Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Beste @arnoudwokke

nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry
Gebruikers in Noord-Amerika klaagden sinds half december over de app, die allerlei data doorsluist naar China
In het artikel benoemd u dat er allerlei doorgesluisd wordt naar China.

1. Allerlei data is nogal een vage omschrijving, het zou handig zijn om te specificeren welke data er doorgestuurd wordt. Worden er contacten doorgestuurd? Gegevens over de telefoon? Locatie data? Wat wordt er doorgestuurd?

2. Er vanuit gaande dat er data wordt doorgestuurd, is het data doorsturen gelimiteerd tot Noord Amerika of betreft het ook Europese gebruikers?

3. Stuurt de dubieuze "App store" ook data door als deze niet actief gebruikt wordt?

4. Ik kan het data doorsturen niet zo 123 terugvinden in de bron op Crackberry, welke bron is hiervoor gebruikt? In het Crackberry topic lees ik enkel een gebruiker benoemen dat er Facebook & Tencent analytics trackers gebruikt worden in de store.

Of is de auteur in verwarring met de TCL Weather app die veel data verzamelde?
"According to BBC, free weather app Weather Forecast — World Weather Accurate Radar has been collecting an inordinate amount of information" https://www.androidauthority.com/tcl-weather-app-939560/

5. Heeft Tweakers.net geprobeerd contact te zoeken met TCL?

[ Voor 13% gewijzigd door mmjjb op 31-12-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 09:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je uitgebreide vragen, mooi om te zien dat je de moeite hebt genomen die te stellen :)

1. Ik heb het teruggezocht in de bron en vond alleen allerlei trackers. Nu kun je trackers installeren zonder data door te sturen (maar what is the point?), maar dat bewijst het doorsturen van data niet direct. Ik heb de tekst aangepast :)

2. Zie 1 :)

3. De app kan zichzelf opstarten. Wat hij dan precies doet, kan ik niet vaststellen.

4. Zie 1. Ik heb nog wel nagedacht over een terugverwijzing naar de TCL Weather-app (zie hier nieuws: 'Fabrikant Alcatel-telefoons schreef klanten stiekem in bij betaaldie... Had gekund, maar ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen.

5. TCL laat zich in Nederland vertegenwoordigen via een pr-bureau en op oudjaarsdag is de kans op antwoord klein. Ik heb het uiteraard wel geprobeerd, maar tot nu toe niets teruggehoord.