Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik heb nu de Pioneer VSX-S510 maar die lijkt met mijn Philips OLED55408 niet surround via ARC te ondersteunen. Ik vermoed dat ik een versterker met ATMOS ondersteuning nodig heb daarvoor en was aan het kijken naar een soortgelijk nieuwer model, maar dan wil ik wel zeker weten dat surround daar wel opwerkt met Netflix, Disney+ etc via smart apps op de tv en geluid via ARC naar de versterker.
Klopt mijn aanname dat die versterker wel helpt en is het een goede keuze voor een budget van 300-450 euro?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als surround via ARC niet werkt, ligt het probleem nagenoeg altijd bij beperkingen van de tv. Ik ga er dus vanuit dat een nieuwe receiver je probleem niet gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. En qua passieve subwoofer: die combi ga je niet vinden. Sowieso is het aantal receivers dat nog een passieve sub ondersteunt op 1 hand te tellen.
Surround via ARC werkt meestal wel, maar Atmos moet door je TV ondersteund worden, EN de bron moet het meesturen. Dat laatste laat ook te wensen over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
de gelinkte versterker ondersteund als ik het goed las wel een passieve sub. Qua tv ondersteuning, die is net nieuw en de content komt van de apps. Zodra ik iets anders dan stereo via de HDMI wil sturen komt er een soort digitale ruis uit ipv normaal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Uit de handleiding https://www.pioneer-audio...X-S510-K_manual_ENpdf.pdf (bladzijde 15) blijkt niet dat je reciever Dolby Atmos ondersteund.

In de TV kan je instellen:
 (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer
Stel het audio-uitvoer signaal van de TV in zodat het past met de audio-eigenschappen van het aangesloten Home Cinema-systeem.
• Stereo (ongecomprimeerd): Selecteer deze optie als uw audioapparatuur geen meerkanaals audioverwerking heeft, om alleen stereocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals: Selecteer deze optie om meerkanaals audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals audiosignaal) of stereo-audiocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals (bypass): Selecteer deze optie om de oorspronkelijke bitstream van HDMI ARC naar het aangesloten HDMI-geluidssysteem te sturen.
- Zorg ervoor dat uw audioapparatuur Dolby Atmos ondersteunt.
- SPDIF-uitvoer (DIGITAL AUDIO OUT) wordt geblokkeerd tijdens het streamen van Dolby Digital Plus-content

Ik zou deze eens op Meerkanaals zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Zowel 'meerkanaals' als 'meerkanaals bypass' gaven die ruis; 'meerkanaals' al gelijk bij instellen 'meerkanaals bypass' pas als media startte. Enkel stereo gaat goed.
In de handleiding van die nieuwere staat wel ATMOS: https://intl.pioneer-audi...B_S_W_MUP%40171027_HR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Koop voor de helft van je budget een NVIDIA Shield en al je problemen zijn opgelost. Die beperking van je tv ga je met een andere receiver niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
S1NN3D schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:15:
Koop voor de helft van je budget een NVIDIA Shield en al je problemen zijn opgelost. Die beperking van je tv ga je met een andere receiver niet oplossen.
En dan gaat de HDMI van de shield naar de tv of de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Naar de versterker; anders blijf je hetzelfde probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
maar dan loop ik tegen andere issues aan van geen hdr via de versterker dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je een receiver zoeken die ook dat ondersteunt :)

Doe jezelf een lol, maar een lijst met eisen en wensen en koop datgene wat je nodig hebt. Want zo komt er steeds iets bij en das niet handig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Nou dat dacht ik dus in die versterker gevonden te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Je hebt te maken met een ARC probleem met je tv en een HDR probleem met je receiver. Als je beide wil oplossen moet je dus 2 zaken aanpakken. Met alleen de receiver vervangen, ga je dat dus niet redden.

Maak voor jezelf de keuze, waar je het meeste belang aan hecht. Surround sound of HDR. Ik denk dat het eerste het meest toevoegt aan de beleving. Begin dus met die Shield (of andere player). En vervang later je receiver.
Pagina: 1