Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeathNL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Goedemorgen allemaal,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2020! :*)

Ik heb sinds kort een BTT SKR Mini e3 V1.2 met TMC2209 op mijn Ender 3 Pro met firmware van pmjdebruijn van Github. https://github.com/pmjdebruijn/BIGTREETECH-SKR-mini-E3-V1.2

Maar sinds de upgrade klikt mijn extruder terwijl die gekalibreerd is.De nozzle staat niet te dicht op het bed en heb ook geen clogs. Nu heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt na een skr upgrade maar nog geen oplossing gevonden.

Heeft iemand hier een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat gebeurt er als je het oude bord terug zet? Als ie het dan nog doet is het een mechanisch probleem en anders is er iets met de stappenmotor driver aan de hand lijkt mij. Klikt deze ook als je in de lucht een stuk extrude? Lijkt me raar dat van een bord wissel een extruder gaat klikken :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 11:57
HeathNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:54:
Goedemorgen allemaal,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2020! :*)

Ik heb sinds kort een BTT SKR Mini e3 V1.2 met TMC2209 op mijn Ender 3 Pro met firmware van pmjdebruijn van Github. https://github.com/pmjdebruijn/BIGTREETECH-SKR-mini-E3-V1.2

Maar sinds de upgrade klikt mijn extruder terwijl die gekalibreerd is.De nozzle staat niet te dicht op het bed en heb ook geen clogs. Nu heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt na een skr upgrade maar nog geen oplossing gevonden.

Heeft iemand hier een idee? :)
Ik denk dat de stroom van de E-driver dan iets te laag staat ingesteld, dit zal vermoedelijk bij de 2209 software matig gaan, omdat die volgens mij als uart geconfigureerd is, ik zie dat hij alleen maar de .bin file leverd, dus je kunt niet zelf in marlin om dit eventueel te regelen.

Hardy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hardy8 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat de stroom van de E-driver dan iets te laag staat ingesteld, dit zal vermoedelijk bij de 2209 software matig gaan, omdat die volgens mij als uart geconfigureerd is, ik zie dat hij alleen maar de .bin file leverd, dus je kunt niet zelf in marlin om dit eventueel te regelen.

Hardy
Dit kan je vaak gewoon instellen in het advanced menu op het LCD, mits dat is ingeschakeld op de firmware.
Proberen waard om eerst daar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:33:
[...]

Dit kan je vaak gewoon instellen in het advanced menu op het LCD, mits dat is ingeschakeld op de firmware.
Proberen waard om eerst daar te kijken.
Daar staat het bij mij ook op de cheetah van fysetc. Ik draai een clean latest marlin erop.

Ik moest de stroom ook wat opvoeren, kan je als je de temperatuur op 200 instelt wel met de hand filament voeren en komt dat dan ook uit de nozzle? Zet hiervoor eventueel de z as even 10cm omhoog.