Hallo allemaal!
Sinds een paar dagen blijf mij PC steeds crashen en ik kan maar niet vinden wat dit door veroorzaakt. Meestal kan ik nog gewoon Netflix en YouTube kijken, maar zodra ik een spel opstart valt de PC uit en start opnieuw op. De PC is echter ook een aantal keer gecrasht bij het opstarten of als ik niks aan het doen ben. Ook worden er geen crash dumps aangemaakt.
Eerder vandaag heb ik met command promt een scan gedaan. Hier word aangegeven dat er corrupte bestanden zijn deze niet verwijderd konden worden. Zelfs na een factory reset zijn deze corrupted files er nog.
Ik ben zoveel aan het kloten geweest dat ik zelfs mijn voeding gesloopt heb, dus ik kan momenteel ook niks meer proberen.
Graag hoor ik of iemand nog suggesties heeft van wat ik kan proberen zodra ik een nieuwe voeding heb. Aankomende zaterdag gaan wij testen met een andere voeding of alles het nog doet.
Hier is alles wat ik geprobeerd heb:
- Windows updaten
- Drivers updaten
- PC schoonmaken van stof met perslucht
- C drive scan en repair
- In logboeken gekeken, echter stond hier alleen dat het systeem onverwacht beëindigt was.
- Geheugen bankjes verplaatsen
- Factory reset
- Videokaart benchmark (ging goed)
- SSD benchmark (ging goed)
Mijn build:
- Intel Core i7-9700K - Boxed
- Gigabyte Z390 Aorus PRO
- 1xMSI GeForce RTX 2070 ARMOR 8G Videokaart
- Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200
- Corsair RM850x PSU / PC voeding
- Samsung 970 EVO 2TB M.2
- NZXT Kraken X62 Processor water & freon koeler
- Corsair LL Series, LL140 RGB, 140mm Dual Light
Loop RGB LED PWM Fan, Single Pack
Sinds een paar dagen blijf mij PC steeds crashen en ik kan maar niet vinden wat dit door veroorzaakt. Meestal kan ik nog gewoon Netflix en YouTube kijken, maar zodra ik een spel opstart valt de PC uit en start opnieuw op. De PC is echter ook een aantal keer gecrasht bij het opstarten of als ik niks aan het doen ben. Ook worden er geen crash dumps aangemaakt.
Eerder vandaag heb ik met command promt een scan gedaan. Hier word aangegeven dat er corrupte bestanden zijn deze niet verwijderd konden worden. Zelfs na een factory reset zijn deze corrupted files er nog.
Ik ben zoveel aan het kloten geweest dat ik zelfs mijn voeding gesloopt heb, dus ik kan momenteel ook niks meer proberen.
Graag hoor ik of iemand nog suggesties heeft van wat ik kan proberen zodra ik een nieuwe voeding heb. Aankomende zaterdag gaan wij testen met een andere voeding of alles het nog doet.
Hier is alles wat ik geprobeerd heb:
- Windows updaten
- Drivers updaten
- PC schoonmaken van stof met perslucht
- C drive scan en repair
- In logboeken gekeken, echter stond hier alleen dat het systeem onverwacht beëindigt was.
- Geheugen bankjes verplaatsen
- Factory reset
- Videokaart benchmark (ging goed)
- SSD benchmark (ging goed)
Mijn build:
- Intel Core i7-9700K - Boxed
- Gigabyte Z390 Aorus PRO
- 1xMSI GeForce RTX 2070 ARMOR 8G Videokaart
- Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200
- Corsair RM850x PSU / PC voeding
- Samsung 970 EVO 2TB M.2
- NZXT Kraken X62 Processor water & freon koeler