Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 01:46
Ik ben vooral op zoek naar een pc die klein is en weinig ruimte in neemt. Op het werk gebruiken we tegenwoordig kleine mini pc's die 2 monitors aansturen en een SSD hebben. Ze zijn dus vooral makkelijk in gebruik en kunnen veel taken tegelijk doen; voornamelijk kantoorprogramma's: Word, Excel, browser etc. en geen zware programma's voor te programmeren of te gamen en ook geen photoshop.
Nou zou ik een soortgelijke pc kunnen kopen, maar ik wil er ook wat op gamen, en daar zit nou juist het grote probleem. Want hoe zit het met de warmteproductie? Veel mensen die ik er over vraag geven aan dat ze dat niet weten en dat ze het lastig vinden om advies te geven om te gamen op een mini pc.

Ik geloof dat we ongeveer deze op kantoor gebruiken: https://www.redable.nl/co...0Q2vEbgSxT4hoCSvYQAvD_BwE
De pc ligt dan mooi onder 2 hangende monitoren en dat wil ik ook graag thuis.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk hetzelfde als op kantoor, maar dan wil ik er naast ook wat gamen. Hij moet in staat zijn om GTA V in 1920/1080 goed te draaien in 60 FPS. Nieuwere games zijn niet nodig. Een andere game die ik wil spelen is de remaster van Age of Empires, maar dat hoef ik ook niet in 4K te spelen. Ik koop volgend jaar wel de nieuwe Xbox voor de nieuwste games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Thinkcentre's die zeggen om te kunnen gaan met gamen kosten rond de €1500,- dus laten we daar proberen op te mikken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur zoals monitors, muis, toetsenbord etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik mik hier op 3 kernwoorden: Klein, stil en snel. Klein als hij is makkelijk weg te stoppen, stil als in: ik wil geen superharde ventilatoren horen draaien. Het geluid wat een Xbox One maakt is acceptabel. Snel als in: Windows 10 is binnen 20 seconden opgestart, dus een SSD is een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor merken niet echt een voorkeur, behalve dat de behuizing dus vooral klein moet zijn.
Klein is ongeveer 20cmx20cmx35cm. Mocht een iets grotere behuizing nodig zijn dan is dat te bespreken.

Edit: Ik denk dat de huidige dimensies niet haalbaar waren, laten we nu mikken op 40x40x10.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet naast klein ook genoeg aansluitmogelijkheden bevatten. Denk aan 3,5 mm jacks voor geluid en toebehoren en een paar USB connectoren.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies over kleine kasten, gamen en warmteproductie. Veel mensen aan wie ik vraag om mij te helpen bij de specifieke eisen van dit systeem zeggen dat ze het moeilijk vinden vanwege warmteproductie in een kleine behuizing. Ook ik heb daar gewoon 0,0 verstand van.

Voor de bouw van de pc heb ik eigenlijk alle onderdelen van de https://tweakers.net/revi...ainstreamgamesysteem.html in gedachten. Dit gaat uiteraard niet samen met wat er in zo'n kleine behuizing past, maar het is wel hetgene waar ik op wil mikken. Ik vind het erg lastig om bijpassende onderdelen te vinden voor een kleine kast die allemaal goed samen gaan. Misschien is er een kant en klare pc die jullie hier voor adviseren? Heb nog flink wat bol bonnen van de kerst liggen :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 117,62€ 117,62
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 74,05€ 74,05
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 325,-€ 325,-
1BehuizingenFractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU€ 128,50€ 128,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 73,90€ 73,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,-€ 100,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,02

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Begin eens met oa Fractal Node 202, waar een GPU in past (platte kast)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad. Je noemt in je post 20x20x35 maar je linkt een thin client achtige behuizing waar het natuurlijk nooit in gaat passen. Een node of zoiets als we in de vorige BBG hebben besproken (reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2019) is al in de richting van haalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34
Als je aan deze behuizing wilt vast houden kun je een Pricewatch: Ryzen 5 3400G overwegen, @Hackus en @br00ky tonen al dat een videokaart niet in deze kast past. Je speelt dan mogelijk op wat lagere settings, zie https://www.overclock3d.n...d_ryzen_5_3400g_review/20.
Ook zeggen de specs van die kast - zie de tab kenmerken dat je een externe voeding nodig hebt, en een Mini ITX moederbord.

Maar er is een stem in me die zegt: wellicht is het beter voor je om een kant en klaar systeem te kopen, want vrijwel geen onderdeel wat je uitgezocht hebt past.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 01:46
Bedankt voor alle goede adviezen. Ik heb helaas niet elke dag tijd om te reageren, maar het is weekend dus op mijn vrije dag eindelijk er weer eens even in verdiepen :)

Ik heb de kast aangepast. De fractual node vind ook een nette kast, bedankt @Hackus voor de suggestie!

Zou het met zo'n nieuwe behuizing dan wel mogelijk zijn om zo'n pc te bouwen die voldoet aan deze eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:45
In de Node 202 moet een Mini-ITX bord als bijv. pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac. mATX past namelijk niet.

Neem de Node 202 zonder voeding pricewatch: Fractal Design Node 202 want de bijgeleverde voeding is geen aanrader. De Formula Gold kan er uit want die past niet. Daarvoor in de plaats de best SFX die te koop is pricewatch: Corsair SF450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Pak anders eens een:

pricewatch: ASRock DeskMini A300

Met een AMD 3400G en 16GB is het een prima apparaatje :)

Dan ben je 400 euro kwijt.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:39
Als je over een paar jaar nog eens wat wilt wijzigen is de node 202 optie het meest flexibel.
Wijzigingen die ik gemaakt het tegenover de eerder vermelde build zijn:

- node 202 zonder voeding
- corsair SFX voeding, normale voedingen kunnen in deze kast niet geïnstalleerd worden
- alternatieve cpu koeler, volgens de fabrieksopgave is de hoogte van de meegeleverde amd koeler te hoog voor de kast
- een itx moederbord: regulier atx/matx moederborden kunnen niet geïnstalleerd worden in deze kast. dit model heeft tevens een usb-c 3.2 gen2 aansluiting wat ik zelf erg handig vond.
- net iets rapper werkgeheugen, vinden amd cpu's over het algemeen fijn. (wel xmp aanzetten in uefi)
- iets rappere SSD, wanneer je de intel ssd intensief gebruikt of de maximale capaciteit gaat gebruiken starten de prestaties gauw in.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 117,62€ 117,62
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 325,-€ 325,-
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 75,-€ 75,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 39,25€ 39,25
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3400C16D-16GTZ€ 94,05€ 94,05
1VoedingenCorsair SF450€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,77

[ Voor 3% gewijzigd door aminam op 04-01-2020 14:08 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 08:23
Een 1660 super is meer dan genoeg voor 1080p/60 GTA V.

Dat scheelt in zowel prijs als warmte.
Pagina: 1