Microfoon doet het niet meer in Fortnite (PC)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 15:36
Nieuwe PC met clean install Windows 10 64 bit.
Laatste Realtek drivers.

Fortnite deed het een week wel met microfoon en voicechat. Nu opeens niet meer...

Heb alle 5 opties van deze site geprobeerd:
https://www.drivereasy.co...te-mic-not-working-fixed/

Heb 3 relevante you tube filmpjes van Kevin Smak bekeken en zijn fix geprobeerd...

Alles zonder succes...

Fortnite opnieuw geïnstalleerd.
Relatek drivers opnieuw geïnstalleerd, ook 1 versie ouder, ook zonder succes...

In Fortnite de input en output van default veranderd naar de juiste sources...

Ook dit zonder succes...

In Windows 10 heb je diverse plekken waar je instellingen mbt geluid kunt doen. Een samenvatting:

Ik heb twee speakers via de rear uitgang aangesloten.
Ik heb een game headset met mic via de frontaansluiting op de kast aangesloten. Qua geluid kan ik tussen deze heen en weer cyclen via een klik op het volume tekentje in windows. Geluid werkt verder prima via beide outputs... De Frontaansluiting (headset) is de Standaard output bij "Playback", De Microfoon is de standaard instelling voor "Recording". Overal waar ik de mike test, slaat de meter uit, dus alle connecties werken in principe, dus een probleem met mobo, kast, connectors, headset, mike sluit ik uit....
Ook de privacy instellingen van Windows staan op AAN, ook voor Fortnite...

Aangezien de mike werkt in Windows lijkt het een Fortnite ding te zijn. Maar alle opties daar staan goed:

Voice chat ON, juiste in/output of default, party talk, geen push to talk, maar open Mic....

Ben door mijn opties heen... Waarschijnlijk ergens een lullige setting in een verborgen hoekje van Fortnite of Windows... Iemand een tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
Heb je in je Windows instellingen gekeken of je headset/microfoon wel geselecteerd is als input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 15:36
Ja dat stond allemaal goed ingesteld. Maar bood geen oplossing. Heb inmiddels de oude game headset omgeruild voor een nieuwe. De oude werkte in Windows wel qua test, maar in Fortnite niet. De nieuwe werkt nu wel, dus via via is het probleem inmiddels wel opgelost. Maar voice in Fortnite blijft een terugkerend probleem, getuige de vele topics hierover en veelvoud aan oplossingen.. Even een andere gaming headset proberen (ook al werkt de oude tijdens de Windows test goed) kan nu ook als oplossing toegevoegd worden. De "probleem" headset was van Turtle Beach, maar een eerdere headset van dat merk heeft het wel altijd goed gedaan...