Kleine versterker aangestuurd door AVR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansjeUit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik zoek een?
Kleine versterker

Wat is je budget?
Hangt beetje af van de uiteindelijke oplossing, maar zou blij zijn als het niet ver boven de 100 euro uitkomt. Wil op termijn AVR gaan vervangen en dan wordt deze extra versterker waarschijnlijk overbodig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Twee extra bedrade speakers te gebruiken voor het afspelen van muziek in de woonkamer die nu niet aangesloten zijn op de versterkte uitgangen van de AVR (Denon X3000). Er zijn nog tulpuitgangen die ik kan gebruiken, maar dat signaal moet wel versterkt worden. Bij voorkeur wordt deze versterker ingeschakeld door activatie van het signaal door de AVR. Speakers worden niet gebruikt in de 7.1 opstelling voor audio bij beeld.

Wat heb je zelf al gevonden?
Duizenden versterkers, maar zoek vooral iets simpels om een jaartje of twee te kunnen gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Bij voorkeur wordt deze versterker ingeschakeld door activatie van het signaal door de AVR.
Wat je hiermee bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat de versterker automatisch moet inschakelen op het moment dat er een signaal komt op de Zone 2 outputs?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansjeUit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
De Denon heeft ook een 12v trigger uitgang. Deze kan, voor zover ik kan opmaken uit de manual, zo worden ingesteld dat die inschakelt als je Zone 2 gebruikt.

Je zou op zoek kunnen gaan naar een versterker die hier ondersteuning voor heeft. Ik weet zelf niet heel veel van wat er allemaal te koop is, maar ik heb bijvoorbeeld de Parasound Zamp V.3 gevonden die zowel getriggered kan worden door een audiosignaal als door een 12v signaal.

Of je gebruikt iets als een AUDIOPHONICS Trigger 12V 230V Slave Power Supply Device om een versterker naar keuze in te schakelen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:27
Als de trigger niet al te belangrijk is, zou je eens naar een nobsound mini kunnen kijken.

€ 15,79 36%OFF | 2019 Nobsound Mini Bluetooth 5.0 Digitale Versterker Hifi Stereo Draadloze Audio Ontvanger Power Amp 50W + 50W Auto geluid Versterkers
https://a.aliexpress.com/p3NtZzfNp