Hallo Tweakers,
De laatste tijd wordt onze douche niet meer echt warm. (eerder wel).
Overige heetwaterkranen in de badkamer (2 x douchemeubel + 1 x bad) worden nog wel warm.
Zojuist even een thermometer opgezocht, en op "standje" 38 (tegen de beveiliging aan) meet ik "slechts" 35 graden, en als ik hem zo ver mogelijk om draai (zo heet mogelijk) wordt het maximaal 37,2 graden.
De temperatuur bovenin mijn boilervat is ATM 46,5 graden, en heet water uit 1 van de kranen meet ik ook +- 45 graden, het probleem lijkt zich dus echt te beperken tot de douche.
Maar waar moet ik nu aan draaien

Bovenste draaiknop = voor regendouche
Middelste draaiknop = voor handdouche
Onderste draaiknop = voor temperatuur
Toen die onderste knop er af gehaald, dan zie ik dit:

Met dat zwarte ding met die rode streep erop kan ik de beperking instellen, maar zelfs als ik hem helemaal over de beveiliging heen draai wordt de douche niet warm genoeg.
Vervolgens dat zwarte ding eraf gehaald en dan zie ik dit:

Iemand een idee wat ik nu nog kan doen
Voor de volledigheid, dat voorste "tandwieltje" zit op einde slag / kan niet verder linksom.
De laatste tijd wordt onze douche niet meer echt warm. (eerder wel).
Overige heetwaterkranen in de badkamer (2 x douchemeubel + 1 x bad) worden nog wel warm.
Zojuist even een thermometer opgezocht, en op "standje" 38 (tegen de beveiliging aan) meet ik "slechts" 35 graden, en als ik hem zo ver mogelijk om draai (zo heet mogelijk) wordt het maximaal 37,2 graden.
De temperatuur bovenin mijn boilervat is ATM 46,5 graden, en heet water uit 1 van de kranen meet ik ook +- 45 graden, het probleem lijkt zich dus echt te beperken tot de douche.
Maar waar moet ik nu aan draaien

Bovenste draaiknop = voor regendouche
Middelste draaiknop = voor handdouche
Onderste draaiknop = voor temperatuur
Toen die onderste knop er af gehaald, dan zie ik dit:

Met dat zwarte ding met die rode streep erop kan ik de beperking instellen, maar zelfs als ik hem helemaal over de beveiliging heen draai wordt de douche niet warm genoeg.
Vervolgens dat zwarte ding eraf gehaald en dan zie ik dit:

Iemand een idee wat ik nu nog kan doen
Voor de volledigheid, dat voorste "tandwieltje" zit op einde slag / kan niet verder linksom.
[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 02-01-2020 09:32 ]