Ik heb de volgende setup in elkaar gezet
Het RAM geheugen is nieuw de rest 2e hands.
Er zitten vier RAM sloten op het moederbord,
Channel A DDR4-4 DDR4-2
Channel B DDR4-3 DDR4-1
Als ik 1 of 2 modules in slots DDR4-4 DDR4-2 stop dan post het moederbordo en kan ik verder
Als ik 1 of 2 modules in slots DDR4-3 DDR4-1 stop dan post het moederbord niet en begint de cpu fan harder en zachter te blazen (veel harder ook als normaal) en blijft de led op het moederbord knipperen en na een seconden of 10 lange piepen uit de buzzer.
Heb de CPU er al eens afgehad kijken of er pinnetjes verbogen waren ofzo niks aan te zien alles zit goed.
Heb contact gehad met de verkoper van het moederbord en deze zegt dat hij 4 gelijke RAM modules erin heeft gehad zonder problemen.
Heb ik gewoon pech dat Channel B defect is van het moederbord of doe ik iets fout?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 123,50 | € 123,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z370M DS3H (rev 1.0) | € 121,- | € 121,- |
2 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFS8266 | € 57,99 | € 57,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,49 |
Het RAM geheugen is nieuw de rest 2e hands.
Er zitten vier RAM sloten op het moederbord,
Channel A DDR4-4 DDR4-2
Channel B DDR4-3 DDR4-1
Als ik 1 of 2 modules in slots DDR4-4 DDR4-2 stop dan post het moederbordo en kan ik verder
Als ik 1 of 2 modules in slots DDR4-3 DDR4-1 stop dan post het moederbord niet en begint de cpu fan harder en zachter te blazen (veel harder ook als normaal) en blijft de led op het moederbord knipperen en na een seconden of 10 lange piepen uit de buzzer.
Heb de CPU er al eens afgehad kijken of er pinnetjes verbogen waren ofzo niks aan te zien alles zit goed.
Heb contact gehad met de verkoper van het moederbord en deze zegt dat hij 4 gelijke RAM modules erin heeft gehad zonder problemen.
Heb ik gewoon pech dat Channel B defect is van het moederbord of doe ik iets fout?
[ Voor 0% gewijzigd door ComTech op 02-01-2020 09:54 . Reden: Aantal ram geheugen aangepast ]