Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Paul
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-01-2020
Mijn vraag
Is de Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD geschikt voor onderstaand moederbord..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte Technology Co. Ltd.
Model Z370M D3H-CF (U3E1)...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar het schijnt zal 1 van de x4 sloten zullen uitgeschakeld worden voor het gebruik van de M.2 SSD. Kan u daar iets over zeggen a.u.b. ?

Alvast bedankt;

M.v.g.

Roger Paul

Beste antwoord (via Roger Paul op 05-01-2020 10:36)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Neem aan dat je de Z370M D3H bedoelt, of is het een speciale oem uitvoering?
Naar het schijnt zal 1 van de x4 sloten zullen uitgeschakeld worden voor het gebruik van de M.2 SSD. Kan u daar iets over zeggen a.u.b. ?
Waar heb je dit gehoord dan, zie er in de handleiding niets over staan? Er zitten twee M.2 sloten op het bord en ze zijn beide geschikt voor PCIe SSD's zoals de 970 Evo. Dit is trouwens ook een interessante ssd: pricewatch: Toshiba RC500 500GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Roger Paul Wat heb je zelf erover gelezen, en waarom de 970 EVO Plus ipv oa pricewatch: XPG SX8200 Pro 512GB
pricewatch: Gigabyte NVMe SSD 512GB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Neem aan dat je de Z370M D3H bedoelt, of is het een speciale oem uitvoering?
Waar heb je dit gehoord dan, zie er in de handleiding niets over staan? Er zitten twee M.2 sloten op het bord en ze zijn beide geschikt voor PCIe SSD's zoals de 970 Evo. Dit is trouwens ook een interessante ssd: pricewatch: Toshiba RC500 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@Roger Paul

Heb je al een Samsung 970 Evo Plus?

Zo niet, dan hier nog een suggestie
pricewatch: Kingston A2000 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Paul
Hallo,

Vooreerst een gelukkig nieuwjaar aan iedereen. Mijn beste dank voor de reacties en suggesties die ik kreeg. Dat gaf mij reeds een duidelijker beeld voor mijn aankoop.
De reden waarom ik zou kiezen voor de Samsung 970 Evo Plus 500 GB, is;
1) de lees- en schrijfsnelheid ( lezen 3500 MB/s schrijven 3200 MB/s ; mijn PC word vooral gebruikt om audio opnames te doen. Dit gebeurt in "Cubase pro 10", een nogal uitgebreide DAW, die elk jaar een upgrade krijgt. Om opnames met effecten te doen is een hoge snelheid ook beter (latency). De opnames worden dan ook gedaan in een resolutie van 96kHz 64 bit float.
2) Om zeker te zijn dat ik nog een tijd de upgrades en uitgebreider opnames te doen (meer tracks) , kies ik voor de 500GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Roger Paul schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:43:
De reden waarom ik zou kiezen voor de Samsung 970 Evo Plus 500 GB, is;
1) de lees- en schrijfsnelheid ( lezen 3500 MB/s schrijven 3200 MB/s ; mijn PC word vooral gebruikt om audio opnames te doen. .. De opnames worden dan ook gedaan in een resolutie van 96kHz 64 bit float.
Dat is misschien een keer 10-15 MB/s? De 970 EVO Plus is ook wel een goede ssd, maar de meerprijs die Samsung voor hun ssd's vraag zijn ze vaak niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
https://www.colincrawley.com/audio-file-size-calculator/

96khz*64 bit=6144 kbps. 0,75 MB/s dus per kanaal.

Hoeveel kanalen denk je te gaan gebruiken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Paul
De keuze van de Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD is vooral de snelheid ( lezen 3500MB/s schrijven 3200MB/s). Ik besef dat mijn keuze er waarschijnlijk over is maar beter veel te veel reserve dan een beetje te weinig. Vandaar ook de keuze voor de 500GB versie, een soort verzekering voor de toekomst. Niettemin bedankt voor de info.
@ Nielson. Ik weet niet of dit een speciale oem versie is, de gegevens vond ik in Speccy, een gratis programma dat de gegevens van een PC geeft; Gigabyte Technology Co. Ltd.Model Z370M D3H-CF (U3E1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roger Paul schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:39:
De keuze van de Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD is vooral de snelheid ( lezen 3500MB/s schrijven 3200MB/s). Ik besef dat mijn keuze er waarschijnlijk over is maar beter veel te veel reserve dan een beetje te weinig. Vandaar ook de keuze voor de 500GB versie, een soort verzekering voor de toekomst. Niettemin bedankt voor de info.
@ Nielson. Ik weet niet of dit een speciale oem versie is, de gegevens vond ik in Speccy, een gratis programma dat de gegevens van een PC geeft; Gigabyte Technology Co. Ltd.Model Z370M D3H-CF (U3E1).
Alleen merk je in de praktijk weinig verschil, waar je wel meer voor moet betalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1