Rollen of spuiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 15:50
We hebben een nieuw huis gekocht.
Allewanden en plafonds moeten opnieuw gedaan worden.
Het gaat om ongeveer 450m2 wat in latex gespoten moet worden kleur wit.
En 1 muur word in een andere kleur gespoten.
Maar als dit allemaal gedaan is willen we de deuren overal nog doen.
Nu kom ik er alleen niet uit gaan we dit allrmaal met de roller en kwasten doen of spuiten.
Ik hoor van sommige mensen dat ze een wagner gekocht hebben en ditsuper resultaat geeft.
Maar van andere lees je dan op internet weer dat je 500m2 sneller en beter rolt en verft dan het te gaan spuiten.
Iemand van jullie hier ervaring mee.
Voordeel is wel dat de vloer beneden en boven er uit gaat en vervangen word.
Minderafdekwerk dus eventueel bij spuiten.
Voorhet spuiten lees ik veel over de hea pro 250 en de w950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
net wat je fijn vind..
dat kan je zelf afwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als praktisch het gele huis dezelfde kleur krijgt ben je met kwast en roller toch ook snel klaar? Je zit tenslotte niet met randjes en hoekjes. Neem een roller op steel, scheelt een hoop moeite.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 21:15
Een dagje rollen is ook prima te doen, 1 met de bokkepoot langs de hoeken en kozijnen en 1 met de grote roller. Neem geen vachtroller maar een grote lakroller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Niks is strakker dan spuiten, hier het hele huis gedaan bij oplevering en nooit ga ik zelf meer rollen en kwasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Mektheb schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:11:
Niks is strakker dan spuiten, hier het hele huis gedaan bij oplevering en nooit ga ik zelf meer rollen en kwasten.
Eens. Spuiten geeft het mooiste resultaat. Met kinderen, huisdieren, onhandige eigenaren zou ik rollen. Makkelijker bij te werken bij beschadigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik heb gespoten met de wagner en resultaat is perfect en het gaat 10x sneller.
Maar je moet wel leren werken met een spuitsysteem. Dus een beetje 'gevoel' er voor hebben is wel makkelijk.

Het verbruik was iets meer omdat hij wat meer opbrent per m2 dan als je rolt.

Het is vaak daardoor in 1x dekkend. (Ligt aan de afstelling en hoe je spuit)

Het is minder vermoeiend. 500m2 rollen is wek heftig.

[ Voor 37% gewijzigd door barry86 op 02-01-2020 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wij hebben het dit jaar ook geprobeerd om alles te spuiten met een semi-prof wagner systeem (project 115) , maar wij hadden het verkloot: alles kon weer opnieuw gestuct worden om de baanvorming van het spuiten weg te werken :( daarna met de roller gedaan en dat ging wel goed :)

dus oefen veel van te voren als je gaat spuiten, vooral de hoeken en randen.
en kijk of je overal goed bij kan zonder dat je te dichtbij komt met het spuitpistool, dat was bij ons ook niet het geval waardoor en in sommige randen te veel latex kwam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Ik heb beide gedaan. Zowel rollen als spuiten.

Spuiten gaat veel sneller, maar je kunt het alleen doen als je alles dat niet gespoten moet worden heel nauwkeurig afplakt. Dat kost ook veel tijd.

Daarnaast is spuiten een stuk lastiger om goed te doen (zonder banen en/of spetters) dan rollen.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Een paar jaar geleden de oplegdeuren van mijn huurwoning met Sigma 2SU Nova satin gerold, uitstekend resultaat, perfect uitgevloeid lijkt wel gespoten, de verf vindt ik opmerkelijk kras bestendig.
Kortharige roller van de Action gebruikt, in één laag dekkend, deuren had ik in de scharnieren laten zitten.
Met iets meer dan een half blik 3 complete deuren gerold.
Ik had geen enkele ervaring in het rollen van verf of het verven van deuren in het algemeen.

[ Voor 24% gewijzigd door frisianstar op 02-01-2020 10:50 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
Toevallig afgelopen maanden ermee aan de slag geweest. Ik ben begonnen met een Wagner Turbo roller, na 1 dag heb ik die weggelegd en een gewone roller met steel genomen, dit icm een goede muurverf (ik had Sikkens) gaf een mooi resultaat. Als je iets knoeit direct afnemen met een vochtige spons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:09
Rollen.
Ik heb de muren van twee slaapkamers gespoten en mijn ervaring is dat je overal puntjes en spettertjes terug vindt. Dus alles moet goed afgeplakt en afgedekt zijn.
Daarbij vond ik het gelijkmatig dekkend krijgen in 1 keer erg lastig. Zal ook een deel te maken hebben dat ik en el-cheapo wagner spuit had.

Spuiten heeft wel als voordeel dat je oneffen oppervlakten sneller/beter gedaan krijgt. De slaapkamers waar ik het over had hebben muren van planken met groef. Dit kun je niet rollen, en dan vind ik spuiten een goede tweede keus. Maar voor vlakke muren zou ik rollen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Demiesehv heeft het over dat hij nog de deuren wil rollen of spuiten
Quote:
" Maar als dit allemaal gedaan is willen we de deuren overal nog doen.
Nu kom ik er alleen niet uit gaan we dit allemaal met de roller en kwasten doen of spuiten"

Deniesehv, wat wil je doen, wanden én deuren?

[ Voor 14% gewijzigd door frisianstar op 02-01-2020 12:21 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Gewoon de Mister Bean methode toepassen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Als ik het zo lees word het gewoon alles rollen.
De wanden ga ik doen met sikkens heb een bedrijf via marktplaats een besrijf gevonden waarik 70 euro betaal per emmer van 10 liter
En de deuren heb ik sigma voor die heb ik nog behoorlijk wat potten staan.
Iemand nog een tip waar het beste de rollers en kwasten te halen en welke soort rollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19
Vorig huis alles gespoten met inderdaad een Wagner. Zag er mooi strak uit.
Eerste kamer plak je alles af en de 2de wordt je lui en houd je een kartonnetje voor het stuk dat niet gespoten mag.

Tweede huis gerold omdat ik geen verf vond dat ik kon spuiten en ik had tijdsdruk omdat ik snel moest verhuizen. Uiteindelijk was ik met rollen langer bezig.

Als ik verf kan vinden dat niet spettert als het de dik is en niet druipt na verdunnen zou ik weer spuiten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

Part

Helemaal niets.....

Zonder meer spuiten.

Bij ons moest ongeveer 400m2 van latex voorzien worden.
Hiervoor heb ik een wagner 350r aangeschaft.

Ding spuit er in 10 minuten een 12,5 liter emmer latex door en binnen een halfuur heb je een hele woonkamer van latex voorzien. Resultaat is perfect.
Waar wel veel tijd in gaat zitten is alles afplakken en het schoonmaken van de machine.

In mijn oude huis heb ik het met een roller gedaan. Maar vooral op het plafond kun je de banen zien als de lampen aan staan. Daarnaast een plafond rollen is niet leuk voor de rug. Aan het einde geen perfect resultaat en last van mijn rug dus dat nooit meer.

Rollen is wel wat goedkoper omdat er wat minder verf op gaat. Spuiten zou voordeliger moeten zijn maar mijn ervaring is dat dit niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Leuke vraag.
Ik heb mijn huis laten doen en dat is allemaal met de roller gedaan maar hier en daar zie je wel een baantje. (was overigens geen professionele schilder)

Later heb ik de binnenmuur van mijn garage met een Wagner spuit gedaan, (geleend van m'n zwager) en dat was top aangezien het een onbehandelde bakstenen muur was.
Het nadeel eraan vond ik wel dat je teringlang bezig bent met afplakken maar die tijd haal je dan weer in met het spuiten.
Overigens was ik minder verf kwijt met spuiten. Ik verdunde het ook met water om een goede mix te krijgen zodat het mooi spuit op je muur. Zit er nu perfect op en zeker met onbehandelde bakstenen vond ik het top! Vooral ook omdat je alle gaatjes voorziet van verf.
Ik moest er overigens wel 2 keer overheen omdat die muur nogal zoog.

Mijn idee is dat het afhangt van het te behandelen oppervlak. Mijn woonkamer zou ik denk ik nu ook doen maar bijvoorbeeld de hal en bij de trap weer niet want dat is weer lastig met afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:03

GerritGekke

Gamechanger

Bij onze grote utiliteitsbouw projecten wordt alleen nog maar gespoten. Resultaat is strak! Nadeel is dat je binnen veelal het e.e.a. moet afplakken. Minder geschikt om in een (kleine) ruimte meerdere kleuren toe te passen, je zit altijd met nevel. Huis tuin en keukengebruikers gebruiken veelal een Wagner, zoals je hier lees. Doet de klus. Daar heb ik geen ervaring mee. Persoonlijk zou ik een professioneel apparaat huren. In ieder geval een systeem waarbij de verfunit niet aan het pistool hangt.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
ligt er aan wat je wilt bereiken; tijdswinst of afwerking?
Spuiten betekend dat je alles goed moet afplakken en dat kost wat moeite, resultaat is wel erg mooi als je er een beetje gevoel voor hebt en op grote vlakken (muur/plafond).
Rollen is makkelijk want “iedereen” kan het en amper afplakken, voor een egale afwerking ben je langer bezig (maar het kan zeker!) per m2.

Ik neem aan dat je al eens hebt opgevraagd wat het kost als een prof het doet en dat te duur vindt? Scheelt een hoop arbeid (afplakken) en ze kunnen het goed (oefening baart kunst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Heb het inderdaad opgevraagd, maar de prijzen die ik te horen krijg zitten allemaal rond de 6000 euro.
Daarom dacht ik zelf het is slimmer om het zelf te doen.
Het zijn veel grote stukken muur, en afplakken zou alleen op de wanden enz moeten.
Dat het op de vloer komt is niet erg.
Maar voor mijn gevoel blijft het een beetje 60% die zeggen rollen en 40% spuiten.
Vind het dus een lastige keuze om te maken en ben bang het met spuiten te verklooien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spuiten, dat maakt het 50-50 :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 20:07
Demiesehv schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:12:
Heb het inderdaad opgevraagd, maar de prijzen die ik te horen krijg zitten allemaal rond de 6000 euro.
Daarom dacht ik zelf het is slimmer om het zelf te doen.
...
Wtf?! Wij waren 5k kwijt (600 kuub huis, boven tot onder gedaan) inclusief glad stucen en spuiten!
Dat was 3 jaar geleden.

Ik zou NOOIT meer rollen. Het afwerkings niveau van spuiten is zo veel beter dat je echt spijt van rollen gaat krijgen, dat ga je altijd blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:48

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kan me de pijnlijke polsen nog herinneren van het rollen. Zou kiezen voor spuiten bij mijn volgende casco huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:43
Ook niet onbelangrijk.

Ik had 500m2 gestucte muren. Die moesten eerst allemaal gegrondeerd worden. Dat is helemaal kut met een kwast/roller.
Ik heb toen met de wagner spuit alles er op gespoten. Ging super snel en niet vermoeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
OverSoft schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:09:
[...]

Wtf?! Wij waren 5k kwijt (600 kuub huis, boven tot onder gedaan) inclusief glad stucen en spuiten!
Dat was 3 jaar geleden.

Ik zou NOOIT meer rollen. Het afwerkings niveau van spuiten is zo veel beter dat je echt spijt van rollen gaat krijgen, dat ga je altijd blijven zien.
Ons huis is 680 kuub, en uitgerekend door 3 spuiters en komen allemaal op dat bedrag ongeveer uit.
Tussen de 6 en 9 euro per m2 inc afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschurma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:09
De kwaliteit van eindresultaat is behoorlijk afhankelijk van de kwaliteit van de ondergrond, oneffenheden kan je niet zomaar 'weg' schilderen. Met rollen en spuiten krijg je een mooi resultaat als je er handig in bent en als je toch al handig bent, gaat rollen ook razendsnel. En huur liever een mooi apparaat als je gaat spuiten, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt😄 maar wat je ook doet, na de bovenverdieping kan je allebei de technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je geen kinderen of huisdieren hebt enzovoort zou ik gaan spuiten. En dan nog zorgen dat je 10 jaar lang geen kinderen of huisdieren krijgt.

Anders rollen. Je krijgt geheid vlekken, slijtage, vetvlekken, huidvetvlekken enz op je muren. Die kan je dan eventueel nog wat aanstippen. Niet te veel, anders krijg je een kleurverschil.

Mocht je vaak in de weer zijn met meubels en je inrichting veranderen zou ik ook gaan rollen, want die meubels enz stoten en schuren ook tegen de muren.

Hangt net vanaf wat voor huis en gezin je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
2 kids in huis van 4 en 6.
1 huisdier en 1 vrouw.
Die regelmatig met spullen beweegt ivm styling 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

Part

Helemaal niets.....

Demiesehv schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:41:
[...]

Ons huis is 680 kuub, en uitgerekend door 3 spuiters en komen allemaal op dat bedrag ongeveer uit.
Tussen de 6 en 9 euro per m2 inc afplakken.
Dus ongeveer 3000 a 4000 euro.

Zelf doen:
500 euro voor het apparaat.
300 euro verf
50 euro af plak materiaal
-250 euro verkoop apparaat (marktplaats)

totaal 600 euro.

Ofwel is een besparing van 2400 tot 3400 euro de moeite om 2 dagen zelf te klussen?
Ivysaur schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:39:
Als je geen kinderen of huisdieren hebt enzovoort zou ik gaan spuiten. En dan nog zorgen dat je 10 jaar lang geen kinderen of huisdieren krijgt.

Anders rollen. Je krijgt geheid vlekken, slijtage, vetvlekken, huidvetvlekken enz op je muren. Die kan je dan eventueel nog wat aanstippen. Niet te veel, anders krijg je een kleurverschil.

Mocht je vaak in de weer zijn met meubels en je inrichting veranderen zou ik ook gaan rollen, want die meubels enz stoten en schuren ook tegen de muren.

Hangt net vanaf wat voor huis en gezin je hebt.
Of je gaat spuiten of rollen maakt voor het bijwerken niets uit.
Met een blokkwast of roller kun je het gewoon bijwerken ook als het gespoten is.

[ Voor 43% gewijzigd door Part op 04-01-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:55
OverSoft schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:09:
[...]

Dat was 3 jaar geleden.

Rollen blijf je altijd zien? Ik weet niet of je wel eens een goede schilder in huis hebt gehad? Die knallen het er als een malle in en je kunt niet eens zien dat het met de roller gesaust is.

@ TS gewoon lekker rollen, krijg je het netjes en kost je niet gek veel geld, alleen wat tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Part schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:33:

Met een blokkwast of roller kun je het gewoon bijwerken ook als het gespoten is.
Ben ik niet met je eens. De spuitstructuur (na stuc) kan je nooit nabootsen en zie je bij lichtinval heel goed, rollen heeft dat veel minder. Onze schilder heeft daarom bij ons gerold en bijwerken kan prima (zeker na een verhuizing altijd nodig). Hiervoor spuitwerk gehad. Ik vind dat mooier, maar de plekjes waren niet goed bij te werken, heeft ertoe geleidt dat ik hele muren opnieuw heb gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frisianstar
drfrisbee schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ben ik niet met je eens. De spuitstructuur (na stuc) kan je nooit nabootsen en zie je bij lichtinval heel goed, rollen heeft dat veel minder. Onze schilder heeft daarom bij ons gerold en bijwerken kan prima (zeker na een verhuizing altijd nodig). Hiervoor spuitwerk gehad. Ik vind dat mooier, maar de plekjes waren niet goed bij te werken, heeft ertoe geleidt dat ik hele muren opnieuw heb gedaan...
Inderdaad, ik werk in de bouw, als er een vlek op een pas gespoten wand is dan moet die hele wand over gespoten worden.
Daarbij vindt zelf ik dat spuitwerk zeer gevoelig is voor vlekken, ligt er aan waarmee je spuit (goedkope latex, verf...), daarbij is de gespoten laag dun en zijn onregelmatigheden in de ondergrond snel te zien.
Spuitwerk kan heel mooi zijn, maar weet waar aan je begint

[ Voor 3% gewijzigd door frisianstar op 04-01-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Part schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:33:
[...]

Dus ongeveer 3000 a 4000 euro.

Zelf doen:
500 euro voor het apparaat.
300 euro verf
50 euro af plak materiaal
-250 euro verkoop apparaat (marktplaats)

totaal 600 euro.

Ofwel is een besparing van 2400 tot 3400 euro de moeite om 2 dagen zelf te klussen?

[...]

Ik denk dat ik toch ga kiezen voor rollen ben gewoon bang dat ik het met spuiten verkloot.
Staat wel een mooi apperaat op marktpkaats de wagner 119 project pro.
Ik heb wel een stuk meer gerekend voor latex heb die van sikkens alphacryl (best geteste 2019) gevonden voor 70 euro per emmer van 10 liter.
En dacht om daar 5 of 6 emmers van te halen.
En 1 emmer van een kleur die op 1 wand komt als contraskleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
Gewoon goede verf halen en benodigdheden, zoals Sikkens Alphacryl Pure Mat SF en meesterhand rollers. En een primer er eerst op. Heb het huis in 2 dagen geschilderd, 1e dag primer 2e dag de pure mat. Professionele schilders bij de buren ziet er net zo goed uit. Wel rugpijn van de plafonds schilderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mierenfokker schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:31:
Gewoon goede verf halen en benodigdheden, zoals Sikkens Alphacryl Pure Mat SF en meesterhand rollers. En een primer er eerst op. Heb het huis in 2 dagen geschilderd, 1e dag primer 2e dag de pure mat. Professionele schilders bij de buren ziet er net zo goed uit. Wel rugpijn van de plafonds schilderen :p
Die verf ga ik halen inderdaad, maar moet ik ook primer gebruiken op een reeds geschilderde muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Demiesehv schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Die verf ga ik halen inderdaad, maar moet ik ook primer gebruiken op een reeds geschilderde muur.
Nee dat hoeft dan niet. Dat scheelt enorm, was ook nog 1 dag vergeten dat ik de hoeken moest kitten (heb nieuwbouwwoning). En vergeet niet een telescoop staaf (weet even niet hoe zo’n ding heet) en van die plastic weggooi bakjes voor in de echte verfbak. Hoef je de verfbakken niet schoon te maken als je gestopt bent.
Verfrollers als je stopt met verven met een vuilniszak omwikkelen en dan dicht tapen. Kun je de volgende ochtend weer verder. Droogt de boel niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ongeacht of je spuit/verft je voorbereiding is nog belangrijk(er) .. een slecht hechtende laag is bladderend verf..dus controleer elk oppervlak op de huidige hechting, en behandel eventueel voor met hechtprimer/ammoniak. (ontvetten) en kit waar nodig .. kiertjes kunnen erg irritant voor het zicht zijn .. hier zit meer werk in ..

Ik denk dat afplakken met spuiten meer werk is .. omdat je alles moet bedekken wat niet geverft moet worden en bij verfen met kwast minder nodig als je de randjes met geduld doet.

spuiten heeft wel als voordeel dat je wellicht in elk "rot" hoekje komt die met kwast/roller lastiger te bereiken is..

maar kosten vs baten ? ach als je 4 a 5 vrienden met een krat bier + huis doet en wat trappen hebt en stelen ben je snel klaar met de hand. zeker als je alles eerst in 1 kleur doet..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
frisianstar schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Inderdaad, ik werk in de bouw, als er een vlek op een pas gespoten wand is dan moet die hele wand over gespoten worden.
Daarbij vindt zelf ik dat spuitwerk zeer gevoelig is voor vlekken, ligt er aan waarmee je spuit (goedkope latex, verf...), daarbij is de gespoten laag dun en zijn onregelmatigheden in de ondergrond snel te zien.
Spuitwerk kan heel mooi zijn, maar weet waar aan je begint
Volgens de schilder/spuiter die nu bij ons bezig is (benieuwd naar het resultaat, alleen nog in donker gezien) komt dat in de bouw ook door de vereisten daar, moet allemaal zo vlug en goedkoop mogelijk.

Voorheen waren de muren gerold, dat was in ieder geval goed te zien, nog hele banen zichtbaar, al zal het soort latex ook uitmaken, nu is er Sigma superlatex op gespoten.
Pagina: 1