Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 21:55
Hoi allemaal,

Sinds een half jaar heb ik thuis een glasvezel alles in 1 pakket van Solcon. Hier hebben we 2 Aria 610 setupboxen bij. Tijdens het opzetten zag ik een 3.5mm aansluiting voor IR. Nu heb ik via aliexpress IR kabeltjes besteld, zodat ik de setupboxen in het tv meubel weg kan werken. Ik krijg ze echter met geen mogelijkheid aan de praat.

Heeft iemand hier ervaring met IR icm de Aria 610?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022

EvA

Ik had hetzelfde probleem met de Solcon Aria 610 setupbox. Solcon gebeld die wisten geen oplossing. Heb nu wel een oplossing die werkt. Is ook elders op internet te vinden. Bij bol.com IR receiver kabel met 3.5 mm jackplug besteld. 1,4 meter. Ook te koop bij b.v. onlinekabelshop.nl art
nr OKS-67197. Los gehaald door achterplaatje er met mini schroevendraaier uit te lichten. De rode en witte draad los gesoldeerd, gewisseld en weer vast gesoldeerd. Dichtdoen en aansluiten op 3.5 mm jack van de Animo 610. Zie daar alle IR signalen van de afstandsbediening worden ontvangen en doorgegeven en het ontvangstgebied is nog beter dan die van de Animo 610 IR ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 21:55
Bedankt voor je reactie. Ik had het niet meer verwacht. Wat is de redenatie achter het omwisselen van de rode en witte draad?
Ik ga het in ieder geval ook proberen met die van Ali, die liggen toch maar in de kast. Anders bestel ik de door jou genoemde.