

Maar bedenk eerst maar eens even wat je er uberhaupt mee wilt doen. Alleen voor op je PC of ook boor andere doeleinden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
The Eagle schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:54:
Je speakers wegknikkeren en een setje actieve speakers kopen. Mogelijkheden zat, mag je zelf onderzoeke. ;)
Wattage zegt helemaal niks.

Maar bedenk eerst maar eens even wat je er uberhaupt mee wilt doen. Alleen voor op je PC of ook boor andere doeleinden?
Zoals eerder omschreven gaat het alleen om muziek af te spelen in al betere kwaliteit dan het geluid uit de monitor.
Wat is de beweegreden om ze weg te gooien in vergelijking met actieve speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Heeft je monitor een audio uitgang, en zo ja, wat voor uitgang?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1