Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:11
Hallo,

In mijn huis heb ik dit soort verdeelblokken
verwarming
Elke leiding gaat naar 1 radiator. Ik zou de radiatoren vanaf de verdeelblokken willen aansturen. Zijn er kranen die ik hier tussen kan plaatsen? Lijkt een simpele vraag maar de aansluiting waar de leidingen op zitten zijn M22 mannetje.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zou je dat willen? Er zitten niet voor niet thermostaatkranen op elke radiator. Je kan natuurlijk ook de thermostaatkranen vervangen door slimme varianten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MeTooPV
De reden is een upgrade van mijn huidige systeem. Ik gebruik nu hometronic (voorloper evohome), met inderdaad slimme thermostaat kranen. Maar dat werkt met batterijen, en daar wil ik vanaf.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

En hoe wil je dan de temperatuur in elke kamer uitlezen?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Ik heb zo'n zelfde verdeler. Daar kun je gewoon een thermostaatkraan tussen plaatsen. Daar kun je dan vervolgens weer een actuator op zetten. Warmteservice kan je helpen met de juiste koppelingen.

Ik gebruik het hier vooral om op afstand de gastenkamer en gastenbadkamrr te kunnen aanzetten. Thermostaat op de radiatoren blijft gewoon..

• MeTooPV
De temperatuur wil ik regelen met een draadloze thermostaat in elke kamer. Die kan je aan Evohome koppelen, waarna de actuator wordt aangestuurd.
Maar een kraan die op dit verdeelblok past heeft warmteservice ook niet.
Misschien kan ik gewoon een kraan in de leidingen opnemen. dat moet denk ik wel lukken.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Misschien moet je toch eens uitgebreider uitleggen wat je wilt bereiken. Want je geeft aan dat je van de batterijen afwilt, maar een draadloze thermostaat moet ook ergens zijn stroomvoorziening vandaan krijgen. Daarnaast vraag ik me serieus af of het beter/slimmer/efficienter werkt om een kamer te regelen met een actuator op het verdeelblok. Volgens mij ga je een hele hoop moeite doen en dingen complex maken alleen maar omdat je van je batterijen af wilt?
Honeywell heeft draadloze zoneregelsystemen (https://www.kijkvoelbelee.../Producten/Product/HCE80/) met bijbehorende actuators (https://www.conrad.com/p/...al-honeywell-home-1205670).
Mogelijk kan je daar wat mee. Maar ik blijft het een vreemde oplossing vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 02-01-2020 13:53 ]

Pagina: 1