Ik zoek een goede host voor een webshop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05-2024
Goedenavond, ik zoek een goed hostingbedrijf voor mijn webshop. Niet gezegend met veel kennis van hosting, zit ik nu bij een budgethost. Echter wil daar z.s.m weg omdat de service en de techniek er ronduit belabberd zijn, en ik me tegenwoordig (vaker dan me lief is) de haren uit mijn kop trek van frustratie. Ik zoek; managed Wordpress bij een betrouwbare tent met goede support, goede up-time en mogelijkheden als 'terugzetten van backups', en vanzelfsprekend SSL. Foolproof, zeg maar. Ik zou erg graag wat persoonlijke ervaringen horen van mensen met verstand van zaken, en daarvoor zit ik hier denk ik goed. Alvast reuze bedankt!

Software/hardware: ik zit nu bij een budgethost met een klantenservice die permanent op vakantie lijkt te zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb? Google staat vol met reviews. Niet zelden van hostingbedrijven die hun klanten vragen deze te plaatsen, in ruil voor het oplossen van een probleem (zelf helaas ervaring mee).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent niet de eerste en enige tweaker met een webshop, ook niet met deze vraag. Heb je oudere maar nog relevante topics bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Jup, bekeken. En inderdaad; ouder en niet toegespitst op webshops. Zo wil ik (als de boel verder groeit) in de toekomst mogelijk nog een keer een 'sla' afsluiten. Daarom mijn draad: het is het fundament voor de verdere groei en toekomst van mijn webshop, dus ik wil absoluut niet over een nacht ijs gaan. Ik zou super graag wat persoonlijke ervaringen horen van andere webshophouders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Echt elke hostingpartij biedt SSL en support voor Wordpress. Je zegt dat de klantenservice bij je huidige hoster belabberd is, dan kijk je toch gewoon naar grotere partijen? Strato is wat dat betreft volgens mij wel prima bijvoorbeeld en als scaling en mega support je lendenen roeren is Amazon wellicht wel de beste. Ongekend veel mogelijkheden, oneindig schaalbaar en een enorme kennisbank en community online om het allemaal draaiend te houden.

P.S. ik heb zelf alleen ervaring met budgetpartijen en heb een gruwelijke hekel aan Wordpress dus op het vlak van hands on ervaring in die zin kan ik weinig bieden, maar op mijn werk maken we erg veel gebruik van Amazon AWS en ben vooralsnog niets tegengekomen waar je niet uit komt als je de knowledgebase raadpleegt of een vergelijkbaar issue op StackOverflow o.i.d. opzoekt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Wintervacht schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:05:
Echt elke hostingpartij biedt SSL en support voor Wordpress. Je zegt dat de klantenservice bij je huidige hoster belabberd is, dan kijk je toch gewoon naar grotere partijen? Strato is wat dat betreft volgens mij wel prima bijvoorbeeld en als scaling en mega support je lendenen roeren is Amazon wellicht wel de beste. Ongekend veel mogelijkheden, oneindig schaalbaar en een enorme kennisbank en community online om het allemaal draaiend te houden.

P.S. ik heb zelf alleen ervaring met budgetpartijen en heb een gruwelijke hekel aan Wordpress dus op het vlak van hands on ervaring in die zin kan ik weinig bieden, maar op mijn werk maken we erg veel gebruik van Amazon AWS en ben vooralsnog niets tegengekomen waar je niet uit komt als je de knowledgebase raadpleegt of een vergelijkbaar issue op StackOverflow o.i.d. opzoekt.
Dank voor je antwoord. Natuurlijk bieden alle hostingpartijen SSL e.d.... waar het mij vooral om gaat zijn Up-time, veiligheid en servicelevel. Als in; word je goed (en snel) geholpen als de boel onverhoopt down gaat vanwege een plugin-crash, update, hackpoging, DDOS of whatever... Om het maar even kort te houden: ook ik weet van veel van een beetje, en van een beetje erg veel. Helaas valt Hosting daar niet onder. Nou ja, 'ervaringsdeskundige'..... Tegen wil en dank. Ik wil heel erg graag wat meer peace of mind wat dit aangaat. U zegt 'Strato' of 'Amazon'..... Dank.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
knopi schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:40:
Goedenavond, ik zoek een goed hostingbedrijf voor mijn webshop. Niet gezegend met veel kennis van hosting, zit ik nu bij een budgethost. Echter wil daar z.s.m weg omdat de service en de techniek er ronduit belabberd zijn, en ik me tegenwoordig (vaker dan me lief is) de haren uit mijn kop trek van frustratie
Weet je wel zeker dat het aan de techniek ligt? Ik heb in mijn tijd bij een hostingbedrijf een heleboel verontwaardigde klanten gesproken die allemaal zeker wisten dat het aan de techniek lag. De melding "gebruikersnaam en of wachtwoord incorrect" is overduidelijk een grote storing. En zo heb ik legio voorbeelden van loodgieters, tegelzetters, mindfulness hippies en genealogen gesproken die overtuigd waren van het falen van de techniek, niemand die ook maar één moment dacht dat ze misschien zelf iets fout deden.
Wintervacht schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:05:

[...] ben vooralsnog niets tegengekomen waar je niet uit komt als je de knowledgebase raadpleegt of een vergelijkbaar issue op StackOverflow o.i.d. opzoekt.
Dat was mijn voornaamste taak dan ook, voor de klant googlen naar een oplossing.
knopi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:32:
[...]

waar het mij vooral om gaat zijn Up-time, veiligheid en servicelevel. Als in; word je goed (en snel) geholpen als de boel onverhoopt down gaat vanwege een plugin-crash, update, hackpoging, DDOS of whatever...
Dat klinkt als een Google klant. Jij doet een update en dan moet je hostingprovider, maar uitzoeken waar het fout is gegaan. Schande dat ze niet al die duizenden websites die ze hosten ook niet elke dag nalopen niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Droefsnoet schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:56:
[...]

Weet je wel zeker dat het aan de techniek ligt? Ik heb in mijn tijd bij een hostingbedrijf een heleboel verontwaardigde klanten gesproken die allemaal zeker wisten dat het aan de techniek lag. De melding "gebruikersnaam en of wachtwoord incorrect" is overduidelijk een grote storing. En zo heb ik legio voorbeelden van loodgieters, tegelzetters, mindfulness hippies en genealogen gesproken die overtuigd waren van het falen van de techniek, niemand die ook maar één moment dacht dat ze misschien zelf iets fout deden.

[...]

Dat was mijn voornaamste taak dan ook, voor de klant googlen naar een oplossing.

[...]

Dat klinkt als een Google klant. Jij doet een update en dan moet je hostingprovider, maar uitzoeken waar het fout is gegaan. Schande dat ze niet al die duizenden websites die ze hosten ook niet elke dag nalopen niet waar?
Dat zijn jouw conclusies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu weet ik niet hoe groot de webshop is, maar WordPress is in mijn ogen niet echt geschikt voor de grotere webshops en zeker op langere termijn moeilijk onderhoudbaar. Aangezien je van hoster ook wilt overstappen, misschien een idee om naar een geschikter platform zoals bijvoorbeeld Magento of een van de alternatieven over te stappen?

@Droefsnoet Ik ken ook genoeg verhalen van mensen die hun webshop bij een hoster hebben neergezet, en omdat de hoster een update of upgrade doet aan hun systemen, of zelfs een migratie, dat dan de website van de klant eruit ligt, of mail opeens kwijt is etcetera en vervolgens de klanten van het kastje naar de muur stuurt. Soms komt dan na een paar dagen de reactie dat het aan de klant ligt, terwijl de hoster initiator is van de update/upgrade/migratie. ;)

Uiteindelijk zijn dan de mail en/of mail weg en niet meer terug te halen, heeft de hoster dus geen fatsoenlijke back-ups op orde en raakt het vervolgens op deze wijze meerdere klanten kwijt. ;) Iets zegt mij dat dit laatste het geval is waarom @knopi naar een andere hoster wilt.

Helaas zitten er dus ook rotte appels tussen. ;)

@knopi Je kunt ook even rondkijken op websites zoals https://www.webhostingtalk.nl/, daar wordt veel meer over diverse hosters gesproken dan hier. Sowieso ook wel knap om een hoster als Amazon te vergelijken met een budget hoster als Strato... :+

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 02:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:53

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je klinkt als iemand die zich beter kan focussen op de content en niet de zaken er omheen. Heb je er nog niet aan gedacht om de webshop te laten bouwen en beheren door een bedrijf ipv dat je daar zelf zorgen over moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:05
[...]
Dank voor je antwoord. Natuurlijk bieden alle hostingpartijen SSL e.d.... waar het mij vooral om gaat zijn Up-time, veiligheid en servicelevel. Als in; word je goed (en snel) geholpen als de boel onverhoopt down gaat vanwege een plugin-crash, update, hackpoging, DDOS of whatever... Om het maar even kort te houden: ook ik weet van veel van een beetje, en van een beetje erg veel. Helaas valt Hosting daar niet onder. Nou ja, 'ervaringsdeskundige'..... Tegen wil en dank. Ik wil heel erg graag wat meer peace of mind wat dit aangaat. U zegt 'Strato' of 'Amazon'..... Dank.
Van bijna alles wat je hier noemt wat fout kan gaan is de host niet verantwoordelijk maar de gebruiker zelf.
Je dient dit zelf te beveiligen met aanvullende modules.
Dat moet je niet bij een host neerleggen.
Updatebeheer is ook iets wat je zelf moet managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:37:
Van bijna alles wat je hier noemt wat fout kan gaan is de host niet verantwoordelijk maar de gebruiker zelf.
Je dient dit zelf te beveiligen met aanvullende modules.
Dat moet je niet bij een host neerleggen.
Updatebeheer is ook iets wat je zelf moet managen.
Hoe is een gebruiker verantwoordelijk voor uptime? Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid at best, waarvan het meeste werk toch echt bij de hoster ligt. Die hoort immers te zorgen dat diens apparatuur bereikbaar is, up-to-date e.d. aan de serverzijde. De klant (al is dat afhankelijk van wat de klant afneemt bij de hoster) is dan op applicatieniveau vaak verantwoordelijk, al kan die niet altijd bij de (fout)logs.

Waar de klant voor verantwoordelijk is, is ook maar net wat er afgesproken is en waar de klant dus voor betaald, dus is vooral een aanname die je nu doet. Voor de uptime heb ik net toegelicht waarom, om een voorbeeldje te noemen. Je kent de details verder ook niet, dus om op een internet forum te gaan roepen dat het waarschijnlijk de fout van de TS is, vind ik wat kort door de bocht.

Imo is dat ook iets wat los staat van de vraag van de TS; die zoekt een andere hoster en vraagt wat een goede hoster is. Als jij een adviestopic start omdat je op zoek bent naar een nieuwe/andere auto, zou je dan ook toelichten wat de vorige auto is en hoe hij er dan mee om is gegaan? :? Dat staat dan toch geheel buiten kijf?

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:42:
[...]
Hoe is een gebruiker verantwoordelijk voor uptime? Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid at best, waarvan het meeste werk toch echt bij de hoster ligt. Die hoort immers te zorgen dat diens apparatuur bereikbaar is, up-to-date e.d. aan de serverzijde. De klant (al is dat afhankelijk van wat de klant afneemt bij de hoster) is dan op applicatieniveau vaak verantwoordelijk, al kan die niet altijd bij de (fout)logs.

Waar de klant voor verantwoordelijk is, is ook maar net wat er afgesproken is en waar de klant voor betaald, dus is vooral een aanname die je nu doet. Voor de uptime heb ik net toegelicht waarom, om een voorbeeldje te noemen. Je kent de details verder ook niet, dus om op een internet forum te gaan roepen dat het waarschijnlijk de fout van de TS is, vind ik wat kort door de bocht.
de uptime niet
wat ik wil zeggen is dat je niet van een host kan verwachten dat ze je gaan helpen als je geddost wordt
plugins crashen je updatebeheer niet op orde hebt.. etc...

dat is niet de corebusiness van een host

daar zijn webdesigners voor
en het lijkt dat TS eerder op zoek is naar een dergelijke partij die er tussen gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knopi
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:21:
Nu weet ik niet hoe groot de webshop is, maar WordPress is in mijn ogen niet echt geschikt voor de grotere webshops en zeker op langere termijn moeilijk onderhoudbaar. Aangezien je van hoster ook wilt overstappen, misschien een idee om naar een geschikter platform zoals bijvoorbeeld Magento of een van de alternatieven over te stappen?

@Droefsnoet Ik ken ook genoeg verhalen van mensen die hun webshop bij een hoster hebben neergezet, en omdat de hoster een update of upgrade doet aan hun systemen, of zelfs een migratie, dat dan de website van de klant eruit ligt, of mail opeens kwijt is etcetera en vervolgens de klanten van het kastje naar de muur stuurt. Soms komt dan na een paar dagen de reactie dat het aan de klant ligt, terwijl de hoster initiator is van de update/upgrade/migratie. ;)

Uiteindelijk zijn dan de mail en/of mail weg en niet meer terug te halen, heeft de hoster dus geen fatsoenlijke back-ups op orde en raakt het vervolgens op deze wijze meerdere klanten kwijt. ;) Iets zegt mij dat dit laatste het geval is waarom @knopi naar een andere hoster wilt.

Helaas zitten er dus ook rotte appels tussen. ;)

@knopi Je kunt ook even rondkijken op websites zoals https://www.webhostingtalk.nl/, daar wordt veel meer over diverse hosters gesproken dan hier.
Dank voor de reactie en de link. 🙂👍
Laat ik het houden op waardeloze communicatie, en simpele praktische zaken (die aantoonbaar hun fout zijn) niet willen toegeven. Maar goed, deze host was een budgettaire keuze vanuit een startend bedrijfje. En alhoewel je daar uiteraard geen wonderen van mag verwachten, is het tijd om voorwaarts te gaan. Al doende leert men.... En heb ik ook geleerd wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:44:
de uptime niet
wat ik wil zeggen is dat je niet van een host kan verwachten dat ze je gaan helpen als je geddost wordt
DDoS aanvallen zijn er in verschillende soorten en maten, bij een DDoS verwacht ik dus zeker wel hulp van de hoster in het afweren van de aanval en minstens naar duwtjes in de juiste richting om het zelf op te kunnen lossen als het wel aan de webapplicatie ligt.
Nogmaals, updates zijn op verschillende lagen nodig, een ervan is wel degelijk de verantwoordelijkheid (het OS niveau) van de hoster als de klant geen VPS of dedicated machine afneemt.

Of zou jij elke klant toegang geven tot het OS om daarvoor updates te laten doen, zodat Nginx/Apache/PHP/you name it altijd op de laatste versie draait, ondanks dat de klant daar niet voor betaald? ;) Mag hopen van niet. ;)
Een gedeelte is dus wel degelijk core-business van de host, zeker als de hoster eentje is die zichzelf hoster wilt noemen, anders krijgt een hoster van mij per direct het predicaat prutser mee. Als je denkt dat het niet (onderdeel is van) de core-business van een hoster, mag ik hopen dat je niet zelf eigenaar bent van een webhoster of er werkt, want dan weet je duidelijk niet wat je voor diensten levert, danwel wat je onderhoudt of wat de verantwoordelijkheden zijn.
en het lijkt dat TS eerder op zoek is naar een dergelijke partij die er tussen gaan zitten.
Nee dus, die doen exact dat, het design van een website, nothing more, nothing less. Een designer is by no means verantwoordelijk voor om een website technisch gezien draaiende te houden, dat zijn de systeembeheerders van de hoster, in samenwerking met de (programmeurs van de) klant.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:50:
in samenwerking met de (programmeurs van de) klant.
en laat ik daar nu net op doelen
dat je dat stukje dus kunt uitbesteden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knopi
boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:44:
[...]

de uptime niet

Ik wil niet bijdehand doen; maar hoe gaat een webdesigner helpen als je geddost bent? Een nieuwe website bouwen? Daarvoor zijn weer services als Cloudflare. En verder: er zijn toch ook hosts die backups als een service aanbieden? Verder klopt je eerste aanname deels: ik heb de boel (als niet webdesigner) autodidactisch opgebouwd en enigszins grootgebracht. Beveiliging is op orde via externe partij. Nu de boel groeit, wil ik van host veranderen. Verder begrijp ik ook de opmerkingen over Magento e.d: man, het liefst zou ik alles uit handen geven en me enkel nog richten op de content en de business! Maar er is ook nog zoiets als een budget. En een portemonnee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
knopi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:59:
[...]

Ik wil niet bijdehand doen; maar hoe gaat een webdesigner helpen als je geddost bent? Een nieuwe website bouwen? Daarvoor zijn weer services als Cloudflare. En verder: er zijn toch ook hosts die backups als een service aanbieden? Verder klopt je eerste aanname deels: ik heb de boel (als niet webdesigner) autodidactisch opgebouwd en enigszins grootgebracht. Beveiliging is op orde via externe partij. Nu de boel groeit, wil ik van host veranderen. Verder begrijp ik ook de opmerkingen over Magento e.d: man, het liefst zou ik alles uit handen geven en me enkel nog richten op de content en de business! Maar er is ook nog zoiets als een budget. En een portemonnee....
die gaat je helpen om dat te voorkomen door bijvoorbeeld iets als cloudfare te implementeren of een andere laag er overheen te zetten
maar een webdesigner die verstand van security heeft kan het design ook aanpassen waardoor je hier minder gevoelig voor wordt etc...

ik zou persoonlijk de hosting puur de hosting laten verzorgen
en dat kan goedkoop
en de rest er zelf omheen bouwen wat je dus ook kan uitbesteden

dat probeer ik te vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:58:
en laat ik daar nu net op doelen
dat je dat stukje dus kunt uitbesteden
Maar dat is slechts een ingrediënt van de taart. ;)
boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:06:
die gaat je helpen om dat te voorkomen door bijvoorbeeld iets als cloudfare te implementeren of een andere laag er overheen te zetten
maar een webdesigner die verstand van security heeft kan het design ook aanpassen waardoor je hier minder gevoelig voor wordt etc...

en dat kan goedkoop

Whut? Met het design een DDoS afslaan? Sorry, maar nee. Je weet duidelijk niet van de klok en klepel en denkt dat alles onder 'webdesign' valt. Security zou geen ding moeten zijn voor een designer/ontwerper. Voor de systeembeheerders, programmeurs en devops engineers des te meer! Je kunt iemand die zijn eigen shop beheert ook zeker niet met een kluitje het riet in sturen, maar dat is wél wat budget hosters doen. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:06:
[...]
Maar dat is slechts een ingrediënt van de taart. ;)
[...]
Whut? Met het design een DDoS afslaan? Sorry, maar nee. Je weet duidelijk niet van de klok en klepel. Security zou geen ding moeten zijn voor een designer/ontwerper. De systeembeheerders, programmeurs en devops engineers des te meer! Je kunt iemand die zijn eigen shop beheert ook zeker niet met een kluitje het riet in sturen, maar dat is wél wat budget hosters doen. ;)
dat weet ik wel
en er zijn tig verschillende manieren waar op een ddos kan plaats vinden en het hoeft niet eens door een bewuste aanval of hack te komen

een kleine webshop op een kleine host kan al hinder ondervinden van indexerende zoekmachines of instanties als tweakers pricewatch bijv.
wat een aanval of hack kan lijken en het helemaal niet is

er zijn legio zaken die met design te voorkomen of verhelpen zijn

denk aan de belasting van de databases en manier van raadplegen daarvan.

en de manier waarop de indexaties kunnen plaats vinden.

dit soort dingen gaat bijv. cloudfare allemaal niet voorkomen
en kan het zelfs erger maken..

dus je webdesign is hier van hele grote invloed op

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 02-01-2020 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb goede ervaringen met Vimexx. Geweldige klantenservice, goede uptime, gunstige tarieven, goede tutorials/guides, et cetera. Hier een link naar mijn GTMetrix rapport van mijn
Ja, het is allemaal wordpress met wat plugins. :)

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 02-01-2020 20:18 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:06:
[...]

en dat kan goedkoop

Naar mijn weten (maar corrigeer me gerust als ik ernaast zit) kan een webdesigner een aantal zaken scripttechnisch afschermen, zaken als 'Salt' inbakken voor wachtwoorden, en nog zo wat zaken. Maar Cloudflare wordt toch niet in een webdesign verwerkt? Zoals ik al zei: beveiliging heb ik een partij voor die dat voor mij regelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:15:
dat weet ik wel
en er zijn tig verschillende manieren waar op een ddos kan plaats vinden en het hoeft niet eens door een bewuste aanval of hack te komen

een kleine webshop op een kleine host kan al hinder ondervinden van indexerende zoekmachines of instanties als tweakers pricewatch bijv.
wat een aanval of hack kan lijken en het helemaal niet is

er zijn legio zaken die met design te voorkomen of verhelpen zijn

denk aan de belasting van de databases en manier van raadplegen daarvan.

en de manier waarop de indexaties kunnen plaats vinden.

dit soort dingen gaat bijv. cloudfare allemaal niet voorkomen
en kan het zelfs erger maken..

dus je webdesign is hier van hele grote invloed op
Euh, lees mijn bericht even terug tot het kwartje valt; (web)design is een onderdeel, niet het geheel.

@Frozen Op mijn tablet gaat jouw site een beetje heel erg stuk... :X

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:18:
[...]
Euh, lees mijn bericht even terug tot het kwartje valt, (web)design is een onderdeel, niet het geheel.
natuurlijk is dat een onderdeel..
maar de vraag is hier

of TS op zoek is naar een andere host en denkt dat alle problemen dan opgelost worden

of misschien gedeeltelijk problemen heeft die worden veroorzaak door gebrekken op een ander gebied en dus niet met een andere host gaan worden opgelost..

dat is waar ik op probeer te wijzen..

met design kun je zo veel doen

en een groeiende webshop daar moet aan gesleuteld blijven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@boyette Zover ik lees is de webshop van @knopi de hoster ontgroeid en te groot voor hen om een site als die van @knopi te hosten; daar gaat het design aanpassen niet opeens alles magisch oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:25:
@boyette Zover ik lees is de webshop van @knopi de hoster ontgroeid en te groot voor hen om een site als die van @knopi te hosten.
dat zou kunnen
maar het een sluit het ander niet uit
en het kan een combinatie van beiden zijn

dat behoeft meer data om te kunnen duiden waar de problemen zitten en door veroorzaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dat gaf ik een half uur geleden al aan, maar is geen antwoord op de vraag van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:18:
[...]
Euh, lees mijn bericht even terug tot het kwartje valt; (web)design is een onderdeel, niet het geheel.

@Frozen Op mijn tablet gaat jouw site een beetje heel erg stuk... :X
offtopic:
Doe ik expres, tablets zijn zo 2019. Nee even serieus, ik heb hem getest met mijn iPad Pro zonder problemen. Kan je wat screenshots sturen via DM aub? :)
Anders kan me ook ff een mailtje sturen als dat makkelijker is:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

offtopic:
Heb net wat geüpload, dus daarom doet de website even gek, iets met cache ;) Maar het was niet het doel om te highjacken, maar ik ben erg tevreden met Vimexx. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 02-01-2020 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Frozen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:34:
[...]
offtopic:
Doe ik expres, tablets zijn zo 2019. Nee even serieus, ik heb hem getest met mijn iPad Pro zonder problemen. Kan je wat screenshots sturen via DM aub? :)

***members only***
mijn browser kan er ook geen samenhangend geheel van brouwen

dde40.css:1 Failed to load resource: net::ERR_HTTP2_CLIENT_REFUSED_STREAM
VM21:1 Uncaught ReferenceError: WebFont is not defined
at <anonymous>:1:1
at t.activateScript (rocket-loader.min.js:1)
at rocket-loader.min.js:1
at t.run (rocket-loader.min.js:1)
at HTMLScriptElement.<anonymous> (rocket-loader.min.js:1)
e-202001.js:1 Failed to load resource: net::ERR_CONNECTION_REFUSED
/elementor-6961/:1 Failed to load resource: the server responded with a status of 404 ()
dde40.css:1 GET https://astronautech.com/wp-content/cache/minify/dde40.css net::ERR_ABORTED 400

[ Voor 41% gewijzigd door boyette op 02-01-2020 03:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knopi
[...]
offtopic:

***members only***
Offtopic: 'Raketgeleerde'........ Wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

knopi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:37:
[...]

Offtopic: 'Raketgeleerde'........ Wauw!
Dit is hoe het admin paneel bij Vimexx eruit ziet: https://i.imgur.com/H1TekGP.png
Dit is hoe een klantencontact gaat, binnen 5 uur antwoord op 1 januari (feestdag): https://i.imgur.com/3va84Vx.png

Hier hebben ze handleidingen: https://www.vimexx.nl/hel...ale-wordpress-handleiding

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 02-01-2020 03:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:40
Ik zit zelf nu ook al een aantal jaren bij Vimexx en ben er behoorlijk positief over. Niet alleen zijn ze prijstechnisch zeer interessant, vooral als je niet veel eisen hebt, ook de snelheden en vooral klantenservice ben ik erg tevreden over. Chat reageren ze vrijwel meteen op, tickets binnen een paar uur max. Je kan zelfs via support regelen dat je bijv. een aangepast VPS-pakket krijgt, afgestemd op je wensen. Voor een "budget" host vind ik dat toch erg netjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:18
CH4OS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:50:
Nogmaals, updates zijn op verschillende lagen nodig, een ervan is wel degelijk de verantwoordelijkheid (het OS niveau) van de hoster als de klant geen VPS of dedicated machine afneemt.

Of zou jij elke klant toegang geven tot het OS om daarvoor updates te laten doen, zodat Nginx/Apache/PHP/you name it altijd op de laatste versie draait, ondanks dat de klant daar niet voor betaald? ;) Mag hopen van niet. ;)
Als ex-hoster kan ik zeggen hoe wij de updates deden afhandelen:
elke week (of eerder indien nodig) werden de updates gedraaid en werden alle patches uitgevoerd.
Dus het OS, mail-applicaties, apache, Mysql, etc.
Kon je applicatie daar niet mee omgaan pech gehad.

Begin vorig jaar hadden we, uiteraard na duidelijke communicatie, de legancy support van PHP 5.6 eruit gegooid toen ie EOL ging. De default was toen al een tijd PHP 7.2.

De reden waarom we daar zo strak op zaten was vrij simpel: We kregen vaak genoeg een geautomatiseerde aanval over ons heen ongeveer een paar dagen nadat de patches er waren!

Een van onze klanten was daar heel blij mee. Hij had 2 sites, 1 bij ons, 1 bij een ander.
De site bij de ander werd geraakt, die bij ons niet omdat wij wel de patches geinstalleerd hadden.

[ Voor 16% gewijzigd door hackerhater op 02-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipe annie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 13:57
Hoi Knopi,

Vanuit een hobbie project ben ik zelf een tijdje bezig met een ecommerce platform. In eerste instantie zat ik bij een budget hosting waarbij ik ook tegen problemen aanliep (vooral site snelheid was een issue) en grote aantallen producten uploaden naar de site werkte ook niet (meer).

Ik zit momenteel bij Antagonist. Nog steeds een budget hosting, maar wel snel en betrouwbaar. Daarnaast kan je ook veel instellen in de back-end van de hosting. Nadeel is wel dat je ze niet kan bellen en ze geen chat support hebben. Dus als je vaak service nodig hebt kan dat een probleem zijn.

De keuze voor een hosting partij is wel erg afhankelijk van hoe groot je ecommerce website is/gaat worden. Wanneer je veel bezoekers verwacht of zware processen draait zal je misschien naar een VPS of Cloud hosting moeten gaan kijken. Daar hangt wel een prijskaartje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]
Dank voor je antwoord. Natuurlijk bieden alle hostingpartijen SSL e.d.... waar het mij vooral om gaat zijn Up-time, veiligheid en servicelevel. Als in; word je goed (en snel) geholpen als de boel onverhoopt down gaat vanwege een plugin-crash, update, hackpoging, DDOS of whatever...
Dan moet je zoeken naar een hosting met goede SLA én een systeembeheerder/programmeur.
De hosting is niet verantwoordelijk voor jouw gemaakte fouten. Voor problemen die door jou veroorzaakt zijn zullen ze vast wel een helpende hand kunnen uitsteken (hoogstwaarschijnlijk tegen uurtarief). Maar als je zelf onervaren bent, zou het handig zijn om een systeembeheerder / programmeur te regelen.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 02-01-2020 10:20 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:47
[...]
Doe ik expres, tablets zijn zo 2019. Nee even serieus, ik heb hem getest met mijn iPad Pro zonder problemen.
code:
1
2
3
Laden voor het <script> met bron ‘https://static.cloudflareinsights.com/beacon.min.js’ is mislukt. astronautech.com:43:1
TypeError: t is null particles.min.js:9:22396
TypeError: this.DOM.el is null 92435.js:9:386

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07

TDB

Zelf al jaren ervaring met deheeg.nl Erg tevreden over: goede helpdesk, SSL, wordpress supersimpel om te installeren, goed uptime.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:36:
[...]

mijn browser kan er ook geen samenhangend geheel van brouwen

dde40.css:1 Failed to load resource: net::ERR_HTTP2_CLIENT_REFUSED_STREAM
VM21:1 Uncaught ReferenceError: WebFont is not defined
at <anonymous>:1:1
at t.activateScript (rocket-loader.min.js:1)
at t.run (rocket-loader.min.js:1)
at HTMLScriptElement.<anonymous> (rocket-loader.min.js:1)
e-202001.js:1 Failed to load resource: net::ERR_CONNECTION_REFUSED
/elementor-6961/:1 Failed to load resource: the server responded with a status of 404 ()
dde40.css:1 GET https://astronautech.com/wp-content/cache/minify/dde40.css net::ERR_ABORTED 400
Inderdaad, firefox hier laat ook een site zonder opmaak zien.

Ik zit zelf bij Neostrada en bevalt mij goed. Support is lekker snel en instellen van O365 voor mijn mail hebben zij gedaan :)
Ik heb maar een simpele site, dus of ze erg goed zijn met veel traffic en webshops weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 02-01-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:47
@knopi Je ziet wel aan het voorbeeld van @Frozen, hoe goed je hoster ook is, het begint bij jezelf ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 21:19
De webshop die ik beheer heb ik ook bij Vimex draaien. Dit is een Wordpress site icm Woocommerce en ik (of klanten) hebben daar nooit problemen mee. Voorheen zaten we bij Antagonist, maar die vonden we te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 11:59
Wat houdt je tegen om je site en shop te laten hosten door Wordpress zelf? Dan zit je met je software zo dicht mogelijk bij de software ontwikkelaar als maar mogelijk is. Bij verstoringen zal de verstoring een hogere prioriteit krijgen, dit is immers hun corebusiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SpudNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:51:
Wat houdt je tegen om je site en shop te laten hosten door Wordpress zelf? Dan zit je met je software zo dicht mogelijk bij de software ontwikkelaar als maar mogelijk is. Bij verstoringen zal de verstoring een hogere prioriteit krijgen, dit is immers hun corebusiness.
Ik zou niet snel een site willen hosten die in het buitenland gehost is, en support heeft in een andere tijdszone.
En ik ben benieuwd of WordPress ook een SLA levert?

De Corebusiness is vooral het hosten van sites, en niet webwinkels via WooCommerce. Voor beide fronten geldt een andere SLA.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 02-01-2020 10:56 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Laatst online: 11-05 07:32
Misschien dat Hostnet iets voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SpudNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:51:
Je kunt bij WordPress zelf weinig plugins installeren. Ik vermoed dat @knopi gebruik maakt van WooCommerce. Ik kan mij voorstellen dat dergelijke plugins de site veel zwaarder maken dan dat WordPress voor bedoeld is, als blogging platform. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 11:59
Wordpress biedt zelf e-commerce oplossingen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 19:30
TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:45
Danny.G schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:35:
Ik zit zelf nu ook al een aantal jaren bij Vimexx en ben er behoorlijk positief over. Niet alleen zijn ze prijstechnisch zeer interessant, vooral als je niet veel eisen hebt, ook de snelheden en vooral klantenservice ben ik erg tevreden over. Chat reageren ze vrijwel meteen op, tickets binnen een paar uur max. Je kan zelfs via support regelen dat je bijv. een aangepast VPS-pakket krijgt, afgestemd op je wensen. Voor een "budget" host vind ik dat toch erg netjes. :)
Hier nog een Vimexx gebruiker.
Eigenlijk sluit ik mij aan bij de meningen van de andere Vimexx gebruikers.

Ik ben heel tevreden over ze, prijstechnisch vind ik ze fijn. Qua Support vind ik ze ook ideaal, niet dat ik vaak nodig heb maar ze zijn heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-03 19:00
Ik heb zeer goede ervaringen met WPengine (draaien 10 websites op). Managed WP hosting met 1-click back-ups (terugzetten), staging en super support via chat. Kost wat maar dan heb je ook wat!

Overige websites heb ik op Antagonist draaien, ook erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
Anders even kijken bij Savvii (https://www.savvii.com/nl/). Bedrijf richt zich enkel en alleen op het hosten van WordPress websites. Weliswaar een stuk duurder dan Vimexx, maar daar in tegen krijg je er wel weer een staging-omgeving bij om het e.e.a. te testen, en wordt alles (incl. WordPress) up-to-date gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 10-05 20:08
Wat is je budget? Denk dat dat erg belangrijk is. Ik ken zoveel goede, variërend tussen de 30 en 500 euro per maand. Wat is je budget, wat zijn jouw requirements? Draai je wordpress of woocommerce. Heb je 1 project op meerdere? Hoeveel php workers heb je nodig? hoe belangrijk is site speed voor jou? En zo heb ik nog wel 100 vragen :) Heb zelf verschillende projecten en sommige komen uit de voeten met een simpele hoster voor andere betaal ik 250 euro in de maand die zijn veel, veel , veeleisender.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik zit al vele jaren, als hosting afnemer en als hosting reseller, bij Antagonist.
In 1 woord geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Voor wat mijzelf betreft: dank voor alle reacties. Ik wist dus serieus niet dat er (financieel enigszins bereikbare) partijen bestonden als Savvii (ik kwam bij hun uit na een reactie in deze draad) die met hun hosting veiligheid en snelheid volledig uit handen kunnen nemen. Geen 'doe het zelven' meer op dat gebied voor mij. Ik denk dan ook dat ik daar binnenkort eens ga babbelen, zodat ik me op de content en de shop kan gaan richten. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 10-05 20:08
knopi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:19:
Voor wat mijzelf betreft: dank voor alle reacties. Ik wist dus serieus niet dat er (financieel enigszins bereikbare) partijen bestonden als Savvii (ik kwam bij hun uit na een reactie in deze draad) die met hun hosting veiligheid en snelheid volledig uit handen kunnen nemen. Geen 'doe het zelven' meer op dat gebied voor mij. Ik denk dan ook dat ik daar binnenkort eens ga babbelen, zodat ik me op de content en de shop kan gaan richten. 🙂
Maar wat wil je uitgeven per maand? Als je dat eens verteld kunnen we je een veel beter advies geven. Dan een promo praatje :).

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
stftweaker schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Maar wat wil je uitgeven per maand? Als je dat eens verteld kunnen we je een veel beter advies geven. Dan een promo praatje :).
Liefst beneden de €100 p.m....
Pagina: 1