Kopij van mijn zoekertje op marktplaats gezet door onbekende

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 11:07
Beste tweakers,

Enkele dagen geleden heb ik een zoekertje voor mijn GoPro, dat ook hier op V&A staat, op de belgische 2dehands.be site gezet.

Vandaag werd ik er op heel onvriendelijke wijze op gewezen dat mijn advertentie ook op marktplaats staat onder een andere naam, met exact dezelfde tekst en foto's, en beweerd dat ik een oplichter was.

De valse advertentie heeft uiteraard ook het stukje "enkel op te halen" verwijderd.

Mijn vraag is nu wat ik hier tegen kan doen? Ik kan het zoekertje op marktplaats wel flaggen maar ik kan hier geen specifieke reden anders dan "verdachte verkoper" bij kiezen. Ik kan marktplaats dus ook niet op de hoogte brengen van mijn originele advertentie en dus niet aangeven waarom de verkoper verdacht is.

Indien iemand slachtoffer wordt door de marktplaats advertentie en deze dan achteraf op 2dehands.be terugvindt, gaan mijn account daar door het slijk halen...

Concreet kan ik nu nieuwe foto's nemen met een geschreven briefje en watermerk, maar dat is vijgen na pasen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Pana op 01-01-2020 18:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-06 11:29
Je kan ze een mailtje sturen:

Hoe kan ik een verdachte gebruiker melden?
Stuur een e-mail naar verdacht@marktplaats.nl en vertel ons wat je verdacht vindt aan het gedrag van de gebruiker. Je krijgt voor deze melding alleen een automatische bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 11:07
Grove den schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:00:
Je kan ze een mailtje sturen:

Hoe kan ik een verdachte gebruiker melden?
Stuur een e-mail naar verdacht@marktplaats.nl en vertel ons wat je verdacht vindt aan het gedrag van de gebruiker. Je krijgt voor deze melding alleen een automatische bevestiging.
Oh damn, totaal overgekeken, sorry!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Zet ook een tekst als "Mitch, 31/12/19" op de foto. Dan is je foto "besmet".

[ Voor 7% gewijzigd door VapingQueen op 01-01-2020 23:57 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:29
VapingQueen schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:55:
Zet ook een tekst als "Mitch, 31/12/19" op de foto. Dan is je foto "besmet".
Met een beetje Photoshop is zoiets eenvoudig te verwijderen, tenzij je een handgeschreven briefje met die tekst, een watermerk over de hele foto of een krant oid op de foto er bij zet.

Als ik het niet vertrouw vraag ik tegenwoordig aan de verkoper of ze een foto willen maken van het product met een random ander product zoals een wc rol. Dat werkt echter niet vooraf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:52
@LA-384 ik vraag altijd naar een foto met op de achtergrond de conversatie van marktplaats of hier de tweakers pm.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 10:12
mail of twitter bericht naar MP is voldoende. Heb het ook wel eens gehad met een frauduleus ontvangen bericht. Gebruiker is direct verwijderd van MP.
Pagina: 1