Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:14
Ik heb een Dell XPS 15 met drie monitoren, welke worden aangesloten via een Dell TB19 dockingstation. Deze drie monitoren zijn 3 x Dell U2515H monitoren, met ieder een resolutie van 2560 x 1440 px.

Nu heb ik vanochtend een en ander verplaatst, maar toen ik alles opnieuw aansloot werkt één scherm nu niet meer goed. Het meest linkse scherm heeft als resolutie 2048 * 1152, terwijl die voorheen ook altijd 2560 x 1440 was. Dit scherm is aangesloten met een HDMI kabel

Ik heb geprobeerd schermen te wisselen, omdat het misschien in het scherm zat, maar dat was niet het geval. Daarnaast heb ik geprobeerd gebruik te maken van een displayport kabel, maar ook dat werkt helaas niet, aangezien er nog steeds één scherm op 2560 * 1440 bleef staan.

Als ik naar Intel Graphic Settings ga vanaf het bureaublad en ik een custom resolution probeer toe te voegen van 2560 * 1440 krijg ik de error "The custom resolution exceeds the maximum bandwidth capacity".

Als ik hiernaar google vind ik tot nog toe geen oplossingen. Ook de hdmi kabel direct in de laptop, in plaats van de dockingstation zorgt er niet voor dat het probleem wordt opgelost.

Kan iemand mij helpen? Dit werkt namelijk niet extreem lekker :P

Edit: Ik zie dat mijn drie beeldschermen op dit moment de Integrated GPU van de processor gebruiken. Er zit in de laptop ook een Nvidea 1050 kaart, dus misschien zou dat geswitched horen te worden ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Jantje2000 op 02-01-2020 12:13 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandruil
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 22:03
Hoi Jantje,

Op het support forum van Dell heb ik het volgende voor je gevonden. https://www.dell.com/comm...nal-displays/td-p/6058126

Misschien heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
@Thandruil ik ga er naar kijken als ik weer tijd heb :P. Maar als ik goed las was dat een ander probleem, waarbij de monitor gewoon helemaal niet aan ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 15:54
Hoe is het dockingstation aangesloten op je laptop? Via USB (3), thunderbolt of iets anders?

En ik denk inderdaad dat je GPU gebruikt moet worden ipv je Intel UHD.

Je kan eventueel nog opnieuw je dockingdrivers installeren. Mogelijk dat ie dan alles weer goed opnieuw detecteerd.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Wylana schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:15:
Hoe is het dockingstation aangesloten op je laptop? Via USB (3), thunderbolt of iets anders?

En ik denk inderdaad dat je GPU gebruikt moet worden ipv je Intel UHD.

Je kan eventueel nog opnieuw je dockingdrivers installeren. Mogelijk dat ie dan alles weer goed opnieuw detecteerd.
Via thunderbolt 3 inderdaad. Docking drivers herinstalleren is een goed idee inderdaad. Dat zal ik eens proberen.