CV ketel reageert niet op Tado thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 12:44
Ik heb een Tado thermostaat en 1 Thermostaat knop aangesloten en app gekoppeld maar CV ketel reageert niet via app of thermostaat.
Aanzetten werkt helemaal niet, maar uitzetten wel maar kan wat tijd kosten maar uiteindelijk gaat ie wel uit.

Als ik de originele Thermostaat van Remeha aansluit dan werkt ie prima.

Zo is Thermostaat van Remeha aangesloten: ( werkt prima ) https://ibb.co/fdZzdty

Zo sluit ik Tado thermostaat: ( werkt niet, rood op plus of andersom getest )
https://ibb.co/tYbXQ5v

Zo ziet de bedrading eruit bij CV ketel.
https://ibb.co/cLFmt20

Als ik op mijn cv ketel op deze knop druk dan gaat cv ketel wel aan. ( bij Tado thermostaat )
https://ibb.co/Z6YhVXh

Weet iemand wat hier verkeerd is en waarom reageert CV ketel niet?

Ik heb van alles geprobeerd maar lukt gwn niet, CV ketel aan/uit, resetten enz is al geprobeerd...

CV ketel Merk: Remeha Tzerra M 39c Plus

Beste antwoord (via kardox op 01-01-2020 16:18)

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 15:08
Volgens mij zou het standaard zo moeten zijn, maar toch voor de zekerheid; staat de Tado ingesteld voor het gebruik van Opentherm?
De aansluitingen op de ketel en thermostaat lijken (zover ik kan zien) in ieder geval te kloppen.
De knop op de cv-ketel die je indrukt is overigens de schoorsteenveegstand en staat los van je thermostaat. Door op deze knop te drukken kan je de ketel geforceerd op laag- en hooglast laten draaien.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
Volgens mij zou het standaard zo moeten zijn, maar toch voor de zekerheid; staat de Tado ingesteld voor het gebruik van Opentherm?
De aansluitingen op de ketel en thermostaat lijken (zover ik kan zien) in ieder geval te kloppen.
De knop op de cv-ketel die je indrukt is overigens de schoorsteenveegstand en staat los van je thermostaat. Door op deze knop te drukken kan je de ketel geforceerd op laag- en hooglast laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Die optie zie ik nergens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37
Hoe heb je de installatie aangegeven bij Tado, heb je de uitgebreide installatie handleiding van ze ontvangen? Zij stellen hem voor je in op OpenTherm of On/Off.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Er zat helemaal geen handleiding in de doos. Ik heb gewoon op YouTube/Google gekeken.
In die app kan je een apparaat toevoegen en dan moet je die stappen volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik heb de stappen in de handleiding gevolgd voor Opentherm en ik denk dat ie nou wel reageert Maar niet zo snel als zijn eigen thermostaat, er zit een flinke vertraging in... Ik moet hem eerst goed uittesten...

Hier is de manual voor het instellen van Opentherm van Tado thermostaat https://www.tado.com/star...UAL_PART1-TA-BE-NL-03.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door kardox op 01-01-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
Je zegt dat hij niet zo snel reageert, maar waar moet ik dan aan denken? Als je de gewenste temperatuur op bijvoorbeeld 27.0° zet slaat de ketel gelijk aan of gebeurt er niks? Dat er verschil zit in het stookpatroon kan afhankelijk zijn van de thermostaat, deze vraagt namelijk een bepaalde temperatuur cv-water en de cv-ketel gaat aan de hand daarvan stoken. Het stoken is afhankelijk van veel variabelen, zoals de maximale aanvoertemperatuur van het water, opwarmsnelheid, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ok heb hem nou uitgetest en tot nu toe doet ie het goed! vertraging klopt niet wat ik zei, radiator met een Tado knop staat 2 meter verder van de thermostaat van Tado daar moet je rekening mee houden...temperatuurweergave heb ik goed kunnen kalibreren want in begin was er verschil van paar graden en nou maar 1 graad verschil. Bedankt allemaal voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
Houd er wel rekening mee dat het gebruik van een thermostaatknop in dezelfde ruimte als waar de thermostaat hangt over het algemeen wordt afgeraden. Hierdoor zou de thermostaatknop te vroeg kunnen gaan knijpen, waardoor de kamer niet op temperatuur komt. De thermostaat meet dit en zal daardoor extra warm cv-water aan de cv-ketel gaan vragen, terwijl die warmte niet meer afgegeven kan worden in de kachel met gesloten thermostaatknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kardox
Top dankjewel voor je tip, klinkt ook logisch. ik ga die Thermostaat knop van Tado in woonkamer laten verplaatsen naar de gang of badkamer en in woonkamer laat ik een oude type knop ( aan/uit ) plaatsen. Vandaag komt een loodgieter en die moet twee leidingen van keuken en slaapkamer vervangen zodat Tado knoppen daarop passen ( momenteel hangen oude type knoppen aan/uit ) . Dan kan hij gelijk die van woonkamer ook veranderen.

Zo wordt uiteindelijk:

-Tado thermostaat in woonkamer
In woonkamer 2 x radiatoren aan/uit knop die altijd aanstaan.
-Keuken Tado knop.
-Slaapkamer Tado knop.
Houd ik nog 1 knop over van Tado die dan naar gang of badkamer.

Ondertussen heb thermostaat goed kunnen gebruiken en testen en werkt goed!

[ Voor 5% gewijzigd door kardox op 02-01-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
Goed om te horen dat het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1331752

kardox schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:06:
Ondertussen heb thermostaat goed kunnen gebruiken en testen en werkt goed!
Beste Kardox, is dit nog steeds het geval?
Ik heb namelijk dezelfde situatie en probeer een Remeha Tzerra+ HR28C CW4 te koppelen aan de Tado thermostaat en 2 radiatorknoppen.

Heb de tado op OpenTherm staan en de aansluiting is zoals bij jou ook op de OT aansluitingen van de Tzerra en op de + en - van de tado.

Nu lijkt het erop dat de tado zich steeds reset (start opnieuw op) en de CV slaat niet aan als ik de thermostaat op 25 zet.

Enig idee wat ik fout doe of heb je nog tips??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Is je Thermostaat gekoppeld aan je bridge?
Verder zou ik echt niet weten. Bij mij was rode en blauwe draad verkeerd en dat heb ik zelf ontdekt toen ik digitale deel van cv ketel openmaakte om de kabels te checken. En moest ook nog thermostaat op Opentherm zetten. Wellicht je draden controleren!

[ Voor 75% gewijzigd door kardox op 29-01-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1331752

Bedankt voor je snelle reactie!
Als ik het goed begrijp kunnen de draden tussen OT en tado in willekeurig + of - geplaatst worden toch?

De thermostaat is verbonden met de bridge, dat lijkt allemaal stabiel.

Heb jij destijds de ketel gereset voor je de tado aankoppelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik heb hem toen aantal keer aan en uitgezet. Ik weet niet hoe ik hem moet “resetten”.
Pagina: 1