Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemene vraag over slimme thermostaat met radiatorknoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
Ik heb misschien wel een domme vraag over slimme ( 8)7 ) thermostaten waar ik in andere topics geen duidelijk antwoord op vindt.

In onze badkamer hebben we een thermostaat die de verwarmingsketel aanstuurt. De radiatoren in de andere kamers zitten op datzelfde circuit. Het probleem is dat de (relatief kleine) badkamer snel opwarmt waardoor de thermostaat ook snel uitvalt en bijgevolg de andere kamers niet opwarmen. Het is ook vrij dom om 2 verdiepingen op te warmen terwijl ik gewoon in mijn bureautje een dag remote werk.

Een slimme thermostaat in de badkamer en radiatorknoppen in de andere ruimtes lijken wel de oplossing, maar:
1. als ik warmte vraag in de bureau, zal die radiatorknop dan een signaal geven aan de thermostaat om de verwarmingsketel te laten draaien ?
2. Is de thermostaat in de badkamer voldoende, of moet er ook op die radiator nog een (slimme) knop komen ? Want anders wordt die radiator hoe dan ook warm ??

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Waarom zit de thermostaat op de badkamer? Verplaats deze gewoon naar het hoofdverblijf.

Als je een systeem met gestuurde radiatorknoppen neemt heb je geen thermostaat meer, maar een bedieningspaneel.

[ Voor 39% gewijzigd door jeroen3 op 01-01-2020 22:33 ]

• lupus9537
jeroen3 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:32:
Waarom zit de thermostaat op de badkamer? Verplaats deze gewoon naar het hoofdverblijf.
Op het gelijkvloers hebben we vloerverwarming met een aparte thermostaat, hier is er dus geen probleem.
Als je een systeem met gestuurde radiatorknoppen neemt heb je geen thermostaat meer, maar een bedieningspaneel.
Hoe wordt dan de verwarmingsketel ingeschakeld ?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Met een ketelmodule.
Bijvoorbeeld: Draadloze OpenTherm module - R8810A1018

• lupus9537
Ik veronderstel dat het hierover gaat ? https://energiebesparen.h...nTherm-module-R8810A1018/

Ik denk niet dat onze verwarmingsketel opentherm ondersteunt, en die module lijkt me eigen aan evotouch te zijn ? Ik vond evotouch nogal prijzig, dus keek ik vooral naar Tado of Netatmo. Op die websites vond ik niet echt een module, maar is het blijkbaar de thermostaat die aan de "traditionele" bedrading wordt gehangen:
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat