Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandheldGaming
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 11:50
Een tijdje geleden kreeg ik een oude 2010 MacBook Pro in mijn handen geduwd met de opmerking “misschien kun jij hier iets mee.” Adapter er aan, een piep om de 5 sec. Dus leuk, DIMM’s zullen wel niet goed zitten.

Mee naar huis en de DIMMs gecontroleerd, leken goed, maar vervangen. Het probleem bleef bestaan.

Andere 2011 MBP erbij gepakt en de originele DIMMs uit de patiënt erbij gepakt. De zieke DIMMs in de werkende Macbook, maar dit systeem boot netjes. Dus de DIMMs zijn waarschijnlijk goed.

Volgende stap, was kijken of één van de RAM-slots gaar is in de patiënt en dat lijken ze dus allebei te zijn. Tenzij ik een optie over het hoofd zie.

Nu mijn vraag, kunnen jullie nog wat bedenken? Zie ik een optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt idd op defecte ram slots. Wat nog wel eens voor komt is dat de pinnetjes van de geheugensloten omhoog komen van het logic board. Deze opnieuw solderen lost dat op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandheldGaming
Dan ga ik dat eens een bekijken en evt proberen. Ik heb zelf de materialen niet om te solderen. Dus... ik ga iemand zoeken die dat wel kan :D

[ Voor 22% gewijzigd door HandheldGaming op 03-01-2020 09:06 . Reden: Het las niet lekker weg... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:30

MsG

Forumzwerver

Ik heb hier een normale MacBook uit 2009 of 2010 en die is enorm picky met mijn ram. Ik krijg hem enkel werkend met 2 latjes, terwijl alle Macs die ik onder handen heb gehad ook gewoon veel meer andere ram latjes pakt. Dus wie weet nog even proberen met andere ram modules als je er meer hebt liggen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandheldGaming
Ik laat het op dit moment controleren op defecte RAM slots. Maar ik heb nog wat andere DDR3 SODIMMs binnen gekregen uit een andere Mac, dus die kan ik nog even proberen.